71 Reacties
één maand geleden
Nog niet. Ben nu 39+4, maar van plan te wachten tot maximaal 42+4. Ik ben benieuwd of ik het wachten volhoud als het nog zo lang gaat duren.
één maand geleden
Ik helaas.. ben vandaag 41 weken en willen me maandag inleiden iets waar ik echt tegen op kijk, ik heb de hele nacht liggen huilen omdat ik echt niet naar het ziekenhuis wil, het gaat nu allemaal tegen mijn wil in.. ik heb zometeen de verloskundige en ga het nogmaals aangeven dat ik het echt niet wil. Ze gaan zometeen wel opnieuw strippen ik hoop dat het gaat werken voor maandag.🍀 jij ook heel veel succes met de laatste loodjes en dat we snel onze zoon/dochter in onze armen mogen sluiten❤️
één maand geleden
Reactie op MelissaSignet
Ik helaas.. ben vandaag 41 weken en willen me maandag inleiden iets waar ik ...
Als je niet ingeleid wil worden mag je gewoon nee zeggen! Je hebt recht om die keuze zelf te maken en bent daarin de baas over jou eigen lichaam en bevalling!
één maand geleden
Vorige ze heb ik gewacht. 41+6 braken mijn vliezen, 42 weken begonnen als weeën. Het ziekenhuis wilde met 41+6 beginnen met inleiden. Ik wilde een dag langer wachten, omdat ik dacht dat het bij 42 moest. Dat is dus niet zo.
Ik ben blij dat ik gewacht heb tot hij uit zichzelf aangaf dat hij er klaar voor was. Ook al is het uiteindelijk een keizersnede geworden.
één maand geleden
Reactie op ElvirevanO
Als je niet ingeleid wil worden mag je gewoon nee zeggen! Je hebt recht om ...
Klopt maar de mensen om mij heen vinden het onzin dat ik zou weigeren.. want is een gevaar zeggen ze als je lang loopt ermee.
één maand geleden
Reactie op MelissaSignet
Klopt maar de mensen om mij heen vinden het onzin dat ik zou weigeren.. wan ...
Ja, het risico wordt 3x zo hoog dat de baby dood gaat met 43 weken ten opzichte van 42 weken.
Maar het risico is nog steeds maar 0,32% met 43 weken.
één maand geleden
Reactie op ColourfulDana
Ja, het risico wordt 3x zo hoog dat de baby dood gaat met 43 weken ten opzi ...
Jaa klopt! Voor iedereen is het zelf iets om te overwegen of dat risico het wel of niet waard is. Hier een overzichtje van de risico's misschien heeft iemand er wat aan.
één maand geleden
Reactie op MelissaSignet
Ik helaas.. ben vandaag 41 weken en willen me maandag inleiden iets waar ik ...
Je kan dit echt! Gewoon zeggen; als de enige reden overtijd is en er verder geen risicofactoren zijn, ga ik me niet laten inleiden. En laat je niet ompraten als er geen andere risicofactoren zijn, you got this ❤️
één maand geleden
Reactie op MelissaSignet
Uiteindelijk is het een uitgerekende periode en als je in Frankrijk bijvoorbeeld zwanger bent is je uitgerekende datum bijvoorbeeld niet 40 maar 42 weken, en ben je daarna pas overtijd. Als jij er voor kiest om niet ingeleid te worden gaan ze je sowieso meer in de gaten houden en je krijgt sowieso een controle in het ziekenhuis om te kijken of er geen risico's zijn ( je baby krijgt een hart filmpje ect) dus het is niet zo dat ze je dan aan je lot overlaten en je niet gecontroleerd wordt.
één maand geleden
Reactie op tompouce
Je kan dit echt! Gewoon zeggen; als de enige reden overtijd is en er verder ...
Ik wil ook echt wachten tot 42+2 zodat ze zelf kan komen, ik heb momenteel ook veel buikpijn maar of het de voortekens zijn of gewoon omdat ik na gister best overstuur ben geraakt. Ik wordt zometeen wel gestript hopelijk geeft dat wel een zetje🍀❤️
één maand geleden
Reactie op tompouce
Uiteindelijk is het een uitgerekende periode en als je in Frankrijk bijvoor ...
Ja heb morgen controle in zkh en zaterdag en maandag dan de inleiding..
één maand geleden
Reactie op MelissaSignet
Ik wil ook echt wachten tot 42+2 zodat ze zelf kan komen, ik heb momenteel ...
Als jij wil wachten, ga daar dan voor. Je eigen gevoel volgen in dit proces is zo belangrijk. Je gaf in een ander topic ook aan dat je graag thuis wil bevallen door vervelende ervaringen in het ziekenhuis, dat lijkt me een hele goede reden om je lichaam zoveel mogelijk de tijd te geven. Laat je niet van je stuk brengen door mensen die dan op je inpraten onder het mom van 'roekeloos' terwijl ze de feiten niet kennen.
Bij mijn schoonmoeder kwamen ze alle 3 met 42 weken uit zichzelf en alle drie gezond,dus het zegt echt helemaal niks.
één maand geleden
Reactie op tompouce
Als jij wil wachten, ga daar dan voor. Je eigen gevoel volgen in dit proces ...
Klopt, wil niks liever dan thuisbevallen maar wat moet dat moet dat snap ik ook maar waarom inleiden als er geen reden is?. Ik ben niet medisch de hele zwangerschap is goed gegaan. Ik wordt zometeen nog een keer gestript, en ga ook vragen als dit weer niet werkt of ze me in het weekend nog willen strippen🍀. Ik zag ook dat iemand zei dat de ballon gezet wordt in ziekenhuis en je eigen verloskundige je vliezen kon breken thuis. Als dat ook een optie is wil ik die best nog ondergaan.🍀
één maand geleden
Reactie op MelissaSignet
Uiteindelijk ben jij degene die de baby moet uitpersen dus vooral niet luisteren naar anderen, lees jezelf goed in over wat de eventuele gevaren kunnen zijn. Nira van Dijk geeft ook veel tips hier over op haar insta account
één maand geleden
Reactie op MelissaSignet
Klopt, wil niks liever dan thuisbevallen maar wat moet dat moet dat snap ik ...
Klopt, dit gaf mijn verloskundige ook aan dat ze dit konden doen. Bij onze dochter werd ik ingeleid met 41+2 zoals aangegeven in het begin en is ze de volgende dag geboren maar wel met wee opwekkers, daardoor een epiduraal etc. Ik wil deze keer echt geen wee opwekkers als het niet nodig is aangezien ik er zon last van heb gehad dus ik was heel blij om te horen dat ze dit ook kunnen doen. Ik zal poliklinisch bevallen omdat ik een fluxus heb gehad bij onze dochter maar wel met eigen verloskundige dus dat is fijn
één maand geleden
Hier ook over de 41 weken en opzien tegen eventueel (medisch) inleiden. Ik wil het ook zo lang rekken (mits bloeddruk, hartslag, vruchtwater en veel leven voelen etc goed blijft).
Podcast verloskees heeft ook een aflevering over serotiniteit (over tijd gaan). Ook een tip om te luisteren.
één maand geleden
Yep.. Vandaag 41+3..
Afgelopen maandag geprobeerd te strippen maar helaas geen ontsluiting, wel platte baarmoedermond die ook verweekt was..
Vanmiddag weer een poging. Anders toch einde van deze week inleiden..
één maand geleden
Hier 41.4 vanmorgen gestript wat niet echt lukte want baatmoedermond nog ver naar achter en dicht....morgen gesprek in ziekenhuis. Wil ook echt niet inleiden en het liefst thuis Bevallen. Ik vind het ook lastig om me sterk te houden met die mensen die er verstand van hebben, maar ga morgen wel aangeven echt te willen wachten tot na 42 weken. Hopelijk lukt het. Vrijdag weer strippen!
één maand geleden
Reactie op marije20242024
Hier 41.4 vanmorgen gestript wat niet echt lukte want baatmoedermond nog ve ...
Hieronder is ook de tip gegeven om te kijken op de Instagram pagina van Nira van dijk, en ook Pleunie Teunis kan ik je aanraden. Zij hebben filmpjes waarin ze uitleggen waarom het ook juist goed zou kunnen zijn om te wachten. Misschien een tip, wil je je keuze wat meer kunnen onderbouwen of je zekerder willen voelen. Tuurlijk hebben die mensen er verstand ben, ben ook echt niet anti medisch (heb zelf een ziekenhuis achtergrond) maar ik merk dat ik de verloskundige wereld wel heel snel een protocol wordt gevolgd of dingen worden voorgedragen ipv van dat er uitgebreid wordt besproken wat de voor en nadelen is en er gekeken wordt naar inform consent, worden de keuzes meer gebaseerd op; dit termijn, deze handeling.
Ik weet niet of je zelf de brains methode kent? Die vindt ik zelf ook heel fijn en overzichtelijk