12 Reacties
16 dagen geleden
Reactie op leonieh01
Het is heel normaal als een baby een paar dagen niet poept. Vooral nu dat d ...
Maar ook als ze er last van lijkt te hebben dan? Want ze perst veel en heeft dan echt ongemak huiltjes.
16 dagen geleden
Reactie op Daniek12
Mss de thermometer erin...dat helpt soms ook, vertelde de kraamzorg hier... ...
Haha dat is juist wat ze hier afraden 🤭
16 dagen geleden
Reactie op Happymealtje
Maar ook als ze er last van lijkt te hebben dan? Want ze perst veel en heef ...
Onze kinderarts zei dat hij best een uur mag werken. Komt vooral omdat ze nog geen controle hebben over de kringspier. Die spannen ze aan terwijl ze moeten ontspannen. Vandaar dat die thermometer wel kan helpen.
15 dagen geleden
Reactie op Celiie
Lekker die buik goed masseren. Iets steviger dan je zou denken zegt mn oste ...
Dank!
15 dagen geleden
Reactie op Daniek12
Mss de thermometer erin...dat helpt soms ook, vertelde de kraamzorg hier... ...
Werd hier juist afgeraden. Ik vind het ook vrij zielig om te doen als het niet nodig is
15 dagen geleden
Koemelk is vrij zwaar verteerbaar. Zeker vergeleken met bv. Dus de darmpjes moeten er zeker even aan wennen, plus het is iets wat de darmpjes nog niet goed kennen.
Geitenmelk is bijv lichter verteerbaar en komt dichter bij bv in de buurt. Dus dat zou ook een optie kunnen zijn.
Daarnaast darmpjes ondersteunen met een goede probiotica zou ook kunnen helpen misschien?
En anders misschien idd wachten met verder afbouwen en eerst de darmpjes zo laten wennen.
Je zit nu ook nog eens rond de leeftijd van krampjes piek en dat zou ook nog mee kunnen werken dat extra persen en poepen meer pijn doet.
Bij de kunstvoeding fles misschien 10cc extra water in doen. Dan krijgen de darmpjes iets meer vocht wat ook kan helpen. Was mij ook geadviseerd door het cb en dat hielp hier wel.
Ik geef ernaast vit d druppels in de fles van laveen, op basis van olijfolie. Meestal poept ze na die fles