17 Reacties
22 dagen geleden
Tussendoor verschonen en accepteren dat de fles niet leeg gaat. 90ml is echt nog best veel voor veel baby’s (sommigen krijgen het uiteraard met gemak op). Zolang hij groeit is het goed. Hoe snel is sneller weer komen? Alles tussen de 2 en 3,5 uur is namelijk keurig en moet je vooral niet aan proberen te sleutelen. Het ene moment hebben ze ook meer trek dan het andere moment.
22 dagen geleden
Reactie op marie553
Avent heeft een nieuw lijn spenen, de natural response. Mijn ervaring is da ...
Klopt, er is hierover zelfs een memo geweest onder kraamverzorgenden. Tip: ventieltje in de speen (robd gaatje) moet onder je babies neus en mag niet gevuld raken met melk. Je kunt eventueel kiezen voor een speen met hogere doorstroom. Ws heb je bu maat 2 en zou t met maat 3 makkelijker moeten gaan. Avent adviseert dit bij gefrustreerde babies of vermoeide babies; zie website!
22 dagen geleden
Hi! Ons zoontje is nu 2 weken oud. We gebruikte de s fles van difrax met een flesspeen maat s. Hiermee deed hij ook te lang over zijn voeding en viel ook elke keer in slaap. Nu hadden we nog een flesje van mam liggen met flesspeen maat 0. Onze zoon zit nu op 100cc voeding, met dit flesje doet hij daar ongeveer 20min over.
22 dagen geleden
Verschonen word hij hier nog wel eens wakker van, dan gaan we daarna verder met de fles
22 dagen geleden
Hebben wij ook gehad maar dan met veel minder voeding. Vk en kraamhulp waren erg bezorgd omdat hij teveel afviel. Uiteindelijk ging het beter. We zijn overgestapt naar dc Brown flessen. Tussendoor verschonen helpt ook. Van je af voeden, met beentjes op je buik en beetje z’n hoofdje optillen. En kleertjes uittrekken hebben we zelf geprobeerd. Als hij er zo lang over doet zou ik wel een andere fles proberen. Via lactatiedeskundige heb ik gehoord dat de avent flessen echt problematisch zijn omdat ze er bijna niks uit krijgen. Mij lijkt dat de grootste oorzaak. Difrax flessen verslikte hij zich ook in. Maar dc Brown met speen 1 ging en gaat heel goed. Even de juiste balans zoeken denk ik. Komt vast goed! ❤️
21 dagen geleden
Mijn zoontje deed met de avent fles 30 minuten over 30 ml 😨 overgestapt naar difrax en dr brown en de laatste werkt voor hem het beste
13 dagen geleden
Onze zoon dronk prima 90 en 120 ml hij is nu 1 maand. Nu opeens stopt die met drinken. Ik mag blij zijn als ik na 30 min tot 1 uur 30/40ml eruit heb. Wat raden jullie aan
12 dagen geleden
Reactie op Doryy
Hier had ik ook een trage drinker. Bleek dat de speen ook verstopt zat. Ik ...
Same 🙈
12 dagen geleden
Mijn dochter heeft precies het zelfde!
Ik geef haar ook 90cc. Zij drinkt tijdens haar voeding moment altijd 60/70cc.
20/30 cc laat zij dan over het valt ze in slaap. Ik laat haar dan even boeren / omhoog houden en daarna weer verder laten drinken en dat helpt bij haar!
Het kost wat tijd en je hebt er geduld voor nodig.
10 dagen geleden
Had ik ook! Je moet de speen nummer 4 pakken. Dit is een snelle speen, je kindje hoeft hierdoor minder hard te zuigen om er iets uit te krijgen. Tussendoor wel wat vaker stoppen & even laten boeren maar dan zul je zien dat nu wel alles op gaat!