4 Reacties
één maand geleden
Waarom zou je niet boos worden? Je mag best boos worden daarom toch? Misschien dat hij dan ook in de gaten heeft dat dat niet kan. Je baby is nog zo kleinz die heeft echt die bescherming nodig. Je oudste doet het niet altijd met slechte intenties, maar niet alle goed bedoelde dingen zijn ook daadwerkelijk goed, en daar mag je best wat van zeggen.
één maand geleden
Op de insta pagina van “@howtotalk.nl” hebben ze 14 augustus daar tips over gepost. Misschien heb je daar wat aan, maar het is voor jullie allemaal even wennen natuurlijk. Zolang de baby veilig is en je kleuter zijn aandacht krijgt en betrokken voelt heeft het denk ik tijd nodig. Lijkt mij pittig maar komt vast goed! 😘
één maand geleden
Reactie op josajosa
Op de insta pagina van “@howtotalk.nl” hebben ze 14 augustus daar tips over ...
Ik volg haar pagina maar deze post heb ik gemist. Bedankt ☺️
één maand geleden
Nog (kleuter van 3 en 8 maanden zwanger) geen ervaring mee, maar me wel op geprobeerd voor te bereiden. Wat ik héél helpend vond was de volgende vergelijking;
Stél, je partner komt op een dag ineens met iemand thuis en zegt 'schat, vanaf vandaag is dit óók mijn partner. Ik ga deze persoon op dezelfde manier behandelen als ik jou behandel en vanaf nu zijn jullie dus gewoon met twee. Onze relatie is vanaf nu dus helemaal anders en daar heb jij niets over te zeggen. IIk verwacht van jou dat je dat helemaal okay vindt, sterker nog, ik verwacht van jou dat je deze nieuwe partner met heel veel liefde en genegenheid benadert.'
Is gek he? Ik vond het zelf een heel interessant perspectief. Je vraagt namelijk nogal wat! Zéker als je je bedenkt dat wij in bovenstaande situatie onze volwassen hersenen kunnen gebruiken en kunnen rekenen op een volwassen manier van emoties verwerken. Die kleintjes kunnen dat zéker tot en met de pubertijd nog helemaal niet. Daarbij is de transitie van onder mama's vleugel naar naar de basisschool HUGE en zou ik zelf eerlijk gezegd ook jaloers worden op dat kleine wurmpje wat nu op jouw vertrouwde plekje zit...
Onze zoon was een maandje geleden begonnen met wennen op de peuterschool, maar die verliep niet soepel. Omdat de baby er zo langzamerhand toch aan zit te komen en wij niet verwachten dat onze zoon binnen die termijn klaar is om vol zelfvertrouwen de peuterschool in te lopen, hebben we in overleg met school besloten te wachten met school en voor nu te focussen op de aardverschuiving die hier thuis plaats gaat vinden als de baby er is. Zodra dat enigzins gewend is, gaan we weer verder met school opbouwen.