Ik ben nu 2 weken geleden bevallen en ben als de dood dat ik mijn bekkenbodem spieren onherstelbaar beschadigd heb (geen idee waarom). Ik heb een prima bevalling gehad met wel een graad 2 ruptuur, maar verder ging het super goed. In mijn zwangerschap en ook nu geen last gehad van incontinentie op wat voor manier dan ook en ik ben heel fit.
Eerste 5 dagen na mijn bevalling heb ik alleen maar op bed gelegen en de 5 dagen erna iets meer gedaan in het huis en geholpen met luiers.
Nu ben ik sinds 5 dagen ook buiten aan het wandelen (eerste keer een blokje om het huis, daarna naar een koffie tentje in het park aan de overkant, daarna een keertje lunchen op 10 min lopen, en de dag daarna weer het koffietje aan de overkant, maar daarna direct 25 min de hond uitgelaten en dat vanmorgen weer). Ook doe ik best wel weer wat in huis (dweilen, de was, keuken schoonmaken etc).
Nu ben ik dus bang dat ik te hard van stapel ben gegaan en straks met een enorme verzakking te maken heb. Dus ben maar snel weer op bed gaan liggen en heb me voorgenomen weer wat rustiger aan te doen. Ook heb ik net het postnataal fit programma van SterkHer aangeschaft.
Wat doen jullie qua taken in en om het huis en rust nemen? Doen jullie veel oefeningen voor je bekkenbodem en wat doen jullie nog meer wel of juist niet om het herstel te bevorderen?