19 Reacties
16 dagen geleden
Hoi! Ik heb dit ook, en snap de onzekerheid en spanning heel goed! De tip die ik kreeg was om van te voren even wat druk van de ketel te halen zodat het toeschietreflex wat minder is. Kun je doen door met de hand even wat melk uit je borst te masseren in een flesje of doek. T verslikken is daardoor bij mij een stuk minder, gebeurt af en toe nog wel. Lactatiekundige zal je vast helpen, ik heb t ook gedaan en had daarna zoveel meer vertrouwen in het hele borstvoeden. Verder ook wat meer pauzes nemen tijdens t drinken voor boertjes, helpt hier ook.
Hoop dat je dit je wat helpt voor nu!
Liefs! 🤍
16 dagen geleden
Hier ook het geval. Ze is nu 3 weken, soms herpakt ze zich erg goed, soms lukt het haar niet en stopt dan ook met ademenen. Ik blaas zachtjes in haar gezichtje en klopt rustig op haar rug. Meestal herpakt ze zich dan alsnog en drinkt weer verder.
Verder kan je inderdaad van te voren wat druk van de ketel halen, is hier niet nodig (ze is ongeduldig en drinkt te snel..) dus hier veel stops. Even op adem komen en boertjes.
16 dagen geleden
Zoals al eerder is genoemd van tevoren even wat eruit laten lopen (spuiten 😂) in een handdoek. En wij kregen als tip van het consultatiebureau om de baby wat meer rechtop te houden tegen de borst en dan zelf wat onderuit te zakken, dan moeten ze wat harder zuigen om de melk eruit te krijgen en gaat het minder snel.
16 dagen geleden
Reactie op fvdp
Zoals al eerder is genoemd van tevoren even wat eruit laten lopen (spuiten ...
Dat laatste helpt inderdaad echt! Met de 'natuurlijke voedingshouding' verslikt mijn dochtertje zich eigenlijk nooit. Terwijl anders bij elke voeding wel een keer..
Vindt de houding alleen niet echt handig in het openbaar..
16 dagen geleden
Hier ook! Lactatiekundige er bij roepen kan nooit kwaad! Zij gaf mij de volgende tips;
Adem even inhouden op het moment van aanleggen en misschien af en toe tussendoor. Door het inhouden van je adem verminderd je toeschietreflex
Naar achter leunen tijdens voeden
Druk van de ketel dmv beetje afkolven met de hand
Veel pauzes / veel boeren. Ik haal mijn dochter bij de eerste teugen echt bij elke 2 a 3 slokken even van m’n borst
15 dagen geleden
Ja ik heb dit ook en vind het ook echt eng! Ik probeer nu meer pauzes in te lassen, vooral als het klinkt als hij zich bijna verslikt. Ik moet nu wel wat aandachtiger voeden merk ik, dus even geen telefoon tijdens 😇 het lijkt wel te werken al verslikte hij zich zojuist toch weer een beetje. Verder heb ik mij gister goed laten uitleggen door de kinderarts wat ik moet doen als hij zich verslikt, met welke houding en handeling hij weer gaat ademen en dat geeft ook wel rust om te weten merk ik!
15 dagen geleden
Mijn dochter is 11 dagen en ik heb dit ook. Ik deed eerst altijd zittend voeden met haar op haar zij aan de borst, maar ik doe nu alleen nog maar liggend. Of wel dat ik op mijn zij lig op bed en zij met haar lijfje tegen mij aan, of ik op mijn rug en dat zij op mijn buik op me ligt.
Hierdoor moet zij iets harder werken om de melk uit de borst te krijgen waardoor ze niet zo overspoelt wordt met melk!
15 dagen geleden
Hier ook dat er veel melk komt en ook wel dat ie hard moet slikken/werken om het weg te werken. Zie ook echt soms melk langs zijn lippen lopen, denk omdat het dan gewoon te veel is om de aanhap goed te houden?
Dat stoppen met ademen heb ik gelukkig nog niet ervaren.
Drinken ze bij jullie ook echt maar heel kort? Bij mij is mijn zoontje na 5 minuten klaar. Doe dan vaak de luier en soms drinkt ie dan nog 3 minuten.. maar hij drinkt dan slordig. Hapt aan, en laat los. Waardoor ook vaak melk wegloopt uit zijn mond (dus zal niet zijn dat de borst leeg is). Ik denk misschien meer omdat er dan bijv. Een boer dwarszit?
Hoe doen jullie het trouwens qua borsten? 1 aanbieden? Hier bied ik dus voor en na de luier dezelfde borst aan. En de volgende voedingssessie de andere. Merk alleen dat m’n borsten (2 weken na bevalling), nog steeds vrij vol/gespannen zijn en hij ze niet echt leeggedronken krijgt.
15 dagen geleden
Reactie op LottevdB1
Dat laatste helpt inderdaad echt! Met de 'natuurlijke voedingshouding' vers ...
Nou dit zat ik me ook te bedenken. Toevallig zei ik het net nog tegen m’n man. Zo’n Madonna houding is makkelijker in het openbaar
15 dagen geleden
Reactie op issy23
Hier ook! Lactatiekundige er bij roepen kan nooit kwaad! Zij gaf mij de vol ...
Krijgt ze dan niet juist meer lucht mee en dus meer last van krampjes?
15 dagen geleden
Ergens wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Alhoewel het voor ons allemaal wel makkelijker zou zijn, als die kleintjes gewoon rustig zouden drinken haha
15 dagen geleden
Ik heb dit ook maar voornamelijk alleen rechterborst. Madam raakt dan ook echt overstuur en laat ook heeeeel veel melk er langs lopen. Ik druk altijd een opgevouwen hydrofiel onder m'n borst en die is ook helemaal verzadigd na het drinken van die borst. Ook merk ik aan die kant dat ze soms heen rustig drinkt en dan dus goed kan door drinken en soms (denk als ze grote honger heeft) heel onrustig en snel drinkt waardoor ze het niet bij kan houden en zich dus verslikt.
Ik ga eens proberen om even wat met de hand de druk er af te halen of dat helpt.
Vind het zo sneu als ze zo overstuur raakt omdat het te snel gaat
15 dagen geleden
Reactie op LB18
Hier ook dat er veel melk komt en ook wel dat ie hard moet slikken/werken o ...
Kan wel even duren hoor, voor je productie is afgestemd op je zoontje en je borsten steeds soepel voelen na het drinken.
Heb dat nu met 5 weken wel maar met 2 weken ook nog niet.
Ik doe 1 borst voor het verschonen en dan de andere borst na verschonen. Die tweede drinkt ze dan niet helemaal leeg maar dan start ik weer met die tweede borst de volgende voeding.
15 dagen geleden
Hier ook veel last van sinds 4 dagen. Dus ik lees graag mee met alle tips. Ons zoontje 'klakt' ook vaak 1-3 keer tijdens het drinken met zijn tongetje, alsof hij het niet goed wegkrijgt. Hij herpakt zich meestal dan wel weer snel genoeg, maar prettig voelt het helaas niet. De ergste druk eraf halen met de hand deed ik al, maar merk er weinig van 🫣
15 dagen geleden
Reactie op Kimberley1995V
Krijgt ze dan niet juist meer lucht mee en dus meer last van krampjes?
Die ervaring heb ik niet gelukkig! Ik haal haar er rustig vanaf. Vooral even de grote druk er af kolven is echt een groot verschil bij onze kleine. Maar een consult met een Lactatiekundige zou ik alsnog aanraden. Ik heb daar zo veel aan gehad!
15 dagen geleden
Reactie op minounou
Hier ook veel last van sinds 4 dagen. Dus ik lees graag mee met alle tips. ...
Is dat ‘klakken’ niet ook een teken van spruw? Dan gaan ze ook onrustiger drinken😊
13 dagen geleden
Hier ook, de melk neemt toe en de baby moet wennen aan de grotere hoeveelheid die ze binnenkrijgt per slok. Als je merkt dat de baby zich gaat verslikken of dat de baby zich verslikt meteen even van de borst halen. Als ze baby zich al heeft verslikt en je ziet dat ze niet ademhaalt dan moet je even in haar gezicht blazen. Daar schrikt ze dan van en gaat ze ademhalen. Het kan daarbij helpen om haar hoofdje wat naar achter te laten zodat haar keel alle ruimte krijgt.