Hi moeders,
Mijn baby krijgt kunstvoeding. Ah bio.
Mijn baby poept eens in de 2 dagen ongeveer. Dit gaat gepaard met persen en gerommel in de buik.
Ik overweeg om over te stappen naar andere kv.
Ik lees veel over geitenmelk wat het beste zou zijn,
Maar ook hele positieve ervaringen over hipp bio.
Mijn zoon is trouwens nu 3 weken en zn ontlasting is nog steeds groen…
Iemand tips
Wij gebruiken hipp bio combiotic als extra wanneer de borstvoeding niet voldoende is en de kleine meid hier heeft er geen tot weinig last van zowel qua krampjes als met de ontlasting
Wij gebruiken ook hipp bio combiotic en zijn hier enthousiast over. We hebben vrijwel geen vergelijkingsmateriaal maar onze zoon gaat hier wel lekker op. Onze zoon is nu 2 weken en heeft ondertussen gele ontlasting en weinig last van krampjes.
Heb vandaag te horen gekregen dat het heel normaal is dat ze een week niet poepen, alleen als de ontlasting hard is of als het langer dan 7 dagen geleden is dan moet je aan de bel trekken
Ik gebruikte de kunstvoeding van AH eigen merk. Maar ik merkte dat het poepen ook wat lastiger ging en krampen had. Ik ben overgestapt naar pure goat geitenmelk wel aan de dure kant maar ze doet het hiermee veel beter! Poept elke dag soms 2x per dag en tot nu toe nog geen krampen gemerkt.
Hier zijn we begonnen met hipp (nu op pepti vanwege kma) en prima voeding. Het persen en gerommel kan ook krampen zijn hoorde ik vandaag van de kinderarts. Ik zou niet zomaar overstappen tenzij een arts het adviseert.
Geitenmelk is lichter verteerbaar dan koemelk, dus makkelijker voor de darmpjes. Daarnaast kun je ondersteunen met probiotica druppeltjes. In het begin kunnen ze wat meer moeite doen voor de ontlasting, omdat de darmpjes nog in de ontwikkeling is. Heel sneu, maar eens in de twee dagen is met kunstvoeding niet perse gek. Je zou nog 10cc extra water aan de fles kunnen toevoegen en kijken of dat t wat gemakkelijker maakt. Maar als de poep verder gewoon zacht is zou ik me er niet te druk over maken 😊
Betreft groene poep zou ik even navragen bij t cb. Want dat hoort volgens mij wel op een gegeven moment geel te worden.
Heb je ook gegoogled of het aan de voeding kan liggen? Dat kan namelijk.
Ik heb wel eens van hipp de comfort gehad en daar stond ook vermeld dat de ontlasting er dus groen door kon worden 😊