15 Reacties

8 dagen geleden

Zodra je kindje een duidelijke groei laat zien dan mag het op verzoek ook met langere tijd ertussen. Overdag is dat alleen niet handig nu je dan het dag nacht ritme gaat omdraaien (bedenk even dat 4 uur niks eten overdag al behoorlijk lang is. Wij eten zelf ook wel eerder wat en een baby is niet anders). Ik zou altijd voeden om de 3 uur of eerder aanhouden en slaapt je kindje dan net dan 40min laten slapen en wakker maken.

8 dagen geleden

Overdag om de 4 uur max voor ons snachts 6 uur ertussen. Dan kom ik op de 6 voedingen per dag :)

8 dagen geleden

Wij mochten dag 3 van de kraamweek hem in de nacht al door laten slapen, gebeurde niet want hij melde zichzelf wel optijd😂 maar hoefden we ons niet aan een max te houden, later mochten we voeden op verzoek met een max van 5 uur, dit houden wij nog steeds aan en hij meld zichzelf bijna altijd wel tussen 3-4 uur, zo nu en dan dat ik na 4,5 hem gewoon de fles ga geven maar dat komt niet vaak voor

8 dagen geleden

Reactie op roeliieen

Wij mochten dag 3 van de kraamweek hem in de nacht al door laten slapen, ge ...
Hij is trouwens 4,5 week

8 dagen geleden

Het gaat hier trouwens ook om uitzonderingen hoor. Normaal komt hij zelf elke 3/4 uur. Maar soms ligt hij dus net te slapen of ligt hij gewoon enorm lekker te slapen waardoor ik het zo jammer vind om hem wakker te moeten maken. Het gaat dan dus vooral om overdag en of ik die 4 uur strict moet aanhouden. Of dat het ook een keer 5 uur mag zijn als dat zo uitkomt.

8 dagen geleden

Ik zou mijn kindje niet wakker maken ivm voeding

8 dagen geleden

je mag niet zomaar 4 uur er tussen laten is mij verteld vanuit de CB, bij os werd eerst aangeraden 3a 3,5 uur overdag en snachts 4/5 uurtjes ertussen. mocht je twijfelen zou ik gewoon CB bellen en vragen wat zij adviseren

8 dagen geleden

Reactie op Liset1998

je mag niet zomaar 4 uur er tussen laten is mij verteld vanuit de CB, bij o ...
Oh, kraamzorg gaf aan het eind van de week 4 uur aan als max en 's nachts max 6 uur.

8 dagen geleden

Reactie op Liset1998

je mag niet zomaar 4 uur er tussen laten is mij verteld vanuit de CB, bij o ...
Blijkbaar ligt het aan personeel want ben er van de week geweest en ze vond het prima het voeden op verzoek met max 5 uur en nachten helemaal op verzoek zonder max tijd😅

8 dagen geleden

Reactie op roeliieen

Blijkbaar ligt het aan personeel want ben er van de week geweest en ze vond ...
het zal indd aan het personeel liggen dan 🙈 en het is ook gewoon kijken naar je kindje zeg ik maar 🙏🏻😉

8 dagen geleden

Reactie op Schildpad1989

Oh, kraamzorg gaf aan het eind van de week 4 uur aan als max en 's nachts m ...
ja iedereen vertelt iets anders, ik zeg altijd maar kijk gewoon naar de wensen en behoefte van je kindje 😉☺️

8 dagen geleden

Ik laat mijn baby gewoon slapen hoor in de nacht, overdag komt hij vaak zelf om de 3 uur anders Max 4 uur

8 dagen geleden

Ik maak mijn kindje niet wakker voor een voeding, hij geeft zelf aan wanneer die honger heeft meestal om de 3/4 u soms 5

8 dagen geleden

Zolang je maat 6x voed (bv) en wij laten haar gewoon slapen ze word wel wakker als ze honger heeft

8 dagen geleden

wij voeden op verzoek dus wekken de kleine ook niet. Zolang hij goed groeit, niet ziek of prematuur is of andere gekke dingen mag je er wel op vertrouwen dat hij zichzelf wel meldt als hij honger heeft hoor.