24 Reacties
6 maanden geleden
Mijn man werkt als business analyst via Sogeti bij de Rabobank en gaat 1 dag naar kantoor. Ik werk als projectmanager bij een zorgorganisatie en ga 1 à 2 dagen naar kantoor. Beide zijn ook flexibel als je een uurtje later wilt beginnen of in de avond wat wilt bijwerken bijvoorbeeld.
6 maanden geleden
Omdat ik zie dat je zegt 'mijn kindje zou 2 dagen peer week naar schoonouders moeten' nog even de opmerking van mijn kant dat thuiswerken niet betekend dat je ondertussen voor je kind kan zorgen.
Hier thuiswerkend maar ook gewoon een kind wat 4 dagen naar kdv gaat (en het daar reuze naar zijn zin heeft)
6 maanden geleden
Als ambtenaar (rijk, provincie, gemeente) heb je vaak veel flexibiliteit. Kijk op werkenbij de overheid.nl voor vacatures
6 maanden geleden
Banken en verzekeraars hebben veel niet opleidingsgerichte functies waarbij je grotendeels thuis kan werken. Meestal 1x per week op kantoor, soms minder vaak (al moet je je hierbij realiseren dat dit mogelijk nog wel iets meer weer gaat worden met de jaren). Vaak zijn de uren relatief flexibel als je op een meer administratieve functie zit. Bedenk wel dat je met thuiswerken ook opvang moet regelen. Het scheelt je dus enkel aan reistijd. Ik heb in coronatijd gewerkt met mijn kind in huis en van echt werken komt het dan realistisch gewoonweg niet.
6 maanden geleden
Ik weet niet in welke regio je woont maar bij de grote en ‘hippe’ bedrijven kan je vaak vanuit huis werken zoals bij booking, uber eats, picnick, mollie etc. Zelf werk ik bij Siemens en werk ook deels vanuit huis. Bij de overheid/belastingdienst etc kan je ook vaak vanuit huis werken
6 maanden geleden
Hi lieve mama! Ik ben sinds twee weken begonnen met de cursus tot Appointment Setter (dat is werk vanuit huis, waarbij je je eigen uren kan bepalen), om precies dezelfde reden als jij. Je mag me altijd een berichtje sturen als je wil!
6 maanden geleden
Ik werk in de financiële sector en heb ttv corona heel lang volledig vanuit huis gewerkt. Daarna een tijd 1 dag pw naar kantoor. Het zingt nu rond in het bedrijf dat ze mensen weer vaker op kantoor willen zien. Maar het was idd ideaal. In principe kan het kantoorwerk ook prima vanuit huis. Maar werken met je kind thuis, is geen fijne combi, dat heb ik iig ttv corona gemerkt. Met oppas zou het beter kunnen, maar zelf vind ik voor ons een kdv of gastouder fijner. Geeft mij meer rust. Maar goed, dat is persoonlijk.