7 Reacties
21 dagen geleden
Wat naar zeg ! Klinkt als reflux ? Onze zoon heeft dit ook gehad. Een keer liep hij blauw aan dat we de ambulance hebben gebeld. Eenmaal in het ziekenhuis bleek dit dus reflux te zijn. Zij maakte zich absoluut geen zorgen. Hierna gebeurde het nog een aantal keer zo erg, dat we naar de spoed eisende hulp zijn gereden ‘snachts. Daar kregen we eindelijk een goede uitleg dat ze dit doen zodat het zuur niet in hun longen komt, en dat ze eigenlijk niet kunnen stikken hierin, ook al lijkt dat wel zo. Wij hielden onze zoon rechtop strak tegen ons aan. Dan werd hij vaak wel weer snel kalm. Onze zoon fladderde en huilde ook veel. Herkennen jullie dit ook ?
21 dagen geleden
Hier is mijn zoontje sinds een week verkouden (nu 3 weken oud dus was echt even eng!) wss ook reflux klachten dus al de nodige maatregelen daarvoor genomen maar het happen naar lucht in combinatie met spugen is gewoon niet grappig.
Wij hebben het bedje schuin staan, hoofdeinde naar boven en leggen hem iets op zijn zij op een veilige manier. Ook voor het spugen houd ik hem op mijn borst schuin omhoog met zijn gezichtje opzij dat hij het spuug makkelijk kan laten lopen maar het niet door zijn neus eruit komt, als hij plat op zijn buik zou liggen gebeurt dit veel gemakkelijker!
Na het voeden en tijdens het voeden goed laten boeren, hier komen er tussendoor al wat mondjes terug waardoor het geen flinke lading in 1 keer is. Daarna zo een 15 minuten schuin omhoog in de armen houden om alles goed te laten zakken.
Als ik zie en hoor dat hij het benauwd heeft let ik op de signalen of het echt ademnood is, krijgt hij blauwe lippen bv of begint hij verder te ademen door zijn mond… (baby’s ademen eerst alleen nog door de neus dus als hij zijn mond opent dan is zijn neusje dicht).
Ik gebruik neusspray voor de voedingen en de “snot happer” (dat uitzuig dingetje) om alles leeg te halen..
Sterkte mama! Schroom niet om CB te contacten en al is het voor de 10e keer naar de huisarts te gaan! Ons eerste zoontje had het ook flink en wist mij toen geen raad, zo eng! Liep ook paars aan en deed niks. Na een aantal maanden slapeloze nachten was ik zelf fysiek en mentaal helemaal op! Durfde zelf niet meer te slapen…
21 dagen geleden
Reactie op Al1998
Wat naar zeg ! Klinkt als reflux ? Onze zoon heeft dit ook gehad. Een keer ...
Ah nee toch… wat heftig. Gelukkig komt het bij ons niet zo ver als dat hij blauw word. Hij herpakt zichzelf heel goed gelukkig. We hebben totaal geen huil baby en huilt echt niet veel. Behalve tijdens verschonen en als die honger heeft🙈. En als hij zo aanval heeft ook daarna huilen, maar verder niet.
21 dagen geleden
Reactie op Zeeuws-meisje
Hier is mijn zoontje sinds een week verkouden (nu 3 weken oud dus was echt ...
Dankjewel voor je reactie💕, wij proberen inderdaad na zijn voeding hem nog even in onze armen te laten. Hij loopt gelukkig niet perse blauw aan maar meer rood. Hij pakt het zelf heel goed op.
Doordat ze inderdaad door hun neus ademen, kunnen ze lastig overschakelen naar hun mond.
We hebben op advies van de HA zoutoplossing druppel gekocht. We werken hier mee.
Verder zei de HA dat hij er gezond uit ziet en niks raars is, maar een kleine verkoudheid kan hebben.
Het zelf niet durven slapen herken ik. Je staat continu aan en daardoor rust je zelf ook niet goed uit…