71 Reacties

één maand geleden

Reactie op tompouce

Bij is de bevalling ook van start gegaan, inmiddels krachtige weeën om de 2 ...
Hoe gaat het nu? Hier al de hele nacht en dag oefenweeen ze komen nu wat korter op elkaar ipv 10 min 7,6 en 8 maar ze zijn nog wel te doen. Hopelijk zet het door!!!

één maand geleden

Reactie op marije20242024

Hoe gaat het nu? Hier al de hele nacht en dag oefenweeen ze komen nu wat ko ...
Ik had een keurige curve als in; om 3 uur kwamen ze tot 4 uur om de 3 minuten en tegen de ochtend elke 2 minuten langer dan een minuut. Toen omdat ik al 24 uur wakker was, ben ik een soort tussen de weeën door weg gesukkeld, en zijn ze wel frequent maar meer om de 4 min. Verloskundige zegt dat het waarschijnlijk zo is dat mijn lichaam helemaal ready to go is, maar de baby nog niet. Wat opzich wel kan kloppen omdat ik ook rugweeën heb, wat kan komen omdat de baby niet helemaal gunstig ligt en daar door tegen je staartbeen drukt. Ik heb expres geen ontsluiting laten meten, omdat ik ontmoedigd zou raken als het maar x aantal cm is nu, terwijl dat niks zegt over de rest van het verloop. Hier dus voorlopig nog even door met opvangen van de weeën 🤪

één maand geleden

Hoe gaat het nu? Hier al de hele nacht en dag oefenweeen ze komen nu wat ko ...
Succes!!

één maand geleden

Reactie op tompouce

Ik had een keurige curve als in; om 3 uur kwamen ze tot 4 uur om de 3 minut ...
Spannend! Benieuwd hoe het nu met jullie gaat! Zet hem op 💪

één maand geleden

Reactie op MelissaSignet

Succes!!
En hoop dat er bij jou wat doorzet! 🙏💪

één maand geleden

Reactie op Bloembak0007

Spannend! Benieuwd hoe het nu met jullie gaat! Zet hem op 💪
Hier toch weer afgezwakt. Wel nog steeds voorweeën maar niet meer toenemend..... straks weer naar ziekenhuis voor ctg enz, heb net wel besloten dat ik echt niet wil inleiden. Als het goed blijft gaan met de baby!

één maand geleden

Reactie op Bloembak0007

En hoop dat er bij jou wat doorzet! 🙏💪
Hier helaas ook alles afgezwakt😭 straks ook ziekenhuis voor ctg en inwendig onderzoek kijken of er wat veranderd is maar ben er zo bang voor overmorgen ben ik 42 weken en moet ze echt gekomen zijn hoe dan ook😭 maar zo niet op mijn manier helaas dan zou ze zich toch niet melden. Zoveel geprobeerd van dadels tot ananas, wandelen, 3x gestript, ja seks🥺, àlles geprobeerd wat je maar kan bedenken maar helaas😔🙏

één maand geleden

Afgelopen vrijdag zouden we in het ziekenhuis gesprek hebben over inleiden. Maar donderdag avond is de bevalling met 41+4 zelf begonnen en is ze vrijdagmiddag geboren! Uiteindelijk in het ziekenhuis omdat de persfase niet vorderde maar intens gelukkig met onze kleine meid.. Succes allemaal ❤️

één maand geleden

Reactie op tes manuaal

Afgelopen vrijdag zouden we in het ziekenhuis gesprek hebben over inleiden. ...
Ohh wat fijn! Gefeliciteerd met je dochter! Nu lekker genieten💕

één maand geleden

Reactie op MelissaSignet

Oh wat fijn!, ik had vandaag ook controle ik het ziekenhuis hele dag voorwe ...
Ik weet natuurlijk je precieze situatie niet, maar als jij geen ballon wilt maar vliezen breken dan kies je daar toch voor? Jouw lijf, dus jij mag bepalen! Enne.. langer dan 42 weken zwanger zijn kan ook he :) succes!

één maand geleden

Reactie op sabvf

Ik weet natuurlijk je precieze situatie niet, maar als jij geen ballon wilt ...
Ze zeggen dat ik niet een keuze heb.. het moet allemaal maar via regeltjes, ze zeiden eerst dat ik mocht wachten met inleiden en nu ineens zeggen ze je vruchtwater is minder en kalk op baarmoeder of placenta was 1 van die 2… iedere keer wat maar ze laten me wel steeds na huis gaan. Ze zeiden ook dat het risico te hoog is als ik langer dan 42 weken loop, want ze zeggen dat de kans groot is dat ze overlijd😭 het maakt me zo bang dat ik gewoon niet weet wat nu precies de bedoeling allemaal is. Eerst dit dan dat. Het schiet niet op.. het enige wat ik echt wil is of thuis bevallen 🙏🍀 of in ziekenhuis zonder overnachting en die shit allemaal zonder poespas. Mentaal ga ik hierdoor echt onderdoor terwijl de gehele zwangerschap super goed ging😭 ik hoop dat ze zich zo hard meld vandaag of morgen🙏🍀

één maand geleden

Reactie op MelissaSignet

Ze zeggen dat ik niet een keuze heb.. het moet allemaal maar via regeltjes, ...
Wat klote dat je je zo voelt. Ik was ook ontzettend angstig voor de bevalling en al helemaal voor het ziekenhuis, medisch ingrijpen en inleiding etc dus ik snap je angst. Kan je aangeven aan de gyneacoloog waar je angst zit? Misschien kunnen ze met je meedenken welke compromissen jullie kunnen sluiten. En overleg ook met je verloskundige. In het ziekenhuis zei de gyn dat ik per se vanaf 42 weken zou moeten bevallen in het ziekenhuis, terwijl mijn verloskundige eventueel wel aandurfde om met 42+1 of 42+2 nog thuis te bevallen. En probeer ook te ontspannen thuis, hoe moeilijk het is. Heel veel sterkte en ik duim voor je dat de bevalling op de valreep spontaan komt! 🙏

één maand geleden

Reactie op MelissaSignet

Je hebt zeker een keuze maar snap je heel goed hoor! Toen ik in ziekenhuis aangaf dat ik niet wou inleiden gingen ze beter meedenken. We kijken nu per dag. Waarom inleiden als alles gewoon goed is? We zitten beetje in zelfde schuitje, maar ik probeer me ook sterk te houden. Stress helpt zeker niet mee. Helemaal niet na een relaxte zwangerschap

één maand geleden

Reactie op MelissaSignet

Aw meis, wat vervelend om te lezen dat ze er nog niet is en een ziekenhuis opname je in de nek zit te hijgen. Ik hoop zo met je mee dat ze nu zelf komt 💕🍀🥺

één maand geleden

Reactie op Jezzica93

Aw meis, wat vervelend om te lezen dat ze er nog niet is en een ziekenhuis ...
Ik hoop het ook zo erg ben er zo bang voor, best veel voorweeen gehad maar helaas niet doorgezet😪

één maand geleden

Je hebt zeker een keuze maar snap je heel goed hoor! Toen ik in ziekenhuis ...
Ja ik heb dat meerdere malen aangegeven en ze zeggen continu ja maar je kan niet langer als 42weken lopen je kindje gaat dood als ze telang zou zitten, want er komen steeds meer complicaties en die dingen dit is mijn eerste kindje en weet niet wat wel en niet goed is allemaal. Mijn eigen verloskundige staat wel achter mijn keuze maar na 42’weken moeten ze het handen geven. Ze voelen zo vertrouwd. Ik hoop dat als ik straks weer controle heb ze me duidelijkheid kunnen geven want nu weet ik helemaal niks van wat ze willen/proberen te doen. Ik hoop dat ze zich meld vandaag of morgen🍀🙏

één maand geleden

Ach wat naar zeg. Is het nog een optie voor je om een extra gesprek aan te vragen met je gynaecoloog en je eigen verloskundige of eventueel zelfs in een ander ziekenhuis? De kans is inderdaad wat groter dat er iets met de baby gebeurt, maar niet groot! Volgens mij nog 99,68% kans dat alles goed gaat. Maar als ze echt minder vruchtwater meten is het wel fijn als het niet te lang meer duurt. Ik duim voor je!

één maand geleden

Reactie op MelissaSignet

Ja ik heb dat meerdere malen aangegeven en ze zeggen continu ja maar je kan ...
Ja herkenbaar. Ik nu ook net te horen gekregen dat ze me overdragen. Zet nu alles op papier. Ik ga nog steeds voor 'natuurlijk' bevallen alleen dan met ctg bewaking in ziekenhuis. Dit ga ik vanmiddag doorgeven in het ziekenhuis. Dit is mijn 3e kindje bij eerste inleiding, antibiotica, oxitocine, hele rattenplan.(gevolg kindje met meerdere allergieën, huilbaby en geen leuke start) En bij 2e thuis zonder interventies binnen 3 uur. (Heel ander kind, weinig ziek ) Dat had ik nu ook gewenst, maarja overgeven dat dat hem niet wordt. En dat het niet perse wat hoeft te zeggen.

één maand geleden

Hier zijn vannacht mijn vliezen gebroken rondom 4.00. Vrijdag hele middag harde buiken. Zaterdag en zondag hele dag (met lange tussenpozen) voorweeën. Op zondag (41+2) nog uuuuuren met mijzelf in conclaaf of ik ze zou laten komen voor strippen (wil heeeel graag thuis en zonder gedoe bevallen). Toch besloten het nog even tijd te gunnen nu ik al zo lang wacht. En vannacht opgestaan en liep er zo uit, geen hele sloot. Heel bescheiden. Gebeurt nog weinig! De voorweeën die er zijn (ong 1 per uur) zijn aanzienlijk pijnlijker. Maar hopen dat het gaat doorzetten, thuis. Benieuwd wat de verloskundigen willen straks, ik wil zeker de 72 uur wachttijd gebruiken thuis! Ik denk dat het echt helpt als je je wensen heel duidelijk hebt en daar achter blijft staan (mits verantwoord). Je hebt de "brains" methode en dan kan je bij elke keuze die je maakt of voorgelegd krijgt goed uitvragen wat de voor/tegens zijn. Alternatieven etc. Dat zet de zorgverlener soms ook nog aan het denken over waarom ze persee iets willen (afdwingen) of niet. En geeft voor jezelf ook inzichten. Je gevoel is ook belangrijj! Succes ook!

één maand geleden

Reactie op MelissaSignet

Ja ik heb dat meerdere malen aangegeven en ze zeggen continu ja maar je kan ...
Hoe is het met je?