12 Reacties
19 dagen geleden
Ik wil het liefste geen anticonceptie meer en mag bij mij wel alles eruit haha maar ik ben 29 en dan doen ze dat niet ivm vroege overgang en die dingen😅. Heb nu toch gekozen voor de kylena spiraal en waarom omdat ik wel eens de pil vergeet in te nemen🤣. Zo hoef ik er niet aan te denken☺️
19 dagen geleden
Hoi! Als je twijfelt over het type anticonceptie dat je wil gebruiken, kan je meer informatie krijgen op anticonceptievoorjou.nl.
Zelf wil ik ook weer een spiraaltje. Deze had ik voor de zwangerschap en het beviel goed. Je mag een spiraaltje alleen pas 3-4 maanden na de bevalling plaatsen. Tot die tijd heb je dus andere anticonceptie (bijv condooms) nodig om de tijd te overbruggen.
Als je het heel belangrijk vindt om niet meer ongesteld te worden, dan raad ik je aan om met je huisarts te kijken naar welke hormoonspiraal je dan het beste kan gebruiken. Er zijn namelijk ook spiraaltjes met iets lager hoeveelheid hormonen, waardoor de kans groter is dat je alsnog ongesteld wordt.
19 dagen geleden
Ik ga ook niet meer aan de anticonceptie, hormonen of koper spiraal wil ik niet. Wij nemen de condoom. Is een jaar ook goed gegaan
19 dagen geleden
Ik ga voor een mirena spiraal. Voor dat ik zwanger wilde worden van onze 1e deze ook gehad. En erg tevreden. Tussendoor condooms gebruikt. En nu weten we nog niet of we klaar zijn met kinderen of dat we misschien nog een 3e willen. Vandaar nog niks definitief. Maar wel t fijne van niet meer ongesteld worden.
Ps. Ik kan zelf ook geen ander anticonceptie zoals de pil oid omdat ik niet tegen de synthetische oestrogenen kan. En in een spiraal zit alleen progesteron.
19 dagen geleden
Ik volg even! Ik vind het echt een lastige keuze. Aan de ene kant wil ik liever helemaal geen anticonceptie meer. Maar vindt dat ergens ook wel een risico. Spiraal vind ik best eng, omdat ik om mij heen niet echt succes verhalen heb gehoord. Eigenlijk alleen maar horror verhalen😅
19 dagen geleden
Mijn vriend laat eind deze maand knoopje erin leggen, na 2e zou ik spiraal laten zetten kon/mocht pas na 9 maanden maar na 8maanden was ik alweerr zwanger van 3e en wij willen geen 4e. Condoom gebruiken doen we niet aangezien vriend allergies is voor latex. En ik vergeet de pil dus lossen we t zo op :) misschien laat ik alsnog spiraal zetten om niet meer ongesteld te worden maar daar denken we nog over
19 dagen geleden
Reactie op Michele2810
Ik ga ook niet meer aan de anticonceptie, hormonen of koper spiraal wil ik ...
Hier hetzelfde. Altijd goed gegaan. Voor mij geen hormonen meer
Ons gezin is nu ook compleet dus binnenkort eens het gesprek aangaan met mijn man 🤪
19 dagen geleden
Wij doen voor het zingen de kerk uit en/of onthouding in de vruchtbare periode. Hebben we voor ik zwanger werd (gepland) van mijn eerste en tweede (ook gepland) ook gedaan. Dan moet je alleen wel je cyclus kennen en er is altijd een risico dat je de eerste eisprong na de bevalling treft natuurlijk. Maar dat is een risico dat we durven te nemen omdat we niet onwelwillend tegen nog een kindje staan. Als we klaar zijn met onze kinderwens ga ik tijdens de keizersnede mijn eierstokken laten dichtmaken en/of mijn man gaat voor een vasectomie.
19 dagen geleden
Reactie op Bowie1997
Ik volg even! Ik vind het echt een lastige keuze. Aan de ene kant wil ik li ...
Hier ook 2x goede ervaring. Eerste keer Mirena, toen werd ik helemaal niet meer ongesteld. Daarna een nieuwere kleinere variant met iets minder hormonen. Die beviel beter qua hormonen maar ik werd wel weer een beetje ongesteld (alsof het je een na laatste dag is).