8 Reacties

4 dagen geleden

Hi! Onze verloskundige twijfelde of onze zoon een te kort tongriempje had (in minder dan 2 dagen tijd was hij 7% van zijn gewicht verloren). Op advies van de verloskundige & Lactatiekundige hebben we een afspraak gemaakt bij de osteopaat. Zijn tong zag er goed uit (was niet te kort) alleen zat een spier in zijn gehemelte wat vast waardoor zijn tongspier minder goed naar voren kwam 😊 Vorige week voor de 2e keer geweest en alles zag er goed uit. Mocht zijn tongriempje toch te kort geweest zijn moest er een verwijzing komen voor een afspraak bij de KNO-arts… ben blij dat we dit hebben kunnen voorkomen. Misschien kan een afspraak bij de osteopaat iets voor jullie beteken?

4 dagen geleden

Wij hebben dit een aantal dagen na de geboorte bij onze dochter laten doen. Een van onze verloskundigen is daarvoor bevoegd en heeft dit bij ons thuis kunnen doen. Ons meisje gaf amper een kik en het was heel snel klaar. Ik zou het zeker laten doen, hoe langer je wacht hoe ingrijpender de ingreep en het herstel.

4 dagen geleden

Bij haar is het overduidelijk dat ze een tekort tongriempje heeft, haar vader heeft het ook!

4 dagen geleden

Bij de tongriemkliniek in Groningen laten laseren voor een zeer korte tongriem en vlies. Was een enorm eind rijden voor ons, maar was het waard. Tandartsen, verloskundigen etc bieden het ook aan, maar dat is echt een wilde westen aan het worden, waarbij er vaak geen aandacht is voor of het echt noodzakelijk is en de nazorg. Mijn baby huilde enkele seconden. Ik snikte na een kwartier nog haha. Maar echt het was het waard. Heb meer dan een jaar nog kunnen voeden.

4 dagen geleden

Hi! Bij ons heeft de kraamzorg het opgemerkt, verloskundige zag daarna ook dat het tongriempje van mijn dochter iets te kort was. Wij zijn toen direct naar de huisarts geweest en die bevestigde dit. Verwijzing gekregen naar het ziekenhuis voor de KNO arts en die heeft het tongriempje geklieft. We konden gelukkig met spoed terecht! Onze dochter dronk gewoon goed, maar kreeg veel lucht binnen en het melk kwam wel langs haar mond vaak. Gelukkig nu niet meer! We kregen het advies de behandeling zsm te doen omdat er nu nog geen zenuw zit en ze er dus minder last van hebben.

4 dagen geleden

Hier een zoontje met een verkorte lipband en tongriem. Met 2 weken gelaserd, maar heb nou niet per se het gevoel dat het geholpen heeft 😢 vooral het lipbandje is volgens de osteopaat alweer teruggegroeid..

4 dagen geleden

Wij hebben de tongriem van ons zoontje los laten laseren bij de tongriem kliniek (Eindhoven en Nijmegen) en dit is goed gegaan! Hele fijne en kundige mensen, die echt de tijd nemen voor de baby en ons.

4 dagen geleden

Dankjewel voor jullie reacties, vandaag ben ik bij de kinderarts in de kinderkliniek geweest die gaf aan dat het niet nodig was om de tongriempje te klieven.