49 Reacties

15 dagen geleden

Reactie op matcha_1

Mijn baby doet dit ook, zeker een half uur na de voeding. Ook zittend. Wij ...
Onze baby sinds een paar dagen ook echt al deze klachten. Zo zielig want ik kan heel weinig doen om het hem comfortabel te maken. Ook inderdaad niet huilen maar echt heel hard kreunen, gillen, alles aanspannen of juist ineen krimpen, woelen en draaien. Kan niet eens fietsen met zijn beentjes zoveel spanning staat er op dan. Ik weet niet eens meer waar hij last van heeft. Zijn het krampjes?? Is het verboregn reflux? (Hij spuugt niet) kan hij niet tegen de melk? Het is namelijk wel na elke voeding ineens. Moeilijk. Gelukkig kan ik rustig blijven en valt hij soms wel bij mij in slaap. Mijn man is wat sneller gefrustreerd dus dat is lastig. Ik ga de kipkep ook eens proberen. Al wil onze baby dus echt niet liggen maar alleen maar rechtop..

15 dagen geleden

Reactie op Jacqueline96h

Mijn 5 weken oude dochter doet het ook. Ze slaapt inderdaad gewoon terwijl ...
Hmm dat is ook nog een optie. Ik vind het bij mijn dochter lastig omdat ze soms slaapt en soms wakker is. De geluiden klinken dan hetzelfde. En ik wil niet dat ze uren wakker ligt. Maar het is voor ons niet echt vol te houden dus wellicht proberen we dit binnenkort ook

15 dagen geleden

Reactie op Noli

Mijn baby is pas 2 weken maar had afgelopen week precies hetzelfde. Gistere ...
Nou dat ga ik dan ook proberen! Dank voor de tip 🙏

15 dagen geleden

Reactie op Michele2810

Wat was hier verder het advies, afwachten?
Ja ben ik ook benieuwd naar! En wanneer zou het beter worden? 😅

15 dagen geleden

Reactie op wondertje_1989

Onze baby sinds een paar dagen ook echt al deze klachten. Zo zielig want ik ...
Ah zo vervelend hè! Hoe oud is je kindje? En slaapt hij dan in de nacht op jou? Op mijn borst wordt onze baby ook rustig maar zo durf ik zelf niet te slapen helaas :(.

15 dagen geleden

Reactie op mandymm

Ah zo vervelend hè! Hoe oud is je kindje? En slaapt hij dan in de nacht op ...
Hij is nu pas 12 dagen dus nog klein. Zo zielig! Nee ik durf ook niet te slapen met hem op mijn borst. Hij wilt ook niet plat liggen dus ik zit in bed en hij ligt over mijn schouder te slapen. Meestal een uurtje en dan leg ik hem in bed maar dan begint direct het kreunen etc weer. Terwijl die dan bij mij rustig sliep 🥴 Was even vergeten hoe moeilijk het was om te onderzoeken waar je baby last van heeft. Ik ga ook maar eens langs een chiropractor of osteopaat met hem

15 dagen geleden

Reactie op Michele2810

Wat was hier verder het advies, afwachten?
Ja, ze vertelde dat nu nog piek is van de ontwikkeling van darmen en dat dat komende tijd over zal gaan.

15 dagen geleden

Reactie op mandymm

Ja ben ik ook benieuwd naar! En wanneer zou het beter worden? 😅
Onze zoon is nu 5 weken en het kreunen enz in nacht is al minder dan eerst. Hier helpt speen ook voor meer rust

15 dagen geleden

Reactie op mandymm

Hmm dat is ook nog een optie. Ik vind het bij mijn dochter lastig omdat ze ...
Ja dat is inderdaad wel zielig, bij ons doet ze het echt alleen als ze slaapt gewoon dus dat is wel een enorm verschil.

15 dagen geleden

Het schijnt dat de darmen dan op gang komen. Ons kleintje heeft dat ook. Ik ga kijken naar die 8 weken krampjespiek of het minder wordt.

15 dagen geleden

Hier exact hetzelfde verhaal! Alles al geprobeerd. Co-sleeper staat schuin, wissel vitamine D en K naar die van laveen, kipkep, probiotica van vitals, cinababy, infacol. Ze spuugt wat meer als ze plat ligt. Dus inderdaad veel en lang overeind houden dan is ze het meest comfortabel. Heb het idee dat het een combinatie is van verborgen reflux en het niet goed kunnen verwerken van lucht. Naar de osteopaat geweest die constateerde en vastzittend middenrif. Sinds die behandeling passeert het lucht wat beter. Maar alles doet niet veel en ook ik slaap weinig of alleen als ze bij mij ligt. Ben bang dat het een kwestie is van een lange adem hebben de komende 3-4 maanden 🫠

11 dagen geleden

Onze dochter (6wk) doet dat helaas ook maar ze heeft weinig ontlasting. Nu al 6 dagen niet 🤷‍♀️ Vandaag bij de huisarts geweest en ze heeft nu laxerende siroop gekregen. Hoop dat het werkt!

11 dagen geleden

Zijwaarts voeden en een kleinere speen wekte bij ons (kunstvoeding)

11 dagen geleden

Ik lees mee. Dit is zo herkenbaar bij mijn zoontje van 6wk die borstvoeding krijgt.

11 dagen geleden

Hier zien we na een week na de behandeling van de chiropractor al wat verbetering! In combinatie met de infacol denken we zelf. Het is zeker niet weg want de verborgen reflux is zeker nog niet weg. Maar al blij met wat verbetering ze slaapt nu in ieder geval al wat in de co-sleeper🙏🏻 en verder is het denk ik de tijd zn werk laten doen ze is nu 5 weken.

11 dagen geleden

Zoontje 5 weken doet dit dus heel vaak in ze slaap! Weet totaal niet wat t betekend of iets

11 dagen geleden

Reactie op L02

Herkenbaar. Ook hier bij osteopaat geweest. Zij vertelde ook dat snachts kr ...
Precies wat jij zegt is wat de chiropractor ons vertelt heeft. Ons zoontje deed dit 3 jaar geleden ook, heftige (verborgen) reflux en krampjes. Duurde van week 3 tot week 12 ongeveer. Ons dochtertje doet dit nu ook sinds een aantal dagen, dus ook ongeveer weer vanaf week 3. Minder heftige (verborgen) reflux klachten maar dit samen met krampjes maakt denk ik dat ze zo oncomfortabel zijn. Ze heeft overigens alleen na de laatste nachtvoeding, tussen 4 en 6 deze klachten, tot de volgende voeding 🙃 ook dit had ons zoontje. Zowel zij als haar broer huilen soms wel heeel hard tussen het kreunen door. Ik doe niets anders dan die uren over haar buikje wrijven en nam mijn zoontje in uitzonderlijke gevallen bij me (als ik het na 1,5 uur opgaf). Ik kan en wil overigens niet met onze kinderen op me slapen dus dat waren en zijn erg prettige nachten 😂 Uitzingen dus….

3 dagen geleden

Reactie op L02

Herkenbaar. Ook hier bij osteopaat geweest. Zij vertelde ook dat snachts kr ...
En kan dat dan kwaad?

3 dagen geleden

Reactie op Chann9284

En kan dat dan kwaad?
Nee het hoort bij de ontwikkeling van de darmen en gaat weer over. Het is nu bij ons alweer veel minder

3 dagen geleden

Mijn baby slaapt nu bijna helemaal niet meer. Ze is nu steeds wakker tijdens het kreunen en persen en gaat uiteindelijk huilen. Ik krijg haar niet in slaap, heb alles al geprobeerd :(.