15 Reacties
één maand geleden
Hier nog geen speen, maar misschien heb je hier iets aan?
https://www.borstvoeding.nl/borstvoeding-na-de-eerste-week/fopspeen-en-borstvoeding/
één maand geleden
Reactie op Happymealtje
Hier nog geen speen, maar misschien heb je hier iets aan?
https://www.bors ...
Deze ken ik inderdaad wel. Ik zou ook liever geen speen aan bieden omdat ik volledig borstvoeding wil geven. Dus ben echt heel benieuwd of er ook mensen zijn die het toch anders ervaren 🤗
één maand geleden
Mijn zoontje van 2 weken laat duidelijk merken wanneer het om een zuigbehoefte of voedingsmoment gaat. Ik bied altijd als eerste de borst aan en als hij daar echt alleen aan sabbelt stimuleer ik hem om te drinken, als het bij sabbelen blijft vervang in het door de speen. Hier is hij dan content mee en valt in slaap. Als hij de speen direct uit gooit en gaat huilen dan leg ik hem weer aan
één maand geleden
Ik geef volledig borstvoeding en gebruik een speentje wanneer hij erg overstuur is/ zuig behoefte heeft. Vanaf het begin had hij al erge zuig behoefte ook na het voeden.
Nu met speen gaat de borstvoeding nog steeds prima zonder problemen. Wij gebruiken de MijnNani soother speen. Deze worden ook in het ziekenhuis bij prematuur geboren kindjes gebruikt en voorkomt tepel/speen verwarring 😊
één maand geleden
Hallo,
Ik heb een lactatiekundige mee laten kijken. Zij gaf aan dat een speen wel kan bij zuigbehoefte. Eerst borst geven, als je denkt dat je kindje echt genoeg heeft gehad de speen aanbieden. Ze gat nog als tip om de 'soothie' speen te gebruiken.
Wij doen dit nu ook al zo'n 2wkn en gaat prima. Zoontje is nu 1maand oud.
één maand geleden
Reactie op Appa
Die van mij is nu 5 dagen oud en neemt al sinds dag 2 de speen. Het was an ...
Bij mijn eerste kindje heb ik trouwens 6 weken gewacht, omdat ik dus dacht dat het tepelverwarring zou geven. Achteraf spijt dat ik niet vroeger begonnen ben! Ze heeft zoveel geschreeuwd
één maand geleden
Ik gebruik geen speentje maar bied gewoon mijn borst aan. Ik merk bij mijn zoontje heel erg dat de zuig behoefte enorm toeneemt als hij overprikkeld/te lang wakker is geweest. Ik let daarom heel erg op de wakkertijden (max 45 min - 1 uur wakker). Dan is het alleen ‘s avonds een klein beetje. Misschien heb je hier iets aan?
één maand geleden
Een speen kan je gebruiken na een voedingsmoment. De speen moet je er wel uithalen zodra je kindje slaapt of eerder. Dit ivm de vroege hongersignalen die de speen onderdrukt (en het is sowieso beter als ze slapen zonder de speen). Wees wel extra alert op de aanhap met de borstvoeding. Mijn zoontje hapte na speengebruik niet meer goed aan. Na het stoppen met de speen ging het gelukkig weer goed.
één maand geleden
Sinds week 2 geef ik de speen als ze de zuigbehoefte heeft. Meer omdat ze anders een half uur per borst bleef liggen. Ze gebruikt de speen misschien 3 a 4 keer per dag even 5 a 10 min. De voedingen duren veel minder lang nu, dus ik ben enorm gelukkig.
één maand geleden
Wij gebruiken ook een speen als ze echt honger heeft wil ze hem niet en wel mijn pink. Dan weet ik genoeg. Maar als ze moe is wil ze hem wel voor zuigbehoefte. Als ze goed in slaap is gooit ze hem vanzelf eruit
één maand geleden
Ik was er ook bang voor, maar we gebruiken hem sinds week 2, met name als hij krampjes heeft werkt het goed als troost. Ik merk ook een heel duidelijk verschil tussen zuigbehoefte en willen drinken en ervaar eigenlijk geen problemen met borstvoeding daardoor, dat blijft super goed lopen.
één maand geleden
Reactie op Eliza93
Ik was er ook bang voor, maar we gebruiken hem sinds week 2, met name als h ...
Hier precies t zelfde. Drinkt heel goed aan de borst en krijgt z’n speentje wanneer die krampjes heeft of even uit z’n humeur is tussen de voedingen door. Gaat tot nu toe nog helemaal prima!
We hebben verschillende soorten spenen - merk nog niet echt een voorkeur bij hm