3 Reacties

5 dagen geleden

Ik heb de ergste stuwing met hand kolven weggemaseerd met flesje eronder. Dat was 1,5 week terug. Kleine is woensdag 6 weken. Of onder de douche meeste stuwing weg masseren. Ik heb wel snel afgebouwd. Ik gaf flesje kv en bv om en om maar daar kon hij niet tegen. Ben nu helemaal over op kv. Was even lastig maar ben nu toch meestal wel blij dat ik het gedaan heb. Is wel al mijn 3e

5 dagen geleden

Probeer eens je borsten na elke voeding te koelen. Je kunt de spanning er wel af kolven, maar doe dat niet te veel, want dan stimuleer je de voeding weer. Mocht dat allemaal niet lukken, vervang 1 voeding dan door een kolfsessie en kort deze elke dag een minuut in. Mocht je weer stuwing krijgen, dan doe je die dag hetzelfde als gisteren. Je kunt ook meerdere voedingen door kolfsessies vervangen. Succes! ❤️

4 dagen geleden

Ik ben na 4 weken en 2 borstontstekingen verder ook gaan afbouwen en overstappen op kunstvoeding. Ik heb een lactatiekundige om advies gevraagd. Zij gaf aan per 24-48 uur 1 borstvoeding af te bouwen en te vervangen met kunstvoeding. En als dat goed gaat, dat doorzetten. Zij zei dat de laatste voeding die afgebouwd moest worden de ochtend voeding van 6/7/8 uur is, omdat je dan de meeste melk hebt omdat je uitgerust bent. Ik had ook last van stuwing en lekken, maar heb toch doorgezet met de afbouw (anders dacht ik hoe kan ik dan ooit overstappen) van 1 voeding per keer en merkte dat het dan toch ging en de borst na de borstvoeding dan toch soepel was. Maar wat Nieke zegt is een goede tip. Ik zit nu nog op 2x borstvoeding per 24 uur. Succes!