4 Reacties

vorig jaar

Dit zou kunnen komen door dat je bekkenbodemspieren uitgetrokken zijn. Heb je een voorschrift voor postnatale kine? Bekkenbodemoefeningen zouden hierbij kunnen helpen.

vorig jaar

Reactie op JuttaRob

Dit zou kunnen komen door dat je bekkenbodemspieren uitgetrokken zijn. Heb ...
Ik had geen voorschrift omdat ik mij echt prima voelde maar ik ga mijn huisarts een voorschrift vragen dan om dit probleem aan te pakken.

vorig jaar

Bekkembodem kine? Bij zware verzakking moet dat soms operatief maar ik dacht dat men altijd eerst kine probeerden. Mijn mama had dit na 4 de zwangerschap ( tweeling) er werd toen operatief een netje geplaatst om de baarmoeder op zijn plaats te hangen( ik spreek wel van meer dan 35 jaar geleden) ondertussen zijn die operaties vaak via kijkoperaties ( kleine incisies) . Ik zou om te beginnen contact opnemen meteen met je gynaecoloog die kan dat beter zien/ voelen en inschatten .

vorig jaar

Ik had geen voorschrift omdat ik mij echt prima voelde maar ik ga mijn huis ...
Wordt normaal standaard aan geraden ook al voel je je prima. Problemen met oa blaas en verzakking kunnen ook jaren later pas beginnen of als je oud bent. Beter nu preventief werken toch! Bekkenbodem is niet alleen voor de baarmoeder op zijn plaats te brengen maar ook voor blaasproblemen, lage rugklachten, lage buikspieren ect.