49 Reacties
3 dagen geleden
Hoii ik zou even kijken of je met haar naar de ostheopaat kan. Heeft hier geholpen om het minder te maken. Is wel verborgen reflux als ze haar gezicht vertrekt wss. Je kunt er niet heel veel mee. Na elke voeding houd ik haar half uur omhoog. Tis het ene moment erger dan anders.
Zouden ook darmkrampjes kunnen zijn. Ik slik zelf probiotica van orthica (start) en dit werkt goed! Kan ze wel haar beentjes trappelen als ze ingebakerd ligt? Dat hebben babys nodig namelijk om de darminhoud verder te verplaatsen.
Van ostheopaat kregen we als huiswerk 5 a 6x per dag tummytime (kan ook bij jou op de borst) dan train je die spieren en dan na voeding 20 tot 30 min rechtop houden. Dit heeft bij ons wel voor verlichting gezorgd.
Voor nu: als ze oververmoeid is, helpt alleen inbakeren en heel stevig vasthouden hier. Verder zijn er filmpjes op tiktok over hoe je die lucht kan verplaatsen in de darmen door bepaalde routines. Even zoeken dat helpt soms ook met een scheet die dwars zit..
Hopelijk wordt het snel beter ❤️
één dag geleden
Reactie op Elizexoxo
Hoii ik zou even kijken of je met haar naar de ostheopaat kan. Heeft hier g ...
Bedankt voor de tips! Ik ga zeker een afspraak maken bij een osteopaat. En wat vaker tummy time…al vindt ze dat verschrikkelijk 😅. In de inbakerdoek kan ze wel haar beentjes trappelen inderdaad.
Hoe doe jij dat met omhoog houden na een voeding? In welke houding? Mijn baby gaat in veel houdingen spartelen en jengelen. Ik houd vaak vol op m’n schouder tot ze rustiger wordt en leg haar na 30-60 minuten dan weer weg maar helaas altijd zonder succes. Dank!
één dag geleden
Reactie op IlseSVDL
Deed mijn zoontje ook, bleek een koemelkallergie!
Geef jij borstvoeding? En heb je toen je dieet aangepast? Hoe lang duurde het voordat je resultaat zag?
één dag geleden
Bij ons wordt het zo langzamerhand minder, ze doet het nu alleen nog als er een boertje dwars zit, ze een scheetje moet laten en als ze melk wilt. Verder slaapt ze super rustig! Ze is nu 6 weken.