8 Reacties
2 dagen geleden
Hi! Herkenbaar hoor, maar ik heb er maar 1tje dus genoeg rust tussendoor. Ookal geniet ik erg. Ik gebruik sinds 2 weken Laveen Magnesium voor de nacht, en ik merkte na 1 week dat ik overdag vrolijker ben. Ook slaap ik rustiger (mede doordat de kleine ineens doorslaapt). Wellicht heb je iets aan deze tip?
Verder ga ik veel naar buiten en op pad, dan hoef ik haar minder te vermaken hahah
gisteren
Reactie op Fellay
Hi! Herkenbaar hoor, maar ik heb er maar 1tje dus genoeg rust tussendoor. O ...
Laveen Magnesium Rust & Relax? Wellicht dat ik zoiets kan proberen. Ik sta eigenlijk altijd moe op, ook op nachten dat ik kan doorslapen. Momenteel spoken ze allemaal een beetje om en om dus meestal ben ik mistens 1x mijn bed uit snachts.
Bij mij zijn ze niet echt tevreden in de kinderwagen meer. 😅 dat was altijd mijn go to tussen ochtend en middagdutje. Rondje supermarkt, oudste van 3,5 kon fietsen en de tweeling in de kinderwagen. Maar tegenwoordig is dat ook stress want stilzitten kunnen ze niet maar ze kunnen ook nog niet lopen.
gisteren
Uhh ja soms herkenbaar met een peuter van 2j4m en een dreumes van 1j4m.. sinds 2 weken slapen ze EINDELIJK samen in de middag, wat een opluchting is dat. Maar ik ga met de meiden ook veel naar buiten, frisse lucht doet echt veel en nu heb je ook meer mogelijkheden, kerstmarkten, in de kerk stalletje bekijken, schaatsbaan hebben ze alle 2 altijd wel wat te kijken 😅
gisteren
Wij hebben 1 en ik tel ook af hoor! Dutje en slapen doet ie bij ons (dutje bij mij, nacht switchen halvewege) dus ook dan weinig rust. Hij is heel lief, maar tegelijk ook energie voor 10 en hij krijgt nu echt van die driftbuien. Ik merk ook dat ik eind vd dag geen puf meer heb om iets te doen. Wat soms helpt bij mij is even oortjes in en even wat eigen muziek op of zelfs een serie op mijn telefoon kijken. Ik zet dan de telefoon wat hogen achter een boek ofzo zodat hij niet mee kan kijken, en merendeels luister ik terwijl ik met hem speel of gewoon bij hem zit en hij zelf bezig is, en af en toe spieken. Zo heb ik ook even mijn "eigen" ding. Maar ik vind het verder heel pittig 😮💨
13 uur geleden
Reactie op Veenhuisje
Ik vind het knap hoor met 3! Wij hebben er 1 en ik tel elke dag af ☺️😉
Ja voel me soms zo schuldig daarvoor! Maad mijn oudste is nu 3,5 en ze is zo leuk, eigenzinnig, weet wat ze wilt. Ik vind dat echt de leukste leeftijd tot nu. Niet meer gebonden aan slaapjes overdag, ze kan soms even 15 minuten alleen spelen, lekker naar de speeltuin. Ik kan stiekem niet wachten tot de tweeling die leeftijd heeft.
Ik kan zoveel meer met peuters/kleuters!
1 uur geleden
Heel normaal hoor! Ik denk dat veel ouders hier wel tegen aan lopen met vlagen alleen hoor je er zo weinig over 😅
Hier in ieder geval wel een mamma die soms ook blij is wanneer ze even een dutje doen of het ‘s avonds bedtijd is. Je staat ook de hele dag door aan, dus vind het ook niet gek.
Bij mijn eerste twee heb ik vanaf dat ze ong op de 10 maand zaten tot 1,5 jaar oud waren juist extreme vermoeidheid gehad. Ik dacht altijd misschien juist omdat hun ritme dan veel stabieler is en ze beter slapen gingen.
Bij mijn tweede wel door gelopen na een zwangerschap met bloedarmoede moet ik zeggen. Ik vermoed dat daar ook een langere nasleep achter weg kwam.
Bij m’n laatste overigens niet gehad op die manier en erg dankbaar voor 🙏🏻 misschien ook omdat de oudste twee inmiddels ouder zijn en niet meer in de tropenjaren zitten.
Vind het heel logisch dat je op bent hoor met 3 kleintjes! 😅
Niet schuldig over voelen. Het word wel weer beter.
Probeer je rust momentjes te pakken waar je kunt en misschien jezelf wat ondersteuning geven met supplementen of eens je bloed laten prikken voor de zekerheid?
Uit ervaring weet ik wel dat hoe meer ik bezig was met mijn “verantwoordelijkheden” betreft kinderen hoe meer ik energie begon te lekken. Nu met mijn derde ben ik zoveel meer ontspannen en niet meer zo bezig met de hoge lat die ik neerleg voor mijzelf en merk gewoon wel verschil
Hoop dat het helpt 😊