186 Reacties
één maand geleden
Reactie op Mommy97
3 Oktober bevallen van mijn prinses🩷 hele heftige bevalling na een inleidi ...
Oh jeetje, wat heb ik medelijden met jou zeg!
Dit gun je niemand.. ❤️
één maand geleden
Reactie op Mommy97
O my alsof ik mijn eigen verhaal lees. Zó intens heftig, ik hoop dat alles goed gaat met jullie 3. Praat alsjeblieft heel veel met je vriend hierover, ik heb gemerkt dat het bij mijn vriend er mentaal zo erg ingehakt heeft. Ik hoop ook dat het met het hoofdje van jullie meisje goed gaat. Bij ons is de vacuümpomp los geschoten waardoor de hoofdhuid van ons zoontje ontvelt is en ook een hersenschudding inderdaad. Gelukkig is zijn pijn weg alleen de wond ziet er zo zielig uit.
Een hele dikke knuffel voor jullie! Laat jezelf goed verwennen en neem alle hulp aan die je kunt krijgen. Hier zeggen ze ook telkens “je hebt eigenlijk 2 bevallingen in 1 gehad”. Pak echt je rust en geniet vooral lekker van het knuffelen met je meisje!
één maand geleden
Reactie op Mommy97
Oh jeetje wat was dat schrikken zeg. Ook voor jou vriend. Hier ga je natuurlijk niet vanuit, maar goed hoe de artsen hebben gehandeld en dat jullie nu lekker kunnen genieten van de kleine.🥰
één maand geleden
Onze zoon lag in een stuitligging en na een mislukte poging om hem te draaien, hebben we besloten om voor een geplande keizersnede te gaan. Beetje jammer om niet de ‘full experience’ mee te maken, zoals de spanning ‘wanneer gaat t gebeuren?’ ‘ we moeten nú naar het ziekenhuis’ en ‘hoe voelen weeën?’ - maar ik wilde geen enkel risico nemen voor de baby en was helemaal content met deze keuze.
Op maandag 7 oktober stond de operatie ‘s middags op de planning, waarvoor we ons einde van de ochtend moesten melden.
Rond half5 voelde ik opeens vocht langs m’n beneden en dacht dat ze vliezen gebroken waren, maar het bleek de slijmprop. Na even gebeld te hebben met het ziekenhuis konden we gewoon thuis blijven, gezien we toch eind van de ochtend we ons moesten melden en de slijmprop niet gelijk iets betekend.
Echter om 06:30 had ik om de 10 minuten weeën - weer even contact met het ziekenhuis gehad en ze vonden het beter toch alvast te komen. Toch snel nog de tas in de auto gegooid en richting het ziekenhuis gegaan. Eenmaal daar aangekomen waren de weeën al om de 5 minuten en werden ze steeds heftiger.
Rond 9 uur had ik zo’n 5 cm ontsluiting, wat sneller ging dan iedereen had verwacht.
De gynaecoloog was nog met een operatie bezig, dus het was een kwestie van de weeën weg puffen en wachten totdat de OK vrij was
Rond 11 uur kregen we groen licht om ons klaar te maken voor de keizersnede.
Voor het middaguur is onze zoon geboren 🩵.
Zo blijkt maar weer dat niet alles te plannen is 🥹!
één maand geleden
Op 8 oktober om 07.00 uur precies braken mijn vliezen in bed bij het omdraaien.
Direct kreeg ik erge “menstruatiepijnen”.
Om 07:30 begon mijn weeënstorm. Ik kreeg direct weeën om de 3 minuten. Mijn vriend heeft gebeld naar het ziekenhuis dat wij er aan kwamen en om 09:00 uur was ik dan eindelijk in het ziekenhuis. Ik was medisch omdat ik een te hoge bloeddruk had.
De weeënstorm bleef aanhouden en kwam om de minuut. Om 10.00 uur heeft mijn vriend besloten een ruggenprik te doen. Ik kon zelf niet deze beslissing maken omdat ik constant weg viel van de pijn en geen lucht meer kreeg. Om 10:30 uur had ik dan eindelijk een ruggenprik! Tot 13:30 heb ik kunnen genieten van de prik.. hierna volgde persdrang. Ze hadden mijn ontsluiting gekeken van van 10.00 tot 13.30 ben ik van 1 naar 10 gegaan. Ik mocht dus gaan persen. Het ging heel vlot tot “the ring of fire” en daar stopte de baby met verder komen. Ik heb tot 16.00 uur geperst maar de baby bleek een sterrenkijker te zijn. Ik was helemaal op omdat hij op de pijnlijkste plek bleef hangen. Ze hebben er voor gekozen om een knip te zetten. Na die knip is hij om 16:08 geboren. De zelfde avond zijn wij naar huis gestuurd terwijl ik een verlamd been had. Vandaag 9 dagen later voel ik me been nog steeds niet. Vandaag mag ik dan eindelijk naar de huisarts om te kijken waarom ik geen gevoel meer in me been heb. De knip is mooi aan de helen maar je blijft het nog wel voelen helaas..
één maand geleden
Hier 2 bevallingen en allebei bijna hetzelfde
Bij de eerste 40+1 wk 01:30 begonnen de weeen 07:30 waren we in het ziekenhuis 09:45 was ik bevallen in het zh kort samengevat😂
Bij de 2e had ik 38 controle verloskundige zei laten we ff kijken hoe ver je bent en ja hoor ik had 3 cm zonder enig pijn 3 dagen later 5 cm zonder enig weeen of andere dingen. Ik liep 1 week met 5 cm ontsluiting 😂 nog uiteten geweest enzo ahahha precies 39 wk kwam meneertje omdat ik al 5 cm had was het super snel gegaan 00:00 waren we in het zh 04:00 was die geboren 💃🏻😂
één maand geleden
Reactie op betoeltje
Hier 2 bevallingen en allebei bijna hetzelfde
Bij de eerste 40+1 wk 01:30 ...
Klinkt echt zoals ik hoop dat de mijne gaat worden haha
één maand geleden
De bevalling van mijn dochtertje 💖
Met 40+2 laten strippen, rond 13:00 in de middag laten strippen en de ontsluiting wat ik toen had was 1cm.
In de ochtend wakker geworden met menstruatie achtige krampjes, wat richting de middag wat intenser werden dus rond 16:30 de verloskundige gebeld om te kijken en het bleef op 1cm zitten wel was ze al iets naar onder gezakt.
Het was nu de vraag of het doorging zetten ja of nee. Maar meteen nadat de verloskundige weg was werden de weeën erger en om 19:30 is ze weer komen kijken en had ik 4cm ontsluiting! Toen besloten om al richting het ziekenhuis te vertrekken want ik wou graag in bad bevallen en de kamer was vrij! Om 20:00 was ik op de kamer en stapte ik het bad in maar die zat pas tot mijn enkels gevuld en ik voelde al een enorme persdrang. Ik moest weer op bed gaan liggen zodat ze kon kijken hoeveel cm. Ik lag net en om 20:05 braken mijn vliezen en had ik volledige ontsluiting dus binnen een half uurtje ben ik van 4cm naar 10 cm gegaan. Uiteindelijk is ze om 21:15 geboren 💖
Een super snelle bevalling waar ik heel positief op terugkijk!
Voor alle mama’s wat nog moeten bevallen heel veel succes 🍀
één maand geleden
Bevalling van ons 2e zoontje (1e al eerder gedeeld heeeeelemaal op het begin van dit topic)
Weer braken om 00:00 mijn vliezen. Vorige keer weinig tot geen vochtverlies, nu zoals in de films een groot waterballet. Na 30 minuten begonnen de weeën. Na een kwartier voelden ze al heel regelmatig en krachtig dus begonnen met timen. Gelijk 45-60sec en 2-5 ertussen. VK had me gezegd direct te bellen als ik krachtige weeën voelde ivm dat ik waarschijnlijk snel zou bevallen maar ik wilde niet te vroeg of voor niets bellen dus nog even aangekeken. Na een uur met partner naar beneden en samen beval bad opgezet. Om 02:30 toch VK gebeld en die was er om 02:45. Weeën waren krachtig maar kon ze goed wegzuchten leunend op de bal. VK zag direct dat ik goede weeën had en gaf aan dat ze niet perse wilde voelen maar dat ik mijn gevoel mocht volgen. Wel vond ze het verstandig zsm het bad te vullen. 03:25 eindelijk in bad gestapt en kort daarna kreeg ik persdrang. Na 10 minuten persen is om 03:44 onze kleine Quinn geboren. Helemaal hands off, hem zelf opgevangen vanaf dat zijn hoofdje naar buiten kwam. Zo intens bijzonder en mijn VK enorm dankbaar voor het vertrouwen wat ze me heeft gegeven. Echt een droombevalling 🥰
één maand geleden
Bevalling van onze dochter is heel snel gegaan voor een eerste kindje.
Waar ik vrijdag avond nog gezellig en een vriendin/ buurvrouw buiten aan een kop thee zat en nog rond 8 uur de hond had uitgelaten.
En Zo had ik rond half 3 de verloskundige aan de telefoon. Die was hier rond kwart over 3 half 4. Na het toucheren bleek ik al op 3cm te zitten. Ze is weg gegaan met de mededeling ik kom over 2 uur terug. Rond half 6 was ze er weer en zat ik op de 6/7 cm.
Direct naar het ziekenhuis en daar om 07:05 mocht ik dan zelf ook aan het werk, het persen kon beginnen.
In die tijd ben in medisch geworden omdat ze niet met zekerheid konden zeggen wie zn hartslag steeds zo een zakken maakte. Ze wilde daarom een hartslag meter op haar hoofd plakken.
Voor ze dit konden doen heb ik om 07:41 onze dochter ter wereld en lanceert. Ze kwam ineens zo snel
één maand geleden
Op woensdag 2 oktober (39+6) rond 18u begon m’n buik wat te rommelen, omdat ik net daarvoor hard was gevallen (broek en knie helemaal kapot) dacht ik dat het nog door de val kwam. Rond 20u waren het wel echt weeën, alleen nog heel makkelijk weg te zuchten en duurde maar 30/45 sec. Eigenlijk te vroeg om de verloskundige te bellen, maar aangezien mijn vorige bevallen (wat begon met spontaan gebroken vliezen) erg snel ging en ik ver weg woon vanuit de verloskundige, toch maar al gebeld. Ze vroeg of ik nog langs de praktijk kon komen. Om 21u waren we daar. Daar bleek ik ruime 3cm ontsluiting te hebben, waarop we samen hadden besloten mijn vliezen aan te prikken. Snel naar huis gereden, want het zou weer snel kunnen gaan. Ik riep nog ‘zou leuk zijn als ze morgen op de uitgerekende datum komt’. Wij waren rond 21.35 weer thuis. Ik ben vrij wel direct naar boven gegaan om nog wat te rommelen, alleen was dat van korte duur want om 21.45 begon de weeën storm, net zoals bij m’n zoontje. Ze kwamen gelijk elke 1 a 2 min en had dus geen tijd om op adem te komen. Onder de douche gaan staan maar vond ik ook niet fijn. Na een half uur had ik al het idee dat ik moest persen, maar dacht ‘dat kan niet, want een uur geleden had ik pas 3 cm’. M’n vriend besloot de verloskundige te bellen, die is snel hier heen gekomen en was er om 22.39. Ik vond de weeën toen echt heel heftig en bijna niet weg te zuchten meer, wat ik niet doorhad was dat dit al echt de persweeën waren. Na een paar minuten toch maar mee gaan persen en toen was haar hoofdje er al. Tussendoor snel op het bed geklommen en na nog een keer persen was om 22.50 onze dochter al geboren🩷.
Een rollercoater van iets meer dan 1,5u. Maar het allemaal zo waard, zo blij en trots weer een gezond kindje in onze armen te mogen sluiten😊
één maand geleden
Gisterenmiddag rond 15 uur het ballontje geplaatst. Uit voorzorg (klein geschat en vorige bevalling heel snel) overnacht in het ziekenhuis. Vanochtend 3 cm ontsluiting en rond 8 uur het de verloskundige de vliezen gebroken. Mijn lijf zorgde toen zelf nog niet voor weeën, wel 1,5 uur ongeveer de tijd gegeven. Toen aan het infuus, erg moeilijk te prikken dus dat duurde even. De weeënopwekkers op de laagste stand, na een tijdje in overleg iets opgehoogd. Toen nam mijn lijf het snel over en kwamen ze heel snel regelmatig. Gelukkig net op tijd nog het bevalbad ingegaan. Uiteindelijk zo'n 45 minuten weeën gehad en 5 minuten geperst. Ik heb haar zelf aan kunnen pakken in het water. 47 cm en 2784 gram, net op p9 dus even een nachtje blijven voor de zekerheid. Om 12.14 uur is ze geboren en de placenta kwam ongeveer een kwartier daarna. Korte maar krachtige bevalling en ook dit kleine ding een stuk sneller ter wereld gebracht dan verwacht. Grote broer is binnen 7,5 uur na het spontaan breken van de vliezen geboren. Toen al amper weeën en maar 12 minuten geperst. Nu dus nog een stuk sneller.
één maand geleden
Tweede bevalling en letterlijk elke wee overviel mel enorm. Ik ben gisteren gestript om 11 u. Toen had ik krampen van 23u tot 5 u, daarna voorweeën tot 7u. Om 8.20 braken mijn vliezen. Om 9.30 was de verloskundige er, ehmm Om 10.15 werd grote zus meegenomen door de oppas en gingen we naar het ziekenhuis.
10.45 was ik op de verloskamer en op 19 oktober om 11.37 was ze geboren 🥰.
Ze weegt 3375gram, 49cm lang. Ze hadden haar weken geleden p9 geschat, maar daar bleek niets van waar 🙄
MOD
één maand geleden
Pfoe wat een beval verhaal gaat dit worden!
Vrijdag 18-10 werden mijn vliezen goed gebroken omdat ik een hoge vliesscheur had.
23:00 weggevoerd met de reddingsboot en de laatste
stuk met de ambu naar Sneek.
Rond 00:00 in sneek werd het allemaal wat heftiger met de weeen maar om 11:00 in de middag bleek ik een infectie te hebben en de baby het minder te doen. Dus hebben we hem met spoed moeten halen. Beide hebben we dus even een moeilijke start gemaakt en blijven we saampjes 2 daagjes sowieso in het ziekenhuis😊
één maand geleden
Reactie op CynthiaaW
Pfoe wat een beval verhaal gaat dit worden!
Vrijdag 18-10 werden mijn vlie ...
Och dat meen je!? Wij zijn nu ook met ons kleintje in Sneek. Mijn beval verhaal is lang en volt nog maar ook wij helaas even wat complicaties en nu even wat extra in de gate houden.
één maand geleden
Op vrijdag 18 oktober 39+6 dagen heb ik een plons vruchtwater verloren om 04:20 in de ochtend. Ivm medische indicatie 06:00 uur aangekomen in het ziekenhuis. Geen weeen maar 3 cm ontsluiting. Is mijn derde kind. 09:30 aan de weeenopwekkers en 12:50 ruggeprik gekregen op 5cm. De weeen waren heel sterk en pittig dus ruggeprik voelde erg lekker. Ik hoefde ook niet in bed te liggen en kon plassen dus geen catheter. Binnen 1 uur kreeg ik enorme persdrang en zat op 10 cm. 14:00 uur begonnen met persen en 14:07 is onze prachtige dochter geboren🥰 Dit was mijn makkelijkste bevalling, de eerste werd een spoedkeizersnede, tweede duurde in totaal 18 uur vanaf de eerste wee, vaginaal bevallen 11 minuten geperst, nu ongeveer 4,5 uurtjes vanaf inleiding. Bij het persen heb ik wel alles gevoeld, ruggeprik had mijn buik en rug (licht)verdoofd.
Baby is 3898 gram en 50 cm dus een flinke👶
één maand geleden
Op 12 oktober had ik ‘s avonds bij het slapen gaan de eerste weeën. Ik heb expres mijn vriend niet wakker gemaakt omdat hij de hele dag had geklust en nog een waterpolo wedstrijd had gespeeld en hij 100% niet meer zou kunnen slapen als ik dat zou zeggen (en ik had die gozer hard nodig als de bevalling zou doorzetten).
05:00u weeën komen om de 3 minuten en houden 1 minuut aan.
06:00u verloskundige gebeld die om 07:00u arriveert: 2 cm ontsluiting
10:00u de weeën komen ineens elk 1,5 minuut en houden 1,5 minuut aan en zijn zeer intens (geen woord meer met mij te wisselen) Ik moet ervan overgeven. Helaas pas 4 cm.
12:00u we bellen de verloskundige omdat ik het niet meer trek. Ik kan niet bijkomen van de intensiteit van de wee in maar 1,5 minuut. Helaas nog steeds 4 cm ontsluiting en we maken ons klaar voor vertrek naar het ziekenhuis.
15.00u de ruggenprik is geplaatst. Wat een verademing! Ik kan even wat eten en een normaal gesprek voeren met mijn partner.
15.30u vliezen gebroken ivm verminderde weeënactiviteit
18.30u ik voel een druk op mijn vagina en ik heb 9 cm ontsluiting! Ik mag even niet meer op het knopje van de ruggenprik drukken en we zullen snel gaan beginnen aan de bevalling.
19.30u we gaan beginnen! De verloskundige begeleid mij door het persen heen. ‘Maak je maar boos’ niet wetende dat ik zo’n oerkracht in me heb. Ze maakt me klaar voor the ring of fire. Eerst persen en dan doorademen als het hoofdje staat. Ik pers en de baby komt er gelijk helemaal uit, zonder de kans te hebben gehad om door te puffen.
Om 20:03 is met 39W6D Ties geboren! 49 cm en 3754 gram. Helaas wel met een tweede graads perineumruptuur.
één maand geleden
Op 11 oktober ben ik in de middag gestript op 40+0 en had ik al 3 cm! In de avond rond 20.30 uur kreeg ik wat buikpijn en ben ik onder de douche gaan staan. Vanaf toen ging het snel, ik kreeg intense rugweeen en hen snel mijn man geroepen. Op de wc gaan zitten en al snel kwamen de weeën om de minuut en hielden 1.5 a 2 min aan, nauwelijks tijd om bij te komen. De vk kwam en toen zat ik al op 7 cm ontsluiting! Snel naar het zkh want ik wilde graag morfine (ruggenprik kon al niet meer). Van de autorit nauwelijks iets mee gekregen, ik was alleen maar bezig met opvangen van de weeën. In het zkh moest ik aan de ctg terwijl ik eigenlijk al een enorme druk van onderen voelde. Daarna bleek ik 9.5 cm te hebben en hebben ze mijn vliezen gebroken. Ze bleek in het vruchtwater te hebben gepoept, maar ik kon meteen gaan persen. Na ruim een halfuur persen bleek dat ze steeds weer terugzakte en dat haar hartslag ernstig daalde. Ze hebben uiteindelijk een knip gezet en hierna had ik haar snel in mijn armen 💖