7 Reacties
2 dagen geleden
Ik zou sowieso wachten tot het advies van de professionals (;
Ze drinkt zo'n 110ml per flesje?
Zou je eventueel kleinere flesjes kunnen aanbieden van 90ml bijvoorbeeld en dan overdag om de 3 uur? Misschien dat ze zulke grote flessen niet goed trekt en daarzoor spuugt maar kleinere voedingen wel goed gaan.
2 dagen geleden
Reactie op MamaEm
Ik zou sowieso wachten tot het advies van de professionals (;
Ze drinkt zo ...
We bieden haar 120 (dus 135 ml) aan. Meestal blijft er 30-40 over en dan nog spuugt ze. Dus dat zijn al best kleine flesjes. Zo’n 1 keer per dag drinkt ze wel 120. Vaak is dat de eerstvolgende fles na het spugen.
Ik wacht sowieso het advies af, maar ben wel benieuwd of andere mama’s dit herkennen 😁
2 dagen geleden
De lijn loopt nooit lineair, dit is nog niet echt afbuigen hoor, gaat CB je ook vertellen!
Qua ml, er is geen one size fits all en zit wat variatie in. Zo te zien groeit ze goed gemiddeld op minder ml per kg. Prima toch?!
Is er een specifiek moment dat ze spuugt? Zelfde moment op een dag of bijv als ze moe is of na slaapje? Je kan dan voor die voeding mss kiezen hem in twee delen te geven. Halve fles en uur later de andere helft (2x 60+2).
één dag geleden
Toevallig pas met mijn zoon in het ziekenhuis gelegen (morgen 7 weken) kreeg toen ook 6 flessen van 120 water en 4 schepjes om de 3 uur dus. Hij woog daar 4900 dus de kinderarts gaf aan dat hij gerust om de 4 uur eten mag krijgen en als hij snachts niet komt gewoon laten slapen doet hij trouwens ook van 11 tot half7 ongeveer. Spuugt nu niet meer en is erg tevreden. Misschien iets om te proberen wat op de verpakkingen staat is het gemiddelde van alle baby's maar soms krijgt een kind gewoon te veel. Succes