5 Reacties

één dag geleden

Vries niet in grotere porties.. dit zodat je het makkelijker kan ontdooien. Ik vries nu 60 cc samen of 100 cc samen niet meer dan dat. Ik ben nog met verlof maar ik oefen elke dag met een flesje mijn dochter is nu 1 maand en ik doe precies 130 ml in het fles maar ze drinkt elke keer 80cc/100 cc en je ziet bij 1 maand 100/130 cc. Ze hoeft niet persee de hele fles op te drinken!

één dag geleden

Hi! Wij berekenen de aantal ml per gewicht 😄 Dus 150x gewicht : door het aantal voedingen per dag

één dag geleden

Heel herkenbaar! Je zou je kindje voor en na een voeding kunnen wegen, dan heb je een beetje een idee hoeveel ze drinkt. En sowieso verschillende volumes invriezen, ik gebruik graag ijsblokjesvormen/zakjes dan kan je altijd een juiste hoeveelheid meegeven als het net te weinig blijkt te zijn.

één dag geleden

Dat is ook lastig om nu al te zeggen. Ik maakte daarom verschillende zakjes, het merendeel van 100 en 50 maar ook 60, 70, 80 net wat ik had liggen. En onder de 50 ml vroor ik in in zo’n siliconen ijsblokjesbakje, vond het zonde om daarvoor zakjes te gebruiken. Door de verschillende hoeveelheden per zakje ben je flexibel. En je bent ook wel flexibel omdat je op een werkdag veel zakjes tegelijk moet ontdooien ivm meerdere voedingen, dus dan kan je ook een half zakje gebruiken om de ochtendvoeding aan te vullen, kwart zakje voor middagvoeding etc. Uiteindelijk kwam ik zo altijd wel goed uit

één dag geleden

Reactie op CynthiaaW

Hi! Wij berekenen de aantal ml per gewicht 😄 Dus 150x gewicht : door het ...
Houd deze formule niet aan. Dit is de kv formule die niet geschikt is voor borstvoeding. De juiste formule is: Maand 1: 150xkg:voedingen Maand 2:140xkg: voedingen Maand 3: 130….. Etc tot Maand 6:100xkg:voedingen Met een minimum van 6 voedingen en vanaf 6 maanden reken je ook volwaardige vaste voedingsmomenten mee. OT: als je werkt zal dit al snel neerkomen op meer dan 1 voeding. Het maakt dus echt niet uit wat je invriest. Je ontdooit het de avond ervoor in de koelkast en vult aan met verse melk of deelblokjes uit de vriezer (gebruik een geschikte ijsblokjesvorm). Vergeet niet om vanaf week 6 dagelijks zonder uitzondering een fles aan te bieden (P speen, fles bijna horizontaal in zittende of zijlighouding). Ik zou een voorraad aanleggen voor 2 werkdagen. Op het werk kolven is toch vaak even wennen en dan wil je geen druk dat je perse voldoende moet hebben voor de volgende dag😉