26 Reacties
10 maanden geleden
Sorry ook nog geen ervaring mee 馃槄 Maar wij willen het ook gaan doen! Ik heb wel een filmpje gezien waar ze in het dagelijks leven laten zien hoe het werkt, heel tof om te zien! Wij hebben overigens een boekje en gebarenset van Gebaren voor Baby's aangeschaft, alleen lijkt het erop dat het is kwijtgeraakt in de post 馃檲
10 maanden geleden
Echt een aanrader! Wij hebben dit bij onze dochter gedaan en gaan het nu ook weer doen.
We begonnen met het gebaar, eten, drinken, meer, spelen en klaar. Vooral meer en klaar waren fijn voor tijdens het eten. Zo kon ze goed aangeven wat ze wilde.
Later was het gebaar voor vuurwerk ook erg fijn omdat ze daar bang voor was omdat we niet konden vertellen wat het was.
Ik heb vaak gewoon de gebaren opgezocht via YouTube ( sommige gebaren verschillen in het NL en Amerikaans) ook vonden we lotte en max erg fijn om te gebruiken of de app 'gebarentaal'
10 maanden geleden
Reactie op MamaVanKeizerskoppel
Echt een aanrader! Wij hebben dit bij onze dochter gedaan en gaan het nu oo ...
Wat leuk!! Hoe oud was je dochter dat ze het begreep? En hoe lang waren jullie er mee bezig voor ze het begreep?
10 maanden geleden
Reactie op Preggopreggo
Wat leuk!! Hoe oud was je dochter dat ze het begreep? En hoe lang waren jul ...
Ze was rond de 9 a 10 maanden toen ze het begreep. We gebruikte toen alleen het gebaar ' klaar', het duurde een paar weken voordat ze dit onder de knie had. We gebruikte het gebaar terwijl het woord klaar zeiden en zette dan het bordje en of eten weg. Zo werd het op meerdere manieren duidelijk wat het gebaar betekende voor haar
10 maanden geleden
Wij zijn nog niet begonnen maar hebben de basisset met alle uitbreidingen van Gebaren voor baby's al in huis zodat we daar binnenkort al een paar gebaren uit kunnen halen.
Officieel zeggen ze dat het vanaf 6 maanden zin heeft maar nu kunnen we voor die tijd mooi alvast oefenen en de gebaren eigen maken.
Vanaf gemiddeld 11 maanden kunnen kindjes beginnen met zelf gebaren maken.
10 maanden geleden
Wij zijn met 4 maanden gestart n gebruiken al best veel gebaren. Baby kan natuurlijk nog niet terug gebaren maar we proberen het nu al te normaliseren als onderdeel van onze taal en communicatie.
Favoriet is natuurlijk "melk" 馃槣
Wij gebruiken nu helpen, luier, melk, mama, papa, oma, spelen, klaar, pijn, omkleden, eten, slapen en bad/wassen. De meeste gebaren die wij gebruiken zijn uit de Nederlandse gebarentaal. Ben heel benieuwd wanneer hij de verbanden echt het zien en zelf ook gebaren kan toepassen. 馃槃
10 maanden geleden
Mag ik vragen waarom jullie dit willen aanleren ? Heeft dat een rede ?
10 maanden geleden
Mag ik vragen waarom jullie dit willen aanleren ? Heeft dat een rede ?
Baby's kunnen in principe eerder gebaren herkennen en leren gebruiken dan dat ze kunnen praten. Dus het idee is dat je baby met gebarentaal al eerder duidelijk kan maken wat hij/zij wil, dan dat ze dit in woordjes kunnen uitdrukken.
Onze dochter is 19 weken en willen binnenkort ook beginnen met wat eerste gebaartjes leren
10 maanden geleden
Wij gaan binnen kort ook beginnen. Dan starten we met een paar simpele en kunnen het steeds verder uitbrijden. De gene die ik erg fijn vind zijn melk eten drinken meer en klaar. Ook slapen spelen en luier zijn gebaren waar we veel gebruik van maken. Ik gebruik ze ook veel in mijn werk op de kinder opvang zo is het voor alle kinderen duidelijk dat we het zelfde bedoelen. En ook de kindjes die zichzelf nog niet goed verstaanbaar kunnen maken kunnen dus gebaren dat ze willen eten dat ze meer willen of dat ze klaar zijn. Erg fijn
10 maanden geleden
Er is vanavond om 20:00 een gratis webinar over babygebaren. Bij https://www.gebarenvoorbabys.nl/webinar kan je je inschrijven.
9 maanden geleden
Wij hebben een fantastische cursus gehad bij Melanie van www.Gebaarjemee.nl. Zo veel geleerd in 1 dag en zien nu dat ons kleintje bepaalde gebaren oppikt. Aanrader!
9 maanden geleden
Ik volg! Onze heeft echt de behoefte te communiceren, denk dat hij het leuk gaat vinden.
9 maanden geleden
Reactie op Ma_ri
Er is vanavond om 20:00 een gratis webinar over babygebaren. Bij https://ww ...
Kan je deze ook terugkijken? Ik zie dat er weer nieuwe komen, maar ik vind terugkijken wanneer het me uitkomt zelf fijner. Weet je toevalling of dit kan?
9 maanden geleden
Reactie op Elinea89
Ik volg even mee! Ik lees dat je hier met 6 maanden mee kan beginnen? Twijf ...
Wij zijn zelf al een klein beetje begonnen, onze kleine is nu 5 maanden. Ze kunnen het echt gaan begrijpen vanaf 6 maanden geloof ik, maar het is fijn als het al een beetje in je systeem komt. Je begint sowieso maar met een paar gebaren en als je ziet dat je baby het gaat begrijpen, kun je steeds meer uitbreiden. Dus in die zin is het niet zoveel gedoe, vind ik zelf. Wij gebruiken nu papa, mama, kat (we hebben er 茅茅n, vandaar haha), melk, drinken, soms ook slapen. Maar nog niet zo heel consequent hoor, maar dus wel alvast om het zelf een beetje onder de knie te krijgen.
7 maanden geleden
Hoe gaat het bij jullie allemaal? Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen en hoe het bij jullie gaat!
Hier lijkt het erop dat het gebaar voor melk inmiddels aanslaat 馃槃 Ik doe die heel consequent als ik ga voeden, en als ik aan hem vraag of hij melk wil met het gebaar erbij, wordt hij vaak heel blij haha! En soms gaat hij ook zelf in z'n handjes knijpen, zo schattig 馃槏
7 maanden geleden
Reactie op annebvd
Hoe gaat het bij jullie allemaal? Ik ben heel erg benieuwd naar jullie erva ...
Hier ook heel blij bij "melk" maar hij doet het nog niet na helaas!