Hoi! Ik ben op zoek naar mensen die dit misschien herkennen en tips hebben.
Mijn baby is nu 5 weken en in de nacht na de eerste (borst)voeding van 01:00/02:00 of soms na die van 05:00 krijg ik haar heel lastig weggelegd. Ze blijft kronkelen, ook na meerdere boeren. Als ze eenmaal rustig is leg ik haar in bed en lijkt het eerst alsof ze rustig slaapt, maar na een paar minuten gaat ze kreunen, persen en woelen alsof haar leven er vanaf hangt. En ook regelmatig kleine beetjes spugen. Ze gaat niet huilen. Vaak is dit met ogen dicht. Speen kan ik dan niet indoen, want ze slaapt volgens mij. Als ze ogen open heeft en gaapt is ze wakker lijkt me en dan kan een speen & aaien wel helpen en wordt ze wat rustiger, maar na een paar minuten begint het dan weer.
Bij het CB zeggen ze dat ik haar gewoon kan laten liggen. Of ze nou wakker is of niet. Ik heb dit wel eens geprobeerd maar als ze wakker is gaat het rustig een uur door en dan slaapt ze dus niet. Als ze slaapt laat ik het wel eens, maar ik kan er absoluut niet bij slapen (ook niet met oordoppen) want het kreunen is echt keihard. Het zou geen (verborgen) reflux zijn omdat ze niet huilt volgens CB. Haar laten liggen voelt eigenlijk niet goed omdat het echt lijkt alsof ze het heel ongemakkelijk heeft. Lijkt alsof ze de voeding gewoon niet verwerkt krijgt.
Overdag kreunt ze ook wel, maar veel minder. Als ze op onze borst slaapt of in draagzak of wagen kreunt ze helemaal niet (nacht/dag maakt hierbij niet uit).
Ze ligt ‘s nachts ingebakerd in pacco-doek, ik houd haar heel lang overeind na voeden. Geen idee wat ik nog kan doen. Ik slaap hierdoor heel slecht en vind het voor m’n baby ook niet fijn dit. Tips zijn heel welkom ❤️