32 Reacties

22 dagen geleden

Ik heb het ook, helaas geen tips

22 dagen geleden

Ik hen van mijn fysio wat oefeningen gekregen om het bekken te laten ontspannen. Als je er behoefte aan heb kan ik ze delen

22 dagen geleden

Ik heb hier ook vanaf 10 weken al last van, de fysio heeft me ontspanningsoefeningen gegeven en geadviseerd om bijv zwangerschapsgym oid te gaan doen om de spieren rond m’n bekken te versterken.

22 dagen geleden

Volg! Hier ook zwanger van de tweede. Bij nummer 1 vanaf 25 weken bekkenklachten en nu vanaf 10 weken al lichtjes. Ik sta nog steeds op de wachtlijst van de fysio maar ik ben wel druk met oefeningen die ik mij nog kan herinneren van de vorige keer. Ik heb een kantoorbaan en dat is momenteel gelukkig nog goed te doen wanneer ik tussendoor vaak genoeg even ga staan of lopen. Ik merk dat ik vooral de weekenden met mijn zoontje erg pittig vind. Hij vraagt veel aandacht en wil veel opgetild worden. Dit komt niet ten goede van mijn klachten. Ik ben net een paar dagen ziek geweest en heb die dagen voornamelijk doorgebracht in bed. Ik merk dat ik die dagen weinig tot geen last heb gehad. Ik merk dus direct verschil wanneer ik rust neem. Helaas is dit niet altijd mogelijk met een dreumes haha. Kan mij voorstellen dat werken op de opvang een mega impact moet hebben op je klachten. Fijn dat het korter werken je nu in ieder geval oplucht!

21 dagen geleden

Oefeningen heb ik inderdaad ook gekregen van de fysio! Ben wel nieuwsgierig of het de zelfde soort oefeningen zijn. Ik heb er 3 gekregen. Allemaal liggend op de rug en dan is oefening 1 de been optrekken en dan je knie vast pakken (baar houding) en dan wisselen van been. Oefening 2. Op de rug liggen en dan je benen om en om langer maken dus vanuit de bekken een soort verlenging maken. Oefening 3 is op de rug liggen en dan je benen optrekken en dan open laten vallen en dat een minuutje vast houden.

21 dagen geleden

Ik ben momenteel 19 weken zwanger en Naast de oefeningen die ik doe,gebruik ik ‘s nachts een kussen van snoooz tijdens het slapen. Zal het zeker aan raden om zo de pijn in de nacht te verlichten zodat je wel je nachtrust krijgt. Verder kreeg ik al meer pauzes op het werk maar deze week aangegeven dat ik halve dagen wil gaan werken. Ik wou er eerst ook niet aan toegeven maar de pijn word er natuurlijk niet minder om en het beïnvloed nu echt mijn vrije tijd. Ik ben kapster en werk van 9 tot 6 en moet vervolgens thuis eerst een uur tot 1,5 uur plat voordat ik enigszins weer wat kan ondernemen. Das niet best 🤓

21 dagen geleden

Reactie op xkimover

Ik ben momenteel 19 weken zwanger en Naast de oefeningen die ik doe,gebruik ...
Ja ik slaap ook al met een voedingskussen. Ook op aanraden van de fysio. Vergeet daarmee ook niet goed je buik te ondersteunen. Dus tussen je benen en m een beetje onder je buik drukken. Ik dacht ook wat is dat dan voor onzin ik heb nog niet zo veel buik. Maar toch geeft t echt ontlasting in je buik en rug

21 dagen geleden

Ik heb vanaf begin al veel last van de banden en begin nu sinds anderhalf week ook met de heupen. Heb me net op de wachtlijst gezet voor fysio op advies van de vk.

17 dagen geleden

Ik kon met mijn vorige zwangerschap (6 jaar terug) helemaal niet meer lopen met 16 weken door de bekkeninstabiliteit. Nu zwem ik 2 a 3 keer per week en blijf ik verder goed bewegen. Bekkenpijn is hierdoor echt een stuk minder. Ik ben nu 17 weken en lichamelijk echt fit. Ik merk wel dat werken te belastend wordt omdat ik dan tussendoor niet kan liggen

17 dagen geleden

Reactie op babynummertwee

Oefeningen heb ik inderdaad ook gekregen van de fysio! Ben wel nieuwsgierig ...
Deze oefeningen heb ik ook van de fysio gekregen. Ben 4x geweest en is nu afgesloten omdat ze niks meer voor me kan doen.. moet de oefeningen blijven doen maar zij kan niks meer betekenen geeft ze aan.. wat zou dat drankje moeten doen? Ben ik wel heel benieuwd naar of het werkt! Hier namelijk sinds week 6 ook al klachten.. nu bijna 20 weken en merk dat werk/privé balans qua pijn uit balans raakt, maar vind het lastig of ik nu al minder moet gaan werken of niet..

17 dagen geleden

Reactie op Rimay

Deze oefeningen heb ik ook van de fysio gekregen. Ben 4x geweest en is nu a ...
Ohhh wat vervelend en wat naar ook dat dit zo word gezegt zit je bij een speciale bekken fysio? Mijne geeft aan nu in t begin veel te doen. Straks wat minder en dan aan t eind weer meer. Einde wil ze ook weer gaan tapen enzo. Deden ze in m. 1e zwangerschap ook. Dat drankje moet er voor zorgen dat je bindweefsel sterker word. Officieel is t voor sterker haar maar vk geeft aan dat hiermee al je bindweefsel sterker word dus ook dat in je bekken gebied waardoor de bekken instabiliteit ontstaat omdat dat week word. Ik merk tot op heden nu na een week gebruiken nog geen verschil maar ik ga deze fles op maken en als ik dan zoiets heb van hé het lijkt toch wat te doen dan haal ik gewoon weer een nieuwe. Je doet er +- 50 dagen mee.

17 dagen geleden

Wat trouwens ook helpt is het aanspannen van je buikspieren als je bepaalde bewegingen maakt waarbij je meer last van je bekken hebt.

17 dagen geleden

Reactie op Faan

Ik hen van mijn fysio wat oefeningen gekregen om het bekken te laten ontspa ...
Ik zou deze graag ook willen zien 🌹

16 dagen geleden

Reactie op babynummertwee

Ohhh wat vervelend en wat naar ook dat dit zo word gezegt zit je bij een sp ...
Jaa.. ja zat bij een speciale bekken fysio maar ga op aanraden van de vk me aanmelden bij een andere, waar ik de vorige zwangerschap ook zat. Daar was alleen een mega wachtlijst, vandaar dat ik naar een andere was gegaan. Ze zei al, raar dat ze zegt dat je uitbehandeld bent want ze kunnen altijd iets doen. Oké, hielp dat tapen? Ik had de vorige keer een bekkenband voor tijdens het werken. Okeoke. Ben benieuwd. Laat je het weten? Mocht het wat doen ga ik m ook aanschaffen haha

16 dagen geleden

Reactie op Rimay

Jaa.. ja zat bij een speciale bekken fysio maar ga op aanraden van de vk me ...
Jaa heel gek wel. Hopelijk kan je toch snel terecht bij die andere fysio! 🤞🤞 Dat tapen hielp wel maar was heel warm die tijd dus hield het nog geen week vol voor dat alles weer los liet door zweten dus dat was jammer. Want het hielp wel wat. T was geen oplossing maar wel ondersteunend zodat ik nog wat kon doen. Mijn fysio raadde juist een bekkenband af omdat dat nog meet spierspanning weg haald. Ze zei wel ga je nou echt een dagje weg oid kan je t evt gebruiken maar niet vaker dan dat

15 dagen geleden

Reactie op babynummertwee

Jaa heel gek wel. Hopelijk kan je toch snel terecht bij die andere fysio! � ...
Ja, kreeg gistermiddag al telefoontje dat er iemand was uitgevallen, dus kan donderdag gelukkig al terecht! Ja klopt, ik droeg hem alleen tijdens het werk of als ik stukken moest lopen zodat ik wat ondersteuning had. Nu in de zomer lijkt mij dat tapen ook wel heel erg warm! Haha

15 dagen geleden

Reactie op Rimay

Ja, kreeg gistermiddag al telefoontje dat er iemand was uitgevallen, dus ka ...
Ohhh wat fijn!! Hopelijk meer ondersteuning bij deze fysio! 🤞🤞

8 dagen geleden

Reactie op Faan

Ik hen van mijn fysio wat oefeningen gekregen om het bekken te laten ontspa ...
Als je ze wil delen heel graag :-)

8 dagen geleden

Na mijn eerste hield ik veel bekkenklachten door de bevalling. Ervoor nooit bekkenklachten of pijn daar gehad. De fysio kwam aan huis maar daar had ik na tig keer nog steeds maar heel weinig vooruitgang. Toen op aanraden van iemand, bij een chiropractor met zwangerschaps ervaring en diploma’s, terecht gekomen. In 10 min van m’n pijn af! Pas na twee weken kwam weer iets terug, in totaal 4x behandeld

8 dagen geleden

Reactie op RPeter

Na mijn eerste hield ik veel bekkenklachten door de bevalling. Ervoor nooit ...
Ik hoor daar meer mensen over idd! Vorige keer hielp fysio na de zwangerschap ook bar weinig. Maar eens gaan na denken om evt hier na de zwangerschap heen te gaan. Goede tip!