Hi mommies!
Ons zoontje was 3230 gram met de geboorte (17-10) en zit nu op 2760. Hij valt dus nogsteeds af. Aan het einde van de kraamweek woog hij 2960. Ik geef hem borstvoeding en hij lijkt erg tevreden. Na aanleiding van een gesprek met het consultatiebureau ben ik hem vaker gaan aanleggen. In plaats van om de 3 uur komt hij vaak om het uur, 1,5 uur en drinkt hij zo’n 40/55 minuten gemiddeld. Hij lijkt ook altijd voldaan na de voeding, maar helaas valt hij dus nogsteeds af.
Hij zit constant bij mij aan de borst en alsnog is het dus niet voldoende. Ik ben bijna de hele dag bezig met voeden. Ik ben er erg verdrietig van dat het niet gaat zoals gehoopt en ook het consultatiebureau begrijpt het niet zo goed hoe dit nou kan. Hij hapt goed aan, drinkt goed en lang. Donderdag gaat er een jeugdarts meekijken.
Voor mijn gevoel doe ik ons zoontje tekort en daar ben ik zo verdrietig om. Vandaag dan ook besloten om kunstvoeding erbij te halen. We hebben een flesje van 70cc aangeboden, welke hij wel heeft opgedronken.
Nu twijfel ik dus enorm wat te doen, aan de ene kant wil ik volledig over naar kunstvoeding, omdat het mij gewoon heel veel tranen en tijd kost om hem borstvoeding te geven en hij er dus niet genoeg aan heeft.
Nu is mijn vraag, heeft iemand anders dit ook meegemaakt en heeft misschien tips? En, stel dat we wel volledig overgaan naar kunstvoeding, hoeveel CC moeten we hem dan geven per keer? Ik wil absoluut niet dat hij tekort krijgt en ik hoop zo erg dat hij nu wat gaat aankomen in plaats van nog meer afvallen.. Het doet me zo’n verdriet elke keer om hem niet zien groeien.