18 Reacties

één maand geleden

Enige wat ik kan bedenken is de kamer temperatuur iets omhoog halen? Qua kleertjes lijkt me het haast wel genoeg

één maand geleden

Proberen de kamertemperatuur 18-20 te laten zijn? Misschien is dat wat ze nu even nodig heeft en kun je weer naar lager zodra ze zich beter warm kan houden?

één maand geleden

Misschien iets van een maillotje onder de broek? Als je die toevallig hebt

één maand geleden

Oh, misschien 2 mutsjes? Deed de kraamhulp hier wel eens.

één maand geleden

Ik denk ook de kamer goed verwarmen. Bij ons in huis staat vanaf de ochtend tot naar bed gaan de verwarming aan. Rete warm in de nacht maar onze zoon vindt het heerlijk en blijft goed op temperatuur (anderhalve week oud).

één maand geleden

Ik denk ook dat het de kamertemperatuur is.. zeker de eerste weken even wat hoger houden. Hier is het minimaal 20 graden nu binnen voor het slapen, is dit lager dan zien wij hier ook de lichaamstemperatuur zakken.

één maand geleden

Krijgt ze op tijd voeding? Wij gebruiken twee kruiken. Eentje bij voeteneind eentje aan de zijkant

één maand geleden

16-18 graden is te koud de eerste weken. Zou de eerste 2 weken de kamer toch zeker 20 graden proberen te houden. Op internet lees je zelfs pas na 2 maanden naar 16-18 graden.

één maand geleden

Ik heb de thermostaat gecheckt, die staat wel op 17 graden maar in de kamer is het alsnog 22 graden dus opzich moet dat wel warm genoeg zijn natuurlijk. Vannacht ging het al beter, alleen rond 4:00 uur een klein dipje in haar temperatuur naar 36,4. Toen heb ik haar toegedekt met een extra wollen dekentje en om 7:00 uur werd ze wakker met een temperatuur van 36,6 Denk dat ze sowieso gewoon een wat lagere lichaamstemperatuur heeft en wellicht dat er met slaaptekort ‘s nachts wat minder nauwkeurig wordt getemperatuurd door mijn man. Bedankt voor jullie tips!

één maand geleden

Reactie op willietibbie

Ik heb de thermostaat gecheckt, die staat wel op 17 graden maar in de kamer ...
Wij doen als de kruiken zijn afgekoeld snachts nog wel eens het water verversen. Hoop dat jullie meisje warm blijft

één maand geleden

16-18 graden is wel fris. Onze thermometer liet een lage temperatuur zien maar dat had er mee te maken dat de thermomete 'klaar' is voordat hij op temperatuur kan komen. Dus wij deden niet 1 maar 3 metingen. Welke altijd opliepen. Bekijk dit ook eventjes. Wij hebben het hete water van 60 naar 65 of 70 gezet zodat de kruiken wat warmer waren. En onze 2e kraamzorg had de kruik naast haar (laagje deken er tussen) neer gelegd ipv bij haar voetjes. Hierna was ze al snel 37 graden.

één maand geleden

Mijn dochtertje heeft ook eerste week onder temp gehad. Temperatuur in huis is goed en verder van alles geprobeerd. Uiteindelijk huid op huid het beste gewerkt.

één maand geleden

Tip, die wij bij onze eerste dochter hadden gekregen, omdat zij de warmte niet vast kon houden 's nachts. Een echte wollen mutsje, zijn niet goedkoop rond de 17 euro, maar werkte echt super bij haar!

7 dagen geleden

Sowieso daalt je lichaamstemperatuur in diepe slaap, dat is normaal dat het dichter bij de 36,5 zit dan 37,5. Ons dochtertje had hetzelfde aan + nog als extra een 2 tog teddy puckababy piep en dan wel maar 1 wollen dekentje maar dubbel gevouwen. En dan ook maar net boven 36.5.

7 dagen geleden

Onze kraamverzorgster raadde aan om een mouwloos rompertje aan te doen onder een lange mouwen romper. Zeker bij truitjes/pakjes die niet helemaal aansluiten op het lijfje. Doen we vaak nu nog zo met dubbel rompertje (is nu 3,5 week oud)

7 dagen geleden

Je zou onder het matrasje nog wat kranten kunnen leggen. Dat kregen wij als advies schijnbaar isoleert dat ook. En wij zijn al snel over gegaan op een slaapzak zodat ze echt over haar hele lichaam warm ligt. Daaroverheen nog een deken

6 dagen geleden

Ja we hebben besloten te stoppen met haar te temperaturen haha, we kregen er alleen maar stress van! Dus we voelen nu regelmatig haar nekje. Een koude baby laat ook goed van zich horen, zei een vriendin van mij die verpleegkundige is en vaak zie je het dan ook direct aan een blauw/paars lipje. Dus we proberen nu meer ons gevoel hierin te volgen en dat gaat goed!