14 Reacties

14 dagen geleden

Jaa heb ik ook verloskundige zegt dat ik het tot 6 weken an de bevalling moet aankijken. Ze hebben bij mij wel gecheckt op verzakking daar was geen sprake van! Dat kan je altijd even vragen

14 dagen geleden

Dit is niet abnormaal idd. Je bekkenbodem heeft een enorme klap gehad en dat is niet 123 hersteld. Mijn kraamverzorgende adviseerde om een aantal weken te wachten voor je bekkenfysio inschakelt want het heeft even tijd nodig om te rusten. Ik plan een afspraak voor rond de 10/12 weken. Fysio wordt sowieso wel aangeraden 😄

14 dagen geleden

mijn bekken fysio vertelde me dat 4 tot 6 weken na de bevalling ik weer contact mocht opnemen voor controle en dat er 3 maanden zeker wel voor uitgetrokken word om te herstellen van je bekkenbodem.

14 dagen geleden

Fijn om te lezen dat wat ik voel niet gek is. Zal idd contact zoeken met een bekkenbodemfysio over een paar weken. Al is het maar om het herstel iets te bevorderen.

14 dagen geleden

Ga je overdag ook wel eens liggen? Ik deed dat heel weinig (eigenlijk gewoon niet, eigenwijs) en ik merkte dat de pijn erger werd en ik begon ook meer te bloeden. Toen heb ik er werk van gemaakt op meerdere momenten van de dag 15 a 30 minuten te gaan liggen om de druk van m'n bekkenbodem af te halen. Daarbij ontspanningsoefeningen gedaan voor de bekkenbodem en het is echt flink verbeterd (minder druk beneden en geen rugpijn meer). Ik herken wel dat het voelt alsof er iets hangt, maar ik hoop dat dat met de tijd ook beter wordt.

14 dagen geleden

Reactie op Hibiscus

Ga je overdag ook wel eens liggen? Ik deed dat heel weinig (eigenlijk gewoo ...
Ah dat is een goede tip. Zo eigenwijs ben ik idd ook. Gek genoeg ging ik meer liggen toen mijn zoontje mij s nachts hooguit 3x 1u liet slapen. Sinds een paar nachten zit er iets meer tijd tussen de voedingen waardoor ik 2x 3u kan slapen en dan ga ik overdag dus niet meer liggen. Sindsdien wordt het inderdaad erger. De verloskundige heeft wel gekeken en er lijkt geen verzakking zichtbaar. Dat scheelt. Het zijn dus echt mijn bekkenbodemspieren. Sowieso kan ik wat extra slaap overdag wel gebruiken dus misschien fiets ik die er inderdaad lekker in 🩵

14 dagen geleden

https://www.bekkenfysiotherapie.nl/klachten-na-je-bevalling/net-bevallen-weet-wat-je-bekkenbodem-aankan/

14 dagen geleden

Ik ben nog geen 2 weken geleden bevallen en contact opgenomen met bekkenfysio voor stuitpijn en lage rugpijn. Heb via de telefoon alvast oefeningen gekregen om het nu al te kunnen verminderen. Dit had zeker resultaat! Volgende week ga ik langs om te toch nog te checken of er meer aan de hand is.

13 dagen geleden

Ik ben 5 weken geleden bevallen en ik heb het nog steeds helaas… na een uurtje actief zijn staan/lopen voel ik die druk heel erg en ik kan dan echt niks meer. Heel naar weet ook niet wat ik moet doen.. de vk zei dat het 6 weken kon duren, maar lijkt wel langer te gaan duren bij mij

13 dagen geleden

Reactie op MiniMaatje

Fijn om te lezen dat wat ik voel niet gek is. Zal idd contact zoeken met ee ...
Ik zou de afspraak alvast maken! Bij mij in de buurt zijn ze erg druk…

12 dagen geleden

Reactie op Celine34

Ik ben 5 weken geleden bevallen en ik heb het nog steeds helaas… na een uur ...
Ohhh wat naar. Snap niet waar dat grote verschil zo in zit bij mensen. Mijn vk zei dat de een al 2u kon wandelen bij 6 weken en dat voor de ander 10 minuten te veel is... Hopelijk komt er snel verbetering

12 dagen geleden

Reactie op Kopjethee

Ik zou de afspraak alvast maken! Bij mij in de buurt zijn ze erg druk…
Goede tip! Heb net een afspraak voor volgende week gemaakt 🩵

12 dagen geleden

Reactie op Hibiscus

Ga je overdag ook wel eens liggen? Ik deed dat heel weinig (eigenlijk gewoo ...
Ja hier hetzelfde. Van rustige kraamweek veel op bed naar hele dagen beneden. Kreeg ook echt last van meer bloedverlies en hangend gevoel van onder. ga nu weer na elke lunch naar bed en s’avonds op de bank ook liggen. Helpt wel even te ontspannen. En inderdaad zoals vaker benoemd naar de fysio 6 weken na de bevalling

12 dagen geleden

Reactie op MiniMaatje

Ohhh wat naar. Snap niet waar dat grote verschil zo in zit bij mensen. Mijn ...
Dit is mijn derde en bij nr 1&2 had ik dit niet. Inderdaad het kan erg verschillen. Nu had ik in de kraamweek het ongemakkelijke gevoel dat alles naar beneden zakte als ik stond 🫤🙈 Vorige keren kon ik inderdaad (nadat de ergste pijn weg was) meteen weer lopen. In de kraamweek maakte ik mijn eerste wandeling, nu veel plat. Nou ja, drie kinderen krijgen is mogelijk ook wel een aanslag op je lijf/bekken. Het lot tarten ;) Ik maak preventief ook de afspraak met de fysio voor over 5 weken…