9 Reacties
8 maanden geleden
Hier een soort gelijk iets, helaas ook ademstops vandaag de 3de keer, eerste 2x na de vaccinaties en nu zonder... verder niet ziek of verkouden maar hier zeggen ze dat het niet niet met de vaccinaties te maken heeft, hier heb ik haar 2 van de 3x moeten helpen om weer te ademen.... (op der buik of zij draaien en kloppen)
8 maanden geleden
Mijn zoontje is idd ook al heel lang achter elkaar aan het sukkelen met zijn gezondheid.. Verkoudheid, koorts noem het maar op en word idd ook gezegd dat het continu een virus is 'moet het winter seizoen maar afwachten' ook 2 antibiotica kuren achter de rug en tijdens de kuur weer goed maar paar dagen na dat die klaar is begint het weer van vooraf aan..
8 maanden geleden
Mijn neefje van bijna 1 jaar heeft ook het rs virus gehad toen hij ongeveer 3 maanden oud was. Ondertussen is er bijna geen week voorbij gegaan zonder ziek zijn . Veel koorts, meerdere longontstekingen, een blaasontsteking en oorontstekingen. Hij heeft al veel antibiotica gehad, zelfs prednison. De kinderarts geeft aan dat zijn lichaampje het zelf moet opruimen, dat hij weerstand moet opbouwen.
Zij zijn deze week weer begonnen met het geven van probiotica. Is dat misschien een idee?
8 maanden geleden
Helaas lijkt het alsof ik mijn eigen verhaal lees! Mijn zoontje is 25 oktober geboren met 34 weken en na 3 weken ziekenhuis eindelijk thuis gekomen. de week daarna bleek hij het rs virus te hebben en heeft hij 4 weken in het ziekenhuis gelegen waarvan 3 weken op de ic. Sinds eind november heeft hij een roggelende ademhaling met intrekkingen en extreem hoesten waar hij soms zelf niet uit komt. Ook daarna weer meerdere opnames gehad met een saturatie van 70% en op het moment dat deze een dag op de 90% hangt worden we naar huis gestuurd maar alle symptomen blijven. Vorige week heeft hij weer een week in het ziekenhuis gelegen met een luchtweg infectie en dubbele oorontsteking. Ondanks antibiotica is zijn ademhaling een dag oké en begint daarna de ellende weer. Ook hier zeggen ze het ene virus na het ander en het moet vanzelf weg gaan maar raak het vertrouwen erin kwijt en ben continu angstig dat me kind te weinig zuurstof krijgt
8 maanden geleden
Dank jullie wel voor de reacties 🥰. Geeft me ondanks de vervelende situatie even als voor jullie enigszins ergens een gerust stelling, hoe stom dit ook klinkt, wij niet de enige zijn 🥲. Wij zijn gelukkig wel weer thuis met de conclusie: weer een virus. Xylo druppels weer mee, zoutoplossing, en aankijken. Ze kunnen nu dus niet zoveel. Maar het bezorgt me zoveel spanning want de hele dag door dat gehijg, en gerochel en die ademstops… geeft me veel stress… ik hoop voor ons allen dat de zomer snel mag starten, ze een betere afweer kunnen opbouwen, en meerdere opnames en arts bezoeken ons bespaard mag blijven.
Ben zojuist ook gestart met probiotica druppels, hopelijk mag dat ook goed werken! Iemand een idee wanneer ik het zou kunnen merken?
Liefs, en sterkte voor diegene die hetzelfde door moeten gaan met de kleintjes 😞🩷
8 maanden geleden
Hier ook al 6 weken hoesten. Vorige week krakende adem even langs de huisarts. Al snel bronchiolitus geconstateerd en onder controle voor een paar dagen ivm RS. Hij had ook ademstops. Ook soms 5 seconden. De huisarts zei dat het tot 5/6 normaal is. Inmiddels bronchiolitus waarschijnlijk over maar hoest nog slijm en is vaak wakker in de nacht. Ik maak me ook zorgen maar ze blijven zeggen dat het afwachten is