Hee lieve mama’s,
Ik heb even een vraagje. Zelf ben ik 5 weken geleden bevallen en ben in de eerste 3,5 week 7 kilo afgevallen. Nu de laatste 1,5 week ben ik weer een halve kilo aangekomen. Terwijl ik meer beweeg, veel minder eet en geen eetbuien meer heb na de bevalling. Ik geef wel borstvoeding.
Zijn er moeders die dit herkennen?
Aangezien ik merk dat ik er heel onzeker van wordt en ook al ben na de bevalling. Van de veranderingen van mijn lichaam door striae (op mijn borsten, buik,love handles, boven benen en binnenkant boven benen), extra kilo’s en nu geen gewichtsafname. Net of ik nu niet meer goed ben heb ik wel vaker het gevoel.
Dus alle tips voor alle veranderingen zijn welkom
Ik zou het wat los laten. 9 maanden op, 9 maanden af. Beetje gewichtstoename ondanks borstvoeding kan ook gewoon. Eerste kilo's die je kwijt raakt is een groot deel vocht. Je lichaam heeft een goed herstellend vermogen, maar je moet het wel de tijd geven
Je geeft borstvoeding dus je lichaam bouwt een reserve op voor als je stopt met borstvoeding...dan gaat ook af...hoorde ik iemand zeggen dus daar ga ik maar vanuit! Je moet bedenken er zat prachtige kindje in je buik en je lichaam heeft tijd om te herstellen
Je gewicht fluctueert ook gedurende de week en dan is een halve kilo echt niets! Zou mij er niet direct zorgen over maken. Gewoon lekker blijven bewegen en voor 80-90% van de tijd gezonde keuzes maken, dan komt het vanzelf goed ☺️