71 Reacties

één maand geleden

Ik had vanmorgen een strippoging bij mijn eigen verloskundige geen ziekenhuis wat was ik toch wel blij maar wel in mijn achterhoofd wat spookte tja volgende week die inleiding… ik was er op tijd zodat ik rustig en goed bij de verloskundige binnen kwam. Ze vroeg meteen hoe het ging waardoor ik me groot probeerde te houden maar ze zag dat en barste vrij snel in barstende tranen uit. Waardoor ik zei voel me kl*te.. ik wil dit allemaal niet meer was er helemaal klaar mee op het moment. Alles besproken zei ze het komt goed beloof ik je. Toen was het tijd om controle’s te doen, nou die waren perfect. Ik was zo opgelucht. Even later begon ze met strippen ze keek me aan en zei ineens uhmm je hebt 3 cm ontsluiting en je baarmoedermond is heel klein. Ik kijk haar verbaast aan van ja en nu.. ik stond perplex. Ik had ineens 3cm. En die inleiding ( met ballon) die hoefde ik niet meer🎉 ik was zo blij. Dat ik dat kon overslaan. Ze heeft aangegeven als ik voor maandag nog steeds niet bevallen ben kon ik tegen jet ziekenhuis zeggen ik kom woensdag maar wil wel eigen verloskundige erbij hebben. Dat hebben we nu afgesproken zodat zij eventueel mijn vliezen konden breken maar ze zei erna niet druk maken we gaan voor de thuisbevalling die je wilt en daar focussen we nu op. Nu hopen dat het doorzet🍀. Ik had vanmiddag goede hoop ben ma strippen in bad gegaan kreeg lichtelijk buikpijn maar nu is het weg nadat ik 2,5 geslapen heb. Hopelijk zet dit door🍀 Jij ook nog heel veel succes pff tis me allemaal wat😅💕

één maand geleden

Reactie op tompouce

Hieronder is ook de tip gegeven om te kijken op de Instagram pagina van Nir ...
Bedankt voor je bericht ik ga ze opzoeken op insta. Ik zie bij die Nira inderdaad dat als jij wil wachten ma 42 wkn dat dat gewoon kan. Dat gevoel gaven ze me niet. Ga me er goed in verdiepen zodat ik morgen sterk sta.De brains methode ken ik niet.?

één maand geleden

Reactie op marije20242024

Bedankt voor je bericht ik ga ze opzoeken op insta. Ik zie bij die Nira ind ...
https://deverloskundige.nl/zwangerschap/subtekstpagina/298/een-goede-keuze-maken/ Ze zijn heel goed in je het idee geven dat je geen keuze hebt. Al doe ik een aantal dingen tegen protocol en zolang ik verzekerd ben van hoe ik het wil, lijkt iedereen mee te gaan. Al helpt het wel om het tijdig aan te geven.

één maand geleden

Reactie op ColourfulDana

https://deverloskundige.nl/zwangerschap/subtekstpagina/298/een-goede-keuze- ...
Dat was ik echt stom verbaasd over na één van de eerste afspraken. Zeker omdat ik bijvoorbeeld op de onco afdeling heb gewerkt en daar echt de keuze bij de patiënt wordt gelaten en er goed geïnformeerd wordt, zijn het bij de verloskundige vaak meer mededelingen. Dan moet je inderdaad zelf goed op de hoogte zijn van je opties en wensen wil je daar ruimte voor voelen.

één maand geleden

Reactie op marije20242024

Bedankt voor je bericht ik ga ze opzoeken op insta. Ik zie bij die Nira ind ...
https://images.app.goo.gl/h5ovrCv6WozBKBYR6 Ik kan helaas geen foto's uploaden dan loopt die vast, maar hier een voorbeeld. Als je op google 'brainsmethode' intypt krijg je ook veel opties en info

één maand geleden

Reactie op tompouce

https://images.app.goo.gl/h5ovrCv6WozBKBYR6 Ik kan helaas geen foto's uplo ...
Dankjewel!

één maand geleden

Reactie op ColourfulDana

Dankjewel! Probeer morgen ook zelfverzekerd te zijn!

één maand geleden

Reactie op MelissaSignet

Ik had vanmorgen een strippoging bij mijn eigen verloskundige geen ziekenhu ...
Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad maar ook dat je ontsluiting hebt!!

één maand geleden

Reactie op MelissaSignet

Ik had vanmorgen een strippoging bij mijn eigen verloskundige geen ziekenhu ...
Hopelijk zet het door! Succes 🍀🍀. Ik heb vrijdag controle in het ziekenhuis en daarna gaan we kijken voor evt strippen als het kan

één maand geleden

Reactie op H1994

Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad maar ook dat je ontsluiting heb ...
Ja blijft wel spannend, vandaag helaas nog geen gerommel, wel stuk gewandeld vandaag maar tot nu toe nog niks aan de hand

één maand geleden

Reactie op H1994

Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad maar ook dat je ontsluiting heb ...
Ja gelukkig wel🥰, hoop voor weekend meer ontsluiting heb of dat de vliezen breken🍀 hoop dat de ontsluiting versnelt

één maand geleden

Reactie op ColourfulDana

Hier net terug uit ziekenhuis. Verloskundige was heel chill. Zei inprincipe wachten we gewoon nog af. En kijken we per dag. Zaterdag terug voor ctg en echo. Erg opgelucht en blij dat ik nog even mag wachten! Kleine had het nog erg goed in de buik

één maand geleden

Reactie op MelissaSignet

Ja gelukkig wel🥰, hoop voor weekend meer ontsluiting heb of dat de vliezen ...
Hoe is het nu?

één maand geleden

Reactie op Noelle27

Hoe is het nu?
Helaas nog niks pff wel gerommel maar zet nog niet echt door😔

één maand geleden

Hoe gaat het hier met iedereen?

één maand geleden

Ik ben vannacht bevallen van onze zoon met 41.4 weken. Smiddags nog een frustrerende controle en afspraak in het ziekenhuis gehad over inleiden. Ik zou vandaag gestript worden, maar zodra we uit het ziekenhuis kwamen begonnen mijn weeën spontaan en ben ik net voor alle strip en inleidingsacties mooi thuis bevallen! Houd moed en doe vooral dingen die je ontspannen. Ik ging met lichte (voor)weeën richting het ziekenhuis en eenmaal in het ziekenhuis waren de weeën direct weg. Zodra ik thuis kwam en rondje ging wandelen waren de weeën er direct weer. Voor mij heel duidelijk dat de omgeving écht invloed heeft op je stemming. Succes met de laatste loodjes ❤️

één maand geleden

Reactie op Bloembak0007

Ik ben vannacht bevallen van onze zoon met 41.4 weken. Smiddags nog een fr ...
Wat fijn zeg! En herkenbaar. Ik vandaag op controle ziekenhuis en ook geen weeën meer. Nu thuis in rust komen de voorweeën weer op. Straks nog maar weer wandelen! Hier 42 weken. Geniet van de kleine!!

één maand geleden

Reactie op Bloembak0007

Ik ben vannacht bevallen van onze zoon met 41.4 weken. Smiddags nog een fr ...
Oh wat fijn!, ik had vandaag ook controle ik het ziekenhuis hele dag voorweeën, eenmaal daar zakte het wel af, opnieuw gestript en toen na huis, toen zakte het helemaal weg, ben nu de deur even uit ff ontspanning opzoeken. Nu begint het rommelen onder in mijn buik weer🍀. Hopelijk zet het door. Ik heb 3 ontsluiting maar ze willen toch ballon plaatsen als het moet na de controle die ik maandag weer heb. Ik hoop zelf op vliezen breken ipv ballon. Mijn moed zakt helemaal in de schoenen op het moment ik ben nu 41+3

één maand geleden

Bij is de bevalling ook van start gegaan, inmiddels krachtige weeën om de 2 minuten. Ben nu 41+3 vandaag ☺️

één maand geleden

Reactie op tompouce

Bij is de bevalling ook van start gegaan, inmiddels krachtige weeën om de 2 ...
Wat fijn! Succes! Ik weer hele nacht oefenweeen maar zet niet door