18 Reacties

3 maanden geleden

Mijn kleintje wordt vaak zelf wakker na 3-4 uurtjes ‘s nachts. Heel soms 4,5 uur (max) Maar overdag vraagt ze daarentegen juist weer vaker en meer. Dus ik hou het graag zo 😙. Bovendien als ze slaapt is ze echt met nauwelijks een mogelijkheid wakker te krijgen

3 maanden geleden

Mijn dochterhad gisteravond om half 9 gedronken en gingen zelf 10 uur naar bed. Ze kwam zelf pas om half 3 in de nacht! Blijkbaar red ze dit prima. Daarna kwam ze netjes om 6 uur weer en overdag hou ik gewoon de om de 3 uur aan.

3 maanden geleden

Wij moesten hier ook wakker maken, maar dan dronk die echt niet voldoende dus nu laten we hem gewoon slapen en komt hij vanzelf wel. De nachten slaapt hij echt lekker door, en overdag is die wat wakkerder en komt die wel aan zijn voeding🥰

3 maanden geleden

Ik zet wel nog elke nacht een wekker elke 3/4 uur, maar vannacht heb ik in m’n slaap de wekker uitgezet en werd ze uiteindelijk pas na 5,5 uur wakker! Dus ik ga vanaf vannacht proberen te kijken wat er gebeurd als ik haar en mezelf gewoon laat slapen totdat ze vraagt. Merk dat ik dat wel spannend vind, maar ik moet erop vertrouwen dat ze het gewoon zelf goed aan gaat geven :)

3 maanden geleden

Ik zet voor de zekerheid snachts een wekker maar die is ze eigenlijk altijd wel voor :)

3 maanden geleden

Hoe oud zijn jullie kindjes? Onze is nog niet op geboortegewicht, dus ook advies elke 3 uur wakker maken en als hij niet goed drinkt om afgekolfde melk te geven. Overdag meldt hij zich elke 2-2,5u maar ‘s nachts dus niet wakker; en te slaperig om dan goed te drinken. Maar als we die afgekolfde melk geven spuugt hij het uit (ik denk omdat ie gewoon geen honger heeft). Maar durf ‘m inderdaad ook niet te lang door te laten slapen? (Want bang gemaakt dat ie dan misschien te suf is om nog te kunnen drinken…) jullie lijken allemaal vrij relaxed ermee 😅

3 maanden geleden

Reactie op mimi315

Hoe oud zijn jullie kindjes? Onze is nog niet op geboortegewicht, dus ook a ...
Als je kindje nog niet op geboortegewicht zit is het belangrijk om wel echt elke 3 uur te voeden ‘s nachts, dus toch wakker maken en voeding geven. Na de voeding goed rechtop houden zodat het er niet direct met reflux eruit komt

3 maanden geleden

Reactie op mimi315

Onze dochter is 18 dagen oud nu en is al 1,5 week op geboortegewicht maar we gaan nu pas starten met langer de tijd er tussen laten :)

3 maanden geleden

Reactie op mimi315

Als je kindje niet op geboortegewicht is sws wakker maken elke 3 uur. Hebben wij in het begin ook gedaan inmiddels is Mijn dochter nu 5 weken oud.

3 maanden geleden

Op verzoek en 's nachts max 6 uur ertussen. Alleen de eerste nacht om de 3 uur gedaan.

3 maanden geleden

Reactie op Nover

Op verzoek en 's nachts max 6 uur ertussen. Alleen de eerste nacht om de 3 ...
Dit werd gewoon gezegd vanuit de kraamzorg en verloskundige. Moest minimaal 7 voedingen op een dag geven nou daar zit ze ruim op. Nu 1 week oud en ook nog niet geboortegewicht

3 maanden geleden

Reactie op Nover

Dit werd gewoon gezegd vanuit de kraamzorg en verloskundige. Moest minimaal ...
Oow ik mocht echt alleen max 4 a 5 uur ertussen hebben toen. Met het gegeven dat ze dan wel aankwam de volgende dag zeg maar als ze gingen wegen. Anders was het gwn om de 3 uur. Dus verschilt per kraamzorg dan ook advies.

3 maanden geleden

Tot aan bereiken geboortegewicht maximaal 3 uur ertussen gelaten. Nu laten we er in de nacht 5,5 uur maximaal tussen en overdag maximaal 3,5 (anders komen we in de knel met het aantal voedingen). Meestal komt ze zelf wel tussen de 2 en 3,5 uur.

3 maanden geleden

Mochten op dag 3 van de kraamzorg de kleine door laten slapen 'hij meld zich wel als ie honger heeft'

3 maanden geleden

Overdag maximaal 3 uur anders wakker maken. Snachts mogen wij nu 1x 4uur er tussen en 1x 5uur. Als ze dit zelf red uiteraard. Alles wat ze zowel snachts als overdag eerder komt is prima.

3 maanden geleden

Het hangt helemaal van je kindje af hoeveel tijd ertussen mag zitten. Maar je kan altijd even overleggen met het CB. Mijn eerste kindje was dysmatuur, we moesten voor weken elke 3 uur blijven voeden ook al groeide hij goed en zat hij snel op zijn geboorte gewicht.. uiteindelijk mochten wij de wekker op 4 uur zetten en kijken of hij zelfstandig wakker werd voor de voeding.. daarna naar de 5 uur maar kwam (helaas) altijd daarvoor wel 🙈 Kindje nu is een wereld van verschil. Laat snachts gerust 6 uur tussen de voeding en tankt zich vervolgens helemaal vol. Groeit ook erg rap waardoor er geen reden is om een wekker te zetten. Wel word de 6 uur als Max tijd aangegeven dat hij 1 keer per nacht mag slapen. En dit doet hij ook netjes, de 2e deel van de nacht is vaak tussen de 4 a 5 uur. Overdag drinkt hij wel graag wat vaker, soms elke 2 a 3 uur.

3 maanden geleden

Ik heb dit via de chat in de GroeiGids app aan een jeugdverpleegkundige gevraagd (tip!). Zij zei dat ze in principe mogen doorslapen als ze op hun geboortegewicht zijn, goed eten, goed poepen en goed plassen, met een maximum van 6 uur tussen 2 voedingen in de nacht.

3 maanden geleden

Hier voeden we op verzoek, overdag meldt hij zichzelf meestal tussen de 2,5-4 uur. En 's nachts meestal nog 1 a 2 voedingen, dan meldt hij zich na 4,5 uur zoiets. Op advies van kraamverzorgende maken wij hem niet wakker, of er moet echt te lang tussen gaan zitten. Beter dan hij wakker wordt en goed drinkt, dan dat we hem wakker moeten maken en hij is nog moe/suf om goed te drinken.