23 Reacties
4 dagen geleden
Hier ook! Ik doe ampullen zoutoplossing en dan uitzuigen… meer kan je niet doen denk ik.. als het heeel erg is slaapt ze snachts op mn borst. Schijnt tr helpen met dr ademhaling
4 dagen geleden
Mijn dochter van 5 weken is ook verkouden..
Ze hoest veel en zit ook vol..
Omdat ik zelf behoorlijk de griep had ben ik bij de huisarts geweest en heb haar ook even na laten kijken..
Het enige wat ik kon doen was een ui op onze slaapkamer zetten
4 dagen geleden
Ik heb misschien niet het meest geruststellende advies🙊 maar mijn zoontje (wel met 34 weken geboren) was ook een beetje verkouden wat prima te verhelpen was met het uitzuigen van zijn neusje en druppelen maar we hebben voor de zekerheid de neonatologie opgebeld en hij is die zelfde avond nog opgenomen met het rs virus. Dus zeker als hij gorgelf zou ik even de huisarts bellen
4 dagen geleden
Reactie op Littlebutterfly
Ik heb misschien niet het meest geruststellende advies🙊 maar mijn zoontje ...
Jeetje wat heftig! Welke symptomen had je kindje allemaal?
4 dagen geleden
Reactie op cynthia1515
Jeetje wat heftig! Welke symptomen had je kindje allemaal?
Eigenlijk niet heel veel. Hij had gewoon wat snottebellen en we waren even buiten geweest toen we terug kwamen was zijn temp te laag en die kreeg ik niet omhoog en mijn gevoel zei dat er iets niet klopte. Een uur later zaten we op de spoed en was zijn saturatie 60% hij ligt nu aan 6L zuurstof te vechten om te kunnen ademen
4 dagen geleden
Die van mij lijkt ook verkouden te worden en is nu op dag 9. Ik had van die zoutoplossing gekocht maar ik zie staan dat je bij kinderen onder 2 weken beter medisch advies kan vragen. Weet even niet bij wie op dit tijdstip, iemand een idee?
4 dagen geleden
Reactie op Herlinda
Mijn dochtertje van 4,5 week is ook al 3,5 week verkouden.. de jeugdarts op ...
Hier precies hetzelfde. Ik hoop niet dat jij maandenlang verkouden blijft. Erg zielig 🥺
4 dagen geleden
Reactie op tompouce
Poh wat heftig en verdrietig om je kindje zo te moeten zien vechten 💔ik du ...
Jaa dat is heel heftig! Vooral omdat je zo weinig kan doen. Ik mag hem ook niet meer bij me nemen nu dus zit echt toe te kijken hoe hij dit alleen in zijn bedje moet doorstaan en afentoe zijn handje vast houden in de hoop dat hij weet dat ik er wel ben maar meer kan ik helaas niet
4 dagen geleden
Jaa dat is heel heftig! Vooral omdat je zo weinig kan doen. Ik mag hem ook ...
Wat een vreselijk machteloos gevoel, niks ergers dan dat je niks kan doen. Onze zoon heeft na de geboorte ook in de conveuse gelegen, hoewel de toestand niet hetzelfde is kan ik me dus maar al te goed voorstellen hoe het is om hem niet de warmte te kunnen bieden. Is er wel perspectief?
4 dagen geleden
Reactie op tompouce
Wat een vreselijk machteloos gevoel, niks ergers dan dat je niks kan doen. ...
Jaa dat gevoel is echt verschikkelijk! Voel me ook continu schuldig dat hij niet gewoon bij me ligt! Hij heeft de eerste week ook in de couveuse gelegen en daarna nog een week in een wiegje. We waren net een paar dagen thuis en dachten eindelijk te kunnen gaan genieten als gezin. Op dit moment is er nog niet echt perspectief hij lijkt nog niet erg op te knappen en hij is vrij onrustig. Ze hebben net een kalmeringsmiddel gegeven maar hij houd zichzelf wakker met hoesten maar heeft niet meer de kacht om te hoesten. Voor nu is het echt per moment aankijken en kijken of ze hem hier voldoende kunnen bieden ofdat hij toch overgeplaatst moet worden naar een academisch ziekenhuis om hem aan de beademing te leggen dus het is echt heel erg afwachten welke kant het op gaat. Aan de ene kant zeggen ze dat er tussen dag 5 en 8 een piek is waarin ze nog zieker worden en hij zit nu op dag 3. En aan de andere kant zeggen ze dat ze bij die kleintjes zien dat ze ineens opknappen dus we hopen op het laatste maar heb er op dit moment een hard hoofd in
3 dagen geleden
Reactie op tompouce
Ah gos wat een ellende, ik hoop heel erg voor jullie dat het jullie bespaar ...
Hij is uiteindelijk inderdaad overgeplaatst naar de intensive care. Het kalmerings middel deed helaas niet veel dus het was een nachtje van hooguit 2uur slaap met hem op me borst maar daardoor stopte hij te vaak met ademhalen waardoor hij toch weer terug moest naar zijn bed. Hij is vandaag een paar keer gestikt waar hij niet uit kon komen dus toen hebben ze hem toch over geplaatst
3 dagen geleden
Jaa dat gevoel is echt verschikkelijk! Voel me ook continu schuldig dat hij ...
Hoi mama, ik wil hier toch even op reageren, want weet hoe k*t dit is… Ons oudste zoontje heeft zijn eerste jaar 2x RS en 1x Rhino virus gehad, telkens aan de zuurstof in het ziekenhuis. Je voelt je zo machteloos…
Wat de verpleging zegt hebben ze destijds ook tegen ons gezegd, vond dat moeilijk te geloven destijds maar klopt wel, ineens gaat het dan beter. Ik duim voor jullie 🤞🏻
@ts, mijn ervaring is hetzelfde, iedere x wist ik gevoelsmatig: dit is niet goed en ik ga nu de HA(P) bellen. Vertrouw op je moedergevoel.
Ons dochterje nu 3,5 week en lagen binnen 48-72u al in zhuis omdat ze virus van grote broer had. Spoelen met zoutoplossing deden ze zo snel al (please gebruik geen neusspray maar echt spoelen!). Gelukkig na dag koorts gezakt en naar huis, maar ze is nog steeds snotterig nu 3 wkn later…