20 Reacties

2 jaar geleden

Een andere optie die we graag willen is een draaifunctie op de isofix en een knop op de stoel waarmee ik de "maxi cosi" makkelijk van de isofix kan halen en op de kinderwagen kan zetten

2 jaar geleden

Tweedehands zou ik niet doen als veiligheid voorop staat, je weet niet of de stoel betrokken is geweest bij een ongeluk (waarmee veiligheid weg is). 360 stoelen zijn super, wij hebben een maxi cosi coral, ideaal als je ook een klein stukje met de kleine naar je huis moet lopen. Je kunt daarbij het „bakje“ uit de maxi cosi zelf halen en meenemen. Dan hoef je vooral na de geboorte niet zwaar/groot te tillen. Was voor ons elke cent waard! Wordt straks bij de 2e ook gebruikt, je hebt dan alleen een tweede basis nodig.

2 jaar geleden

Wij hebben de maxi cosi 360 aangeschaft met de bij behorende base (die kan helemaal draaien).

2 jaar geleden

@Joleinn en @LVN bedankt voor jullie tips! Een 360 stoel wil ik ook graag. Ben niet zo groot, dus dat is voor mij wel ideaal. Hebben jullie stoelen ook een zit en lig functie? Ik weet dat de baby niet te lang in een maxi cosi mag liggen ivm de houding, maar we moeten soms wel echt een flink eind rijden. Wil daarom er eentje die dat kan. Ben bij Babydump wezen kijken en kwam dan uit op de Cybex Cloud T. Echt een onwijs mooie autostoel, maar wel flink aan de prijs. Het geld hebben we wel en als het echt de moeite waard is, dan doen we dat, maar vraag me af of dit niet wat aan de overdreven kant is.... 270 euro voor de autostoel tot 12 maanden en een isofix met draai voor 250 euro

2 jaar geleden

Wij hebben (wel) een tweedehands maxicosi 360 via marktplaats gekocht van mensen die er twee hadden gekocht waarvan eentje bijna niet gebruikt. Ik vertrouw daar gewoon op als alles er nog heel goed uit ziet 🤗

2 jaar geleden

Kijk ook of het autostoeltje i-size is, dat is nog een extra veiligheidsnorm waarbij een stoeltje ook veilig is bij zijwaartse aanrijdingen. Ook is het lastig om deze stoeltjes verkeerd te bevestigen waardoor het veiliger is. Je auto moet wel ook i-size ondersteunen!

2 jaar geleden

Zelf zou ik kijken naar een baby autostoel die je ook op de kinderwagen kan klikken. Dus zo’n autostoel moet passen op een isofix base. Verder was 360 graden draaien wel een must voor ons. En idd Isize was ook belangrijk qua veiligheid. Er zijn heel veel soorten merken, maar kijk dan ook welke autostoel met welke adapters op jouw kinderwagen kunnen.

2 jaar geleden

Ik vond de draaifunctie in de maxicosi niet een must. Vaak haal je je kindje met maxi cosi en al uit de auto, dan is er geen noodzaak om de stoel te kunnen draaien. Bij de opvolgstoel vind ik het wel een must en hebben we er wel voor gekozen. Vergeet daarbij niet dat je een maxi cosi relatief kort gebruikt (hier was het 13 maanden) tov de andere stoelen die je nog moet gebruiken. Dus je kan er ook voor kiezen om nu niet voor de stoel met de meest uitgebreide opties te gaan en de opvolgstoelen wel een wat duurdere variant te kiezen.

2 jaar geleden

Wij hebben de maxi cosi axissfix 360 i-size. Is te gebruiken vanaf de geboorte tot +- 4 jaar. Hele fijne stoel en zeker zijn geld waard!

2 jaar geleden

Reactie op Lyske

Wij hebben de maxi cosi axissfix 360 i-size. Is te gebruiken vanaf de geboo ...
Wij gebruiken deze nu voor ons zoontje van 2.5 jaar. Als de kleine meid straks geboren is gaat hij in een grotere autostoel en deze baby in deze.

2 jaar geleden

Tip zoek op de anwb test (evt de Duitse). Die is beter dan die van de Consumentenbond (consumentenbond kan het veiligste stoeltje de laagste beoordeling geven door bijvoorbeeld het gewicht. ANWB kijkt echt naar veiligheid)

2 jaar geleden

Wij hebben de maxi cosi Rock en isfix family base. Als je een parkeergelegenheid dicht bij huis hebt, doe je je kindje thuis toch in de maxicosi en klik je de maxi cosi zo in de auto. Deze zijn incl base rond de 200 wel eens in de aanbieding. Voor ons allebei helemaal prima. Een maxi cosi gebruik je vaak toch niet zo lang. Nu hebben we de maxi cosi mica eco en die heeft wel de 360 draai functie. Nu je het kindje in de auto zet en deze groter en zwaarder vind is dit ideaal. De base is bevestigd op de autostoel en hiermee kun je lang doorgroeien. Wij zijn nu in verwachting van de tweede en zo kan de tweedr weer in de maxi cosi met base. Wij vonden het meer waard om een wat duurdere vervolgstoel te kopen. En als je 2 kindjes korter op elkaar wilt is dit ideaal.

2 jaar geleden

Ik sluit me aan bij de laatst geplaatste reacties. Wij hebben een normale groep 0 stoel van Cybex (i-size). Niet draaibaar (snap hier ook werkelijk het nut niet van bij een maxi cosi). Deze zijn regelmatig voor een leuk prijsje in de aanbieding. De vervolgstoel wilden we wel echt draaibaar en is de maxi cosi axissfix geworden (ook met ligstand). Als ze weer wat ouder zijn, klimmen ze zelf in de stoel en is het draaibare stukje en de ligstand overbodig.

2 jaar geleden

Echt super bedankt voor alle super goede tips!! Heel erg blij mee! Enige wat ik mij dan nog afvraag of er verschil zit in de verschillende newborn autostoelen qua hoelang een kindje erin mag liggen. Ik hoor dat bij de "normale" stand een kindje hier niet uren in moet gaan liggen en in mag slapen. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Wij zouden er mogelijk bijvoorbeeld ook mee op vakantie willen. Kan dit dan gewoon met een baby'tje in elke willekeurige maxi cosi of moet je er dan echt één nemen met meerdere standen? Bij Babydump lieten ze mooi zien dat je die dure Cybex in twee standen kon zetten, waarbij de ligstand bedoeld was voor de langere reis, zodat je kindje daar dan comfortabel in kan slapen. Ik ga zo, als ik thuis ben, even al jullie autostoelen opzoeken en er een lijstje met tips en tops van maken 😁

2 jaar geleden

Reactie op FlesjeFristi

Echt super bedankt voor alle super goede tips!! Heel erg blij mee! Enige ...
Volgens mij kan je die ligstand bij de meeste stoeltjes alleen gebruiken buiten de auto, maar dat weet ik niet zeker? Wij hebben met onze dochter toen ook een paar keer langere tochten gemaakt in de auto. Dit was incidenteel en elke 2,5 uur stopte we voor een schone luier, voeding en even uit de maxi cosi natuurlijk. We hadden dan zo’n half uur pauze. Als je dat niet elke week doet lijkt het mij geen probleem. Als je ook van plan bent om veel te gaan wandelen met de maxicosi dan is een ligstand misschien wel handig maar wij namen dan altijd de reiswieg mee. Dat is volgens mij altijd nog beter dan een maxi cosi in ligstand.

2 jaar geleden

Reactie op FlesjeFristi

In een normale stand of normale ligstand (dan heeft je baby nog steeds een “knik”) mag je baby maximaal 2 uur liggen. Maxicosy heeft nu ook stoelen die echt in een platte stand kunnen zover ik weet en dan kan het neem ik aan wel langer.

2 jaar geleden

Reactie op FlesjeFristi

In de maxicosi mogen ze (ongeacht welk model) niet zo lang liggen, maar voor die incidentele keren dat je op vakantie gaat kan dit prima hoor. Geloof dat je wel een speciale reiswieg hebt, waar ze echt in liggen op de achterbank. Maar die zou ik voor die ene keer niet aanschaffen.

2 jaar geleden

Wij hadden een simpele maxi cosi toen onze zoon baby was. Daarna de maxi Cosi titan. Hij klimt zelf altijd in de stoel dus draaifunctie is voor ons overbodig 😊. Wij wilden vooral een stoel die tot grotere leeftijd meeging.

2 jaar geleden

Meestal moet je sowieso elke 2u melk geven of luier wisselen, dan maakt ligstand niet zoveel uit.

2 jaar geleden

Reactie op RENS09

Wij hebben de maxi cosi Rock en isfix family base. Als je een parkeergelege ...
We hebben net een kinderwagen gekocht waar een Maxi Cose Rock bij zat. Deze was nog zo goed als nieuw, dus we gaan deze gebruiken voor de eerste maanden. Alleen de Familiefix kopen we dan nieuw. We kijken dan op een later moment, wanneer ons kindje te groot wordt, voor een grotere kinderstoel. Eventueel een autostoel waarbij de isofix al vast zit aan de stoel, maar dat is weer een zorg voor later haha. Super bedankt allen voor de tips! Hopelijk hebben anderen die dit topic lezen en met dezelfde vragen zitten er ook wat aan :)