11 Reacties
5 dagen geleden
Ik heb dit ook gehad met mijn baby tot 6 weken. Het is echt super zwaar dus ik snap je berichtje helemaal! Je slaapt gewoon bijna niet tussen de voedingen door. Na 6 weken ging mijn baby er 3 uur tussen laten en soms zelfs 1 voeding 4 uur er tussen. Het wordt echt beter ! Geef het iets langer de tijd. Hoe frustrerend het ook is! Dikke knuffel Xx
5 dagen geleden
Welk soort flesvoeding gebruik je? En welke fles?
Misschien dat je daarin nog wat kan experimenteren? Ik hoor goede verhalen van Etos voeding bijvoorbeeld.
5 dagen geleden
Ik zou trouwens echt niet met andere voeding gaan experimenteren. Je baby zijn darmen moeten daar weer minimaa 2 weken aan wennen wat zorgt voor meer darm krampjes. Uit ervaring (want mijn eerste was precies zo) weet ik dat andere voeding echt geen groot verschil zal gaan maken wat betreft langer slapen. Het heeft echt te maken met de karakter van je kindje en zijn of haar behoefte.
5 dagen geleden
Misschien inderdaad naar de fles kijken en wat anders proberen. Kan zijn dat hij teveel moeite moet doen om te drinken en daarom steeds in slaap valt. Bij ons kreeg hij juist teveel en te snel binnen overigens. Het is echt even uitzoeken 😅
Wij hebben 4 flessen geprobeerd en toen kwamen we bij dr Brown smalle fles met speen 1. Het is heel persoonlijk waar je kindje goed op gaat.
Succes 🍀
5 dagen geleden
Vooral de voeding niet wisselen, die darmen hebben weken nodig te wennen aan een soort.
Bij de geboorte 3 weken geleden was onze zoon veel moe waardoor hij ook niet altijd z'n fles leeg dronk.
Dit was ondanks een speen met een grotere doorloopsnelheid.
Hij was ook nog erg klein, minder dan 3kg
In het ziekenhuis adviseerden ze om heb het wat minder comfortabel te maken door zijn mutsje af te doen en sokjes uit.
En tussendoor 2 a 3 keer goed boeren laten zodat er weer ruimte in z'n kleine maagje ontstaat.
Dit hielp best goed moet ik zeggen.
Na een tijdje merkten we dat hij meer kracht kreeg en dronk hij z'n fles juist weer veel te snel leeg. Hierdoor kreeg hij krampjes en moest hij soms spugen.
Hierop naar een speen met een lagere doorstroom overgestapt.
Wij hanteren nu dat hij 25 minuten over een fles moet doen, soms als we zien dat hij slaperig wordt wisselen we de speen halverwege om naar een snellere doorstroom snelheid zodat hij alsnog voldoende drinkt.
Erna houden we hem nog 20 minuten rechtop voor we hem plat in bed leggen.
En kun je een nacht niet een keertje afwisselen met iemand zodat je een nacht goed slaapt?
Of het afwisselen? De ene doet een halve nacht en de ander ook een halve nacht?
5 dagen geleden
Heb je een partner die een voeding in de nacht kan doen? Mijn man en ik wisselen de voedingen af zodat we allebei 4-6 uur achter elkaar kunnen slapen. Ik word zelf vaak wel wakker als hij aan de beurt is maar hoef er dan niet altijd uit.
4 dagen geleden
Dit hebben wij ooo gehad werd er ook gek van. Op advies van het consultatiebureau overgegaan naar speen 2 overdag (Wel 3 tot 4x tussendoor pauze en een klein boertje). Overdag maximaal 3 uur tussen de voedingen laten zodat hij/zij overdag voldoende voeding binnenkrijgt.
Sindsdien zit er standaard 3,5 tot 4 uur tussen. 's nachts ooit richting de 5 uur
4 dagen geleden
Het komt goed! Wij hadden precies dit met onze oudste (nu 3jaar), ook overdag hetzelfde probleem. Alle adviezen geprobeerd maar helaas niets hielp...een wakkere baby constateerde het consultatiebureau.. Weet dat het echt goed komt, maar dat het even kan duren! Wissel af met je partner is het enige wat bij ons 'hielp'... En schroom niet hulp te vragen, dat er overdag iemand Is die even op de kleine let terwijl jij een uurtje kan slapen.. Heel veel sterkte en succes
(Nu bij onze 2e dochter zij laat er zo 4 uur tussen zitten en we doen echt precies hetzelfde als toen...het zit ook echt in het kindje)
één dag geleden
Bedankt voor alle tips!! Het gaat al iets beter, we zitten nu op 2,5 - 3 uur tussen de voedingen en ik probeer erop te vertrouwen dat het beter wordt!
We gebruiken al Etos voeding en ik ga idd niet van voeding wisselen, hij heeft al last van krampjes etc. deze periode, dat wil ik niet verergeren.
Mijn man en ik wisselen elkaar ook al af, maar je wordt toch wakker. En omdat de baby het gelijk uitschreeuwt helpen we elkaar toch even met baby troosten zodat de ander de voeding kan klaarmaken. Dan ben je toch even wakker en is toch weer een onderbreking haha. Maar goed, het is allemaal tijdelijk (hoop ik)...