16 Reacties

6 maanden geleden

Alleen een slaapzak aan doen zonder dekentje of iets

6 maanden geleden

Helaas is het vooral oefenen, oefenen, oefenen. Dus niet je baby zelf weer omdraaien of oppakken, maar eerst helpen met terugdraaien en dan evt oppakken. Zelf een dwarse baby die het gewoon vertikt om terug te rollen, maar het is wat het is. Geen dekentje meer gebruiken.

6 maanden geleden

Hier hebben we een echte buikslaper, ook ongeveer sinds 6 a 7 maanden oud, eerst vonden wij dat ook echt, maar inmiddels gewend aan het feit dat hij in slaap valt op z'n buik, nou ken ik jullie situatie niet dus ik ga echt 100% niet oordelen en dit is een oprechte tip waar niks mee gedaan hoeft te worden, maar geef haar misschien even de tijd om proberen in slaap te vallen, ookal ligt ze op haar buik, voor hetzelfde geld slaapt ze juist beter als ze eenmaal in slaap gevallen is

6 maanden geleden

die van mij deed het ook niet, eerder zodra die dat deed was ik al boven. maar merk dat als echt niet terug wil huilt die wel. en zie af en toe dat die terug rolt. mijn zoon word 8 maanden

6 maanden geleden

Hier was het een kwestie van overleven en hij werd uit eindelijk een buikslaper🙈

6 maanden geleden

Ze blijft helaas huilen als we haar niet helpen. Ook in een slaapzakje. We blijven het slaapritueel herhalen en vaak slaapt ze pas tegen 22:00 of 23:00. En daarna blijft ze dus wakker worden omdat ze gelijk naar buik rolt. Hopelijk gaat het snel over 🫩

6 maanden geleden

Onze dochter had dit ook. Paar dagen flink geoefend met terug rollen en opeens deed ze het vanzelf. Hou vol, het gaat over!

6 maanden geleden

Wij hadden een zijslaper maar rolde dan terug op haar rug en vermoedelijk schrok ze daar vaak wakker van. Nu leggen we haar wakker weg op haar buikje en kan ze zo ruim 7 uurtjes achter elkaar slapen. Voor mijn idee liggen ze dan stabieler.

6 maanden geleden

Ons zoontje deed dit ook vanaf 6 maanden, heeft ruim 4 a 5 weken geduurd. Echt soepel terugdraaien lukt nog niet altijd (nu 8 maanden) maar hij is inmiddels wel een zij- en buikslaper geworden. Wij draaiden hem op het begin nog altijd terug, totdat dat op een gegeven moment ook niet meer goed was. De speen geven terwijl hij op zijn buik lag was bij ons de oplossing. Hij wou gewoon verder slapen op zijn buikje 😊 Het is zeker pittig snachts maar ook dit is gelukkig een fase!

6 maanden geleden

Reactie op IlseSVDL

Ze blijft helaas huilen als we haar niet helpen. Ook in een slaapzakje. We ...
Hele suffe tip misschien maar wij hadden dit ook met die kleine en kreeg als tip om het voor te doen en daarna dezelfde beweging na te maken met baby stap voor stap. Dit werkte bij ons binnen een dag en hij moest er erg om lachen. 😂

6 maanden geleden

Onze jongeman had hier ook last van. Hij slaapt nu met een pittenzak van 1200 gram van “met pit” en dit werkt hier heel goed. Wel in combinatie met nunki lakentje. https://www.bol.com/nl/nl/p/xl-met-pit-warmtekussen-coldpack-made-in-nl-be-nek-en-schouders-63-x-20-cm-pittenkussen-met-tarwe-oud-groen-wafel/9200000102787760/?cid=1751365427849-6420032093258&bltgh=sso5ZbrtQAqRKEopT9ROVQ.4_31.37.ProductImage

6 maanden geleden

Reactie op naomik2005

Onze jongeman had hier ook last van. Hij slaapt nu met een pittenzak van 12 ...
Dit met akkoord van de fysiotherapeut en kinderarts.

6 maanden geleden

Wij hadden dit ook, ze bleef maar terug op haar buik rollen maar op haar buik ging ze niet echt liggen en terugrollen doet ze niet. Uiteindelijk een beetje bij haar schoudertjes geduwd en om rustig te worden zachtjes tegen haar kontje kloppen. Zo merkte ze dat ze kon liggen, en sinds dien slaapt ze niet meer anders en slaapt ze de hele nacht door!

6 maanden geleden

Dankjewel voor de reacties allemaal, super lief! Het inslapen lukt nog steeds niet. We helpen haar nu.. leggen haar tussen onze benen soort van gebakerd en dan valt ze zo in slaap en leggen we haar over. Elke x als ze daarna wakker wordt voor een voeding leggen we haar in bed en gaat ze gewoon slapen. Rug, buik… ze is dan moe genoeg en kan opeens beide. Maar zodra het ochtend begint te worden lukt het niet meer en als ze op haar buik ligt denkt ze: spelen! Pittige fase dus nog steeds 🤭met dit weer lukt het ook niet echt om te oefenen. Volgende week maar weer…

6 maanden geleden

Koop een Nunki laken. De oplossing!

6 maanden geleden

Reactie op kleinekleine

Koop een Nunki laken. De oplossing!
Die hebben wij, staat er ook bij :) maar ze is inmiddels sterk genoeg om ook daar onder te draaien/rollen.