26 Reacties

13 dagen geleden

Hier precies het zelfde verhaal als het om de man gaat! Alleen dan morgen met mijn dochter van bijna 17 maanden en mijn dochter van morgen 3 weken, voor het eerst alleen thuis. Mega spannend, moet echt even ritme gaan vinden 🙈

13 dagen geleden

Mijn man ging na 2 weken weer aan het werk. De kleine is nu 3 weken dus ik heb nu 1 week zelf ervoor gestaan. Ik vond het mega spannend maar het is op 1 dag na, die wat minder ging, super goed gegaan. De dag dat het minder ging heb ik mijn man rond 15uur geappt en die is toen direct naar huis gekomen, dat kon gelukkig. De andere dagen gingen zelfs beter dan ik had durven dromen 🤗 Je kan meer dan je denkt als mama! Het gaat vast goed komen. Onzeker zijn mag absoluut, maar je kunt het echt! 💪🏼

13 dagen geleden

Mijn kindje is nu bijna 3 weken en de eerste week vond ik af en toe alleen zijn ook heel spannend en kon ik gewoon “boos/verdrietig” worden als mijn man weg wou.. Nu hebben we al wat vaker gedaan dat hij een dagdeel of dag weg is gegaan en ik vind het eigenlijk heeerlijk om met mijn kindje alleen ook te zijn. Ik denk ook dat je er vooral tegenop zit omdat je nog maar een week mama bent maar geloof me volgende week voel je je al helemaal anders! Vertrouw op jezelf jij kan dit je bent haar mama dus dat gaat helemaal goed komen. Als ik alleen ben ga ik altijd lekker veel knuffelen beneden. Succes🤎

13 dagen geleden

Mijn zoontje is nu 2weken oud en vanaf maandag gaat mijn man werken. Wij hebben ook een peuter van bijna 3 en we zijn pas sinds vrijdag uit het ziekenhuis. Ik ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat zijn! Ik kom uit zuid Holland. Lijkt me leuk om af te spreken

13 dagen geleden

Reactie op ElvirevanO

Mijn man ging na 2 weken weer aan het werk. De kleine is nu 3 weken dus ik ...
Super lieve reactie dankje wel 🥰

13 dagen geleden

Reactie op Duul

Mijn kindje is nu bijna 3 weken en de eerste week vond ik af en toe alleen ...
heel erg bedankt voor je reactie dit doet me goed🥰 ik hoop ook dat het net zo goed gaat. de slaapjes in de nacht gaan sinds 2 dagen ook heel goed en zat er zelfs 1x 4 uur tussen al , wauw ik was helemaal verbaasd omdat de gehele kraamweek ze echt nog geen uur soms 2 uur sliep

13 dagen geleden

Reactie op Littlebutterfly

Mijn zoontje is nu 2weken oud en vanaf maandag gaat mijn man werken. Wij he ...
Ik stuur je een vriendschapsverzoek en dan kunnen we eens gezellig chatten😘 lijkt mij ook heel erg leuk

13 dagen geleden

Reactie op IrisPostma93

heel erg bedankt voor je reactie dit doet me goed🥰 ik hoop ook dat het net ...
Heel herkenbaar! Ik heb de eerste week ook echt amper geslapen hij wou niet in de co-sleeper alleen maar bij ons liggen etc.. dat vond ik ook heel zwaar. Maar in week 2 begon alles vanzelf te lopen en ook al soms echt doorslapen, het heeft allemaal tijd nodig en de ene week gaat niet zoals de andere week😊

13 dagen geleden

Ik ben ook zo zenuwachtig voor dit moment. Woensdag gaat mijn partner weer werken en dan is onze zoon 2 weken. Ik vind het super spannend om alles alleen te moeten doen en vraag me echt af hoe ik me ga douchen of naar de wc ga 😅 Sinds een paar dagen heeft onze zoon ook echt enorme krampen en kalmeert uiteindelijk alleen als hij bij ons ligt. Ben zo bang dat ik het niet kan, maar ik weet ook dat het geen hogeschool is. Het komt vast goed, maar dat neemt de zenuwen nu nog niet weg…

12 dagen geleden

Heel herkenbaar, afgelopen week was de eerste week dat mijn man weer aan het werk was na 3 weken, ik zag er ook als een berg tegenop ( ik had er ook net als jou zelfs een topic over geopend), maar het is mee eigenlijk alles meegevallen.( ook onze eerste) Het is even zoeken, maar eigenlijk ging het al vrij vlot vanzelf.

12 dagen geleden

Hi, herkenbaar en zo te lezen ben ik niet de enige. Ik mag misschien helemaal niet klagen daar mijn man een week of 7 thuis is. Ons zoontje is nu 4 weekjes maar kijk op tegen dat mijn man straks weer aan het werk gaat. Hij is zeevarend en is een paar weken weg. Met nog een peuter erbij vraag ik mij af hoe ik mij die weken ga doorstaan haha. Is het bij jullie een eerste kindje of ook met meerdere? Hoe doen jullie dat met naar bed brengen alleen met twee of meer kids?

12 dagen geleden

Reactie op tompouce

Heel herkenbaar, afgelopen week was de eerste week dat mijn man weer aan he ...
ah wat fijn om te horen zeg mijn man is nu even een paar uurtjes de deur uit , vind wel spannend maar heb goede moed😇 net even aan de borst gelegd schone luier en zo te zien slaapt madame weer dus kan mama ook nog even slapen 😇 vind een paar uur nu al spannend maar heb goede moed nu 😁

12 dagen geleden

Reactie op Miranda12

Hi, herkenbaar en zo te lezen ben ik niet de enige. Ik mag misschien helema ...
Oh jeetje dan ben je inderdaad wel even een poosje alleen als je man op zee is. You can do this😘 mijn man is nu ook heel eventjes de deur uit 3 uurtjes ongeveer vind heel heel spannend maar heb goede moed ingepraat tegen mezelf en mijn man zij schat je kan dit🥰 je doet het super. nou dat gaf me een enorme op kikker en ze had ook voor de 2e nacht van de laatste nachtvoeding tot nu de 1e ochtend voeding 4 uurtjes geslapen dus ik was al helemaal zo trots als een pauw😊 lieve mama jij kan dit😊 ik typ dit nu naar je en vind het tegelijkertijd ook super spannend dit is ons 1e kindje

12 dagen geleden

Reactie op Marjo2024.

Ik ben ook zo zenuwachtig voor dit moment. Woensdag gaat mijn partner weer ...
lieve mama jij kan dit❤ Mijn man is nu even een paar uurtjes de deur uit rete spannend natuurlijk maar ik heb mezelf goede moed ingepraat 😇 Helpt het misschien om een muziekje aan te zetten voor je zoontje op de kamer of inbakeren? Naar de wc gaan , mijn kraamverzorgster zij als je echt moet dan moet je echt gaan en kan je je kindje het beste gewoon even laten liggen voordat jij een blaasontsteking krijgt bijvoorbeeld. Nou dit heb ik vannacht ook even gedaan want ik hield het niet meer , maar ik was snel bij haar :) Douche weet ik ook nog niet😅 misschien begin ik er toch mee als mijn man thuis is of na de voeding bijv. ik weet niet hoelang jullie zoontje slaapt?

12 dagen geleden

Mijn vriend is vandaag begonnen. Ik vind t toch zo spannend of ik het wel allemaal kan en vind t vreselijk dat onze bubbeltijd voorbij is

12 dagen geleden

Volgende week moet mijn man weer beginnen met werk. Hoe doen jullie dat met borstvoeding in de avond/nacht. Wij zaten al te denken om me man op de logeerkamer te laten slapen zodat ik de voedingen kan doen. Maar merk nu met ons 10 dagen oude kleintje dat ik dat nog best pittig vind om te doen. Ook telkens die luiers en kruiken tussen de voedingen door.

12 dagen geleden

Ons meisje is nu vier weken oud en mijn vriend is is 4 vier weken thuis geweest. En dat was heeeerlijk! Sinds vandaag weer begonnen, werkt vijf hele dagen. Ik vind het vooral spannend met het echt ergens alleen naartoe gaan met de auto en dus de maxicosi 🫠 Ik zie wel hoe ver ik kom deze dagen 🤣

12 dagen geleden

Reactie op bloko

Volgende week moet mijn man weer beginnen met werk. Hoe doen jullie dat met ...
Ehm mijn vriend slaapt als een tierelier dus die hoort haar niet haha!

12 dagen geleden

Reactie op IrisPostma93

lieve mama jij kan dit❤ Mijn man is nu even een paar uurtjes de deur uit r ...
Af en toe gaat mijn partner even naar de supermarkt of sporten en dan ben ik ook alleen. Alleen hij timed dit precies tussen de voedingen door. Dus onze zoon doet dan nog niet perse een beroep op mij. Ik vind het spannend omdat we katten hebben. Ben bang dat als ik hem in de box leg de katten erbij komen (kans is klein, maar aanwezig..). Vanuit de keuken ook geen zicht op de woonkamer, dus met fles maken ook weer spannend. Ik moet daar nog een weg in zien te vinden… Normaliter slaapt hij goed tussen de voedingen door. Nu is hij toch meer wakker of heeft hij krampjes. Nog geen peil op te trekken 😬 Fijn om te lezen dat we het allemaal zo spannend vinden, maar dat alles goed komt!!

12 dagen geleden

Reactie op tes manuaal

Ons meisje is nu vier weken oud en mijn vriend is is 4 vier weken thuis gew ...
Dat lijkt mij ook indd heel erg spannend 😅