19 Reacties

18 dagen geleden

Hier het zelfde probleem helaas ook ontroostbaar en last van krampjes

18 dagen geleden

Wat hier helpt is warmte. Ik zou sowieso een Kipkep woller warmtekussen aanraden voor op zijn buikje, maar daar heb je nu natuurlijk niks aan. Voor nu: met dekens zorgen voor wat extra warmte, dit helpt tegen pijn. Ook zou je kunnen proberen te fietsen met zijn beentjes terwijl hij ligt zodat hij scheetjes gaat laten en de lucht dus vrijkomt. Tegendruk op de buik kan ook helpen. Leg hem met zijn buik op je onderarm en wieg hem op deze manier of leg hem met zijn buik op jou terwijl je ligt en streel ondertussen zijn rug. Over zijn buikje rondjes wrijven kan ook, maar let op: wel met de klok mee! Succes!!

18 dagen geleden

Oja en zuigen helpt ook tegen de pijn! Dus probeer hem de speen te geven. Het kan dat hij zo overstuur is dat hij niet doorheeft dat je de speen aanbiedt dus hou dot echt even vol of probeer zachtjes zijn onderkaak wat omhoog te ‘duwen’ tegen de speen aan.

18 dagen geleden

Reactie op naomik2005

Wat hier helpt is warmte. Ik zou sowieso een Kipkep woller warmtekussen aan ...
Heb al die trucjes al geprobeerd helaas werkt het hier momenteel niet ga morgen kijken voor druppels bij de drogist kijken of dat wil helpen. Want mij kleine spuugt ook haar voeding er uit helaas

18 dagen geleden

Onze kraamhulp heeft ons The Hold houding uitgelegd. Is van een Amerikaan die zegt hiermee iedere baby rustig te krijgen, en zelfs met draaiende bewegingen krampjes kan verbeteren. Ik voeg een filmpje bij, daarin legt hij alles uit! Hopelijk helpt dit voor je kindje ❤️ https://youtu.be/j2C8MkY7Co8?si=-69D1OZW-JRMCce0

18 dagen geleden

Reactie op lvo1821

Onze kraamhulp heeft ons The Hold houding uitgelegd. Is van een Amerikaan d ...
PS: ik zou heel graag horen of het dus inderdaad werkt! Heb het zelf nog niet hoeven uittesten (gelukkig? 😉)

18 dagen geleden

Reactie op janetlv

Heb al die trucjes al geprobeerd helaas werkt het hier momenteel niet ga mo ...
Let wel op met infacol druppels, dat kan spugen namelijk juist nog erger maken

18 dagen geleden

Gekke vraag maar hoe is de bevalling geweest? Vandaag naar de osteopaat geweest met die van ons omdat wij een moeilijke bevalling hebben gehad, waarbij hij lang in het geboorte kanaal heeft gezeten. Die van ons was ook al een paar dagen echt snachts steeds ontroostbaar van de kramp, nu vandaag geweest en merk al zichtbaar verschil

18 dagen geleden

Reactie op naomik2005

Wat hier helpt is warmte. Ik zou sowieso een Kipkep woller warmtekussen aan ...
Bedankt voor de tips! Ik heb hem net gevoed en in een warm bed gelegd. Hij is nog wel wakker maar in ieder geval rustig. Hopen dat dat voor nu genoeg is. Wat betreft het fietsen en draaiende beweging, dat heb ik allemaal geprobeerd maar hielp helaas niet echt :(

18 dagen geleden

Reactie op tompouce

Gekke vraag maar hoe is de bevalling geweest? Vandaag naar de osteopaat gew ...
De mijne is gehaald met vacuüm met spoed heeft ook ruim 6 min geduurd (geloof ik) voor dat ze ging huilen zal dit morgen even op zoeken in de papieren.

18 dagen geleden

Vsm cinababy druppels

18 dagen geleden

Reactie op lvo1821

Grappig, deze houding gebruikt onze osteopaat om haar rustig te krijgen. Werkt hartstikke goed!

18 dagen geleden

ik volg even mee onze dochter nu van 4 dagen heeft precies hetzelfde

18 dagen geleden

Onze meid van 4 dagen oud heeft ook al goed last van krampjes. Wij bakeren haar in zodra het te heftig wordt. Binnen een minuut ligt ze vredig te slapen 🤭

18 dagen geleden

Ik drink zelf probiotica, zodat mijn baby minder last heeft van haar darmen! Ze is 9 dagen oud.

18 dagen geleden

Reactie op janetlv

De mijne is gehaald met vacuüm met spoed heeft ook ruim 6 min geduurd (gelo ...
Bij ons ging hij ook niet huilen en moest mee met de kinderarts (heb een hele lange bevalling gehad waarbij hij ook nog lang in het geboortekanaal heeft gezeten). Gisteren geweest en hij heeft veel minder de hik, boeren gaat makkelijker en hij had gisterenavond een half uur krampen inplaats van de hele avond en halve nacht

18 dagen geleden

Reactie op tompouce

Bij ons ging hij ook niet huilen en moest mee met de kinderarts (heb een he ...
Ik heb meer dan 11 uur over mij bevalling gedaan. Die van mij heeft ook de hik soms na de fles en soms voor de fles, boeren doet ze de ene keer wel en de andere keer niet. De krampen zijn nu een stuk minder en ik hoop dat het zo blijft. Moest gisteren zelf namelijk ook huilen omdat ze bleef huilen en ik haar echt niet stil kreeg

18 dagen geleden

Reactie op janetlv

Ik heb meer dan 11 uur over mij bevalling gedaan. Die van mij heeft ook de ...
Bij ons was die echt ook savonds steeds ontroostbaar. Het werd ook steeds meer en erger, de osteopaat legde ook uit dat dat komt omdat ze steeds meer gaan eten en als dat middenrif ect niet goed zit, die dan ook steeds meer overbelast raakt en het daardoor steeds erger wordt.

16 dagen geleden

Reactie op lvo1821

Helaas werkt het hier niet heb nu een kipkep wolle warmtekussen gekocht en die werkt voor nu goed