9 Reacties

11 maanden geleden

Wij hebben ze in Nederland bij Babychange vandaan Er is veel begeleiding via app groep en Laura overlegd met je wat je zelf belangrijk vind en geeft dan advies voor welk pakket

11 maanden geleden

Wij hebben een consult gehad van iemand van Nappys. Er zijn ontzettend veel verschillende systemen, dus het is verstandig je daarin te verdiepen. We hadden voor het consult de wasbare luiers van Hema in de actie gekocht (dat scheelde veel geld), maar all-in-one luiers wordt absoluut niet aangeraden. We hebben er een paar voor nood gehouden, maar we hebben nu de luiers van Hu-Da aangeschaft met ovenbroekjes van Buttons. Het is een investering, maar als het werkt haal je het geld er absoluut uit. Ook kun je prefolds gebruiken en hydrofiele doeken met een luierklem. Dan hoef je minder voorgevormde luiers te kopen. Wij gaan zelf een combinatie proberen. Mijn tip.. vraag echt een consult aan voordat je ze koopt. Het zou zonde zijn als het één grote ergernis wordt en je daardoor geld weggooit en alsnog overstapt op wegwerpluiers. 🤓

11 maanden geleden

Er zit ook veel kwaliteitsverschil in luiers. Goedkoop = naar mijn idee duurkoop hierbij. Want sluiten misschien minder goed af, lekker sneller door. Dat is niet wat je wil (ik las dat bijv over de wasbare luiers van kruidvat). Wij hebben de Hu-Da’s gekocht met Elskbar overbroekjes. En via marktplaats heb ik 11 newborn elskbar all in one gekocht. Vond dat prima om tweedehands te doen omdat ze maar zo kort gedragen worden. Ben van plan die alleen overdag te gebruiken. Het is even een investering maar onderaan de streep ga je waarschijnlijk goedkoper uit zijn. Maar dat merk je dan helaas nu nog niet in je portemonnee. Zo’n consult wat hieronder genoemd wordt kan ook slim zijn. Anders investeer je inderdaad en bevalt het niet omdat je vooral naar prijs gekeken hebt :) Wij hebben bij nappy’s gekocht trouwens in de wasbare luier week, toen was er iets van 15-20% korting dus scheelde zeker! Misschien komt het nog vaker in de aanbieding?

11 maanden geleden

Reactie op Veenhuisje

Er zit ook veel kwaliteitsverschil in luiers. Goedkoop = naar mijn idee duu ...
Dat denk ik persoonlijk ook. Goedkoop is duurkoop. Dat is zeker niet met alles zo, maar met wasbare luiers hoor je toch vaak slechte ervaringen bij de goedkopere varianten. Let vooral op dubbele lekgootjes bij de overbroekjes (werd mij aangeraden).

11 maanden geleden

Als je Facebook hebt, kijk eens op de pagina "wasbare luiers op reis". Daar kun je tegen onkostenvergoeding een pakket lenen en ervaren wat wel/niet bij jullie en je kindje past. En helpt weer om straks gericht luiers te kunnen kopen. Hydrofielen/prefolds zijn relatief goedkoop maar werkt wel goed. AIO zoals van de Hema is wel makkelijker en denk ook relatief goedkoop maar lekt veel sneller door waardoor het uiteindelijk toch niet fijn is. Dus gebruiken voor ons zoontje nu voorgevormde luiers van happy bear met overbroekje. Rond Black Friday en reusable nappy week hebben veel webshops korting.

11 maanden geleden

Ben het eens met andere reacties. Goedkoop = duurkoop. Echt zonde als je investeert in luiers die niet goed werken. Temu of Shein zou ik inderdaad zeker niet doen vanwege potentiële chemische stoffen die dan tegen de babyhuid zitten, Hema en Kruidvat ook niet want die schijnen niet zo goed te werken. AIO's zijn lekgevoelig namelijk. Je kunt een gratis consult doen via Nappy's om verschillende systemen te zien. Of een pakket huren en kijken wat je fijn vindt. In de Facebook groep 'Wasbare luiers' is vaker de vraag gesteld naar betaalbare opties, wellicht vind je daar nog suggesties. Hydrofielen of prefolds zijn bijvoorbeeld een goedkopere optie, maar moet je maar net fijn vinden. Tweedehands binnenluiers nemen eigenlijk altijd nog heel goed op alleen elastieken kunnen iets minder zijn (overbroekjes slijten sneller en kunnen dus snel doorlekken), dus binnenluiers kun je ook goed tweedehands kopen. Wij hebben 24 huda luiers met 8 buttons super overbroekjes. En 2 grote en 2 kleine wetbags. Werkt perfect. En ja, het is veel geld in één keer, maar niet duurder dan wegwerp. Na 1 kindje sta je quitte en als je het voor een tweede kindje gebruikt luier je dus de tweede luierperiode gratis.

11 maanden geleden

Ik heb tweedehands wasbare luiers gekocht. In eerste instantie om te kijken of wij het uberhaupt wat vinden. Niet iedereen zal het idee prettig vinden. Voor ons een goede manier om betaalbaar kennis te maken met wasbare luiers. Nappys (goede website, doet ook consults) verkoopt ook allerlei soorten tweedehands luiers. Je kan vraag ook stellen in het wasbare luier topic - op het algemene forum, niet de geboorteclub. Misschien hebben zij nog tips. Nieuwe luiers zijn een investering aan de voorkant, maar als het goed is ben je uiteindelijk wel goedkoper uit dan bij wegwerp (afhankelijk van de mitsen en maren).

11 maanden geleden

Dank voor de alle tips, daar kan ik wel wat mee!

11 maanden geleden

Billenboetiek.nl