7 Reacties
4 dagen geleden
Ja vind ik ook super irritant! Ik ben snel over gegaan op een slaapzak. Is namelijk ook niet fijn ivm reflux, dan komt het hoofdje namelijk door al dat geprop lager te liggen dan het lijfje.
Wat ik soms deed is alleen instoppen aan de zijkanten en de overtollige stof erboven laten uitsteken, dus niet daadwerkelijk onder het matras stoppen
4 dagen geleden
Reactie op starry94
Ja vind ik ook super irritant! Ik ben snel over gegaan op een slaapzak. Is ...
Wij hebben het hele bedje (dus niet alleen het matras) aan één kant wat omhoog gezet door een plank onder het hoofdeind te leggen. Zo ligt het hoofdje van onze kleine man toch net wat hoger dan zijn lijfje. Het is subtiel, maar het is precies genoeg voor hem om lekker te kunnen slapen.
4 dagen geleden
Reactie op Pluim
Ik vouw de wiegdeken dubbel, dan hoeft er bijna geen stof onder het matras. ...
Ja die tog waardes vind ik lastig. Maar ik doe hem vaak een korte mouwen romper aan, boxpakje of broekje/shirtje. Dan een 1 tog inbaker slaapzakje, lakentje, wollen dekentje en dan nog katoenen dekentje tog 1. Is dit oke? Kamer rond de 17 graden.
4 dagen geleden
Reactie op Iris ♡
Oke top! Maar het is verder wel veilig als er stof onder ligt. Weet niet zo ...
Ja, ik snap wat je bedoeld en ik denk dat mensen hier verschillend over denken.
Ik denk zelf niet dat het onveiliger is. Garantie dat een baby kan doorademen als het met het hoofd in een speciaal ventilerend matrasje komt, kan ook niet gegeven worden. Wat mij betreft is de marketing eromheen vooral heel slim gedaan. Ik ben de tip vaker tegengekomen in video's van de kraamzorg betreffende het wiegje opmaken. In een wieg liggen ze ook vaak nog op de rug, dus is naar mijn inziens het risico ook redelijk laag. Zodra ze gaan omrollen is het misschien een ander verhaal, maar misschien is de overstap naar een ledikant dan al gemaakt.