29 Reacties
één maand geleden
Reactie op LauraLove
Je zou kunnen kolven voor een paar dagen om te kijken wat ze binnen krijgt ...
En je zou vanuit het ziekenhuis een lactatiekundige kunnen laten inschakelen door de poli verloskunde en gynaecologie te bellen dan valt dit onder ziekhuis hulp en niet onder extra kosten voor jezelf :)
één maand geleden
Ik ben op een gegeven moment volledig gaan kolven, dit heeft erg geholpen. Nu kan ik ook af en toe weer aanleggen aan de borst en gaat het aanhappen beter omdat ze ouder is.
één maand geleden
Reactie op October2024
Ik ben op een gegeven moment volledig gaan kolven, dit heeft erg geholpen. ...
Ook omdat het veel pijn deed toen mijn keizersnede wond nog vers was (zakken baarmoeder etc)
één maand geleden
Misschien helpt een tepelhoedje met aanhangen?
En je kan eventueel met een Slangetje de gekolfde melk gebruiken om tijdens het voeden mee bij te voeden.
https://youtu.be/sHj4xuOPa7k?si=RgyRbL0SXUdRk7V2
Dat maakt ook dat drinken uit de borst een fijnere ervaring wordt.
Kun je o.a. hier bestellen
https://borstkolvenshopdeboezem.nl/products/borstvoedingshulpset-slang-100-cm-spuit-20-ml?currency=EUR&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Google%20Shopping&stkn=3e5a008ea9af&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwyfe4BhAWEiwAkIL8sIeGZYU_N17K_fxAMXeQ80rQePGFGwEbMQFd0GUb0cQ4-8LFs3glfBoCanEQAvD_BwE
Tepelhoedje kan in de huidige situatie ook fijner zijn voor je tepels!
één maand geleden
Reactie op October2024
Ik ben op een gegeven moment volledig gaan kolven, dit heeft erg geholpen. ...
Voel ik ook wel wat voor. Maar mij is verteld dat ik de fles niet mag geven aan haar omdat ze anders de borst zal weigeren. Mijn man doet de flesjes dus en ik de borstvoeding. Maar die gaat nu weer aan het werk 🙈
één maand geleden
Reactie op Ruth-M
Lief! Dank je wel voor het meedenken!! Ik ga het even doorlezen
Een tepelhoedje gebruik ik trouwens ook en nog steeds!
één maand geleden
Reactie op Ruth-M
Voel ik ook wel wat voor. Maar mij is verteld dat ik de fles niet mag geven ...
Hier was ik ook bang voor (ben nu ruim een week full time aan het kolven en de kleine is nu 13 dagen oud) gister en vandaag maar weer eens aan laten happen maar ging echt heel soepel en veel soepeler dan ervoor. Ik gebruikt trouwens wel de phillips avent flessen met speen 2 en de "grote" glazen flessen juist om speen tepel verwarring te voorkomen en we letten ook op hoe de fles gepakt wordt :)
één maand geleden
Ik heb bij mijn eerste volledig gekolfd en vond dat heel intensief. Veel werk met schoonmaker en uitkoken, en het kost extra tijd met kolven en voeden. Als je dit zou willen zou ik aanraden om te kijken naar het huren van een ziekenhuis kolfapparaat. Dit kan helpen bij je productie omdat ze krachtiger zijn dan de apparaten die je zelf kan kopen. ❤️
één maand geleden
Reactie op ITSME-24
Is mij ook verteld. Tot 6 weken na de keizersnede had ik hier recht op
Ik had preventief al een afspraak aangevraagd maar helaas toch geen afspraak gekregen, en vorige week via de kinderarts was er gelijk iemand beschikbaar 😅 dus wel fijn maar toch stom als je het zo bekijkt... ook omdat niet iedereen weet dat je ze vanuit het ziekenhuis ook kan benaderen... bij mij in het ziekenhuis is er zelfs een borstvoeding coach als tussen stap naar de lactatiekundige
één maand geleden
Mijn kraamverzorgster zei dat het wel 6 weken kon duren voordat de borstvoeding van beide kanten goed lukt en dat zij soms wel een uur bezig is om mama en baby te helpen met het aanhappen. Het klinkt alsof je het al hartstikke goed doet. Lukt het misschien om haar met de flesjes wat meer te geven zodat ze niet tussendoor komt en je niet opnieuw haar hoeft te voeden of kolven?
één maand geleden
Ik ben eerlijk gezegd gestopt met proberen na een paar dagen. Cato was ook erg licht en alle energie ging ernaar toe terwijl ze niet door dronk en ook niet meer goed aan hapte. Ook moest ze bijgevoedt worden. Zo zaten we elk drie uur in beide borsten aanhappen met hoedje, fingerfeeding en kolven zonder veel succes. En hopen dat je een half uur tot uurtje kon slapen…
één maand geleden
Reactie op Tinita93
Ik ben eerlijk gezegd gestopt met proberen na een paar dagen. Cato was ook ...
Dit hadden wij ook de eerste week, daarop gaan kolven. Vervelende fase..
één maand geleden
Hebben ze het ook geprobeerd met een tepelhoedje? Mijn dochtertje ook geboren met keizersnede had ook moeite met aanhappen. In ziekenhuis is de lactatiekundige ook komen kijken/helpen. Ik heb in het ziekenhuis toen een tepelhoedje gekregen ook en deze pakt ze wel goed! Hierdoor kan ze toch aan de borst drinken. Heb het nog wel geprobeerd een aantal keren zonder, maar dat gaat toch moeizaam en mijn tepels vinden dat ook minder leuk.
één maand geleden
Wat vervelend lieve mama! Bij mij ging het helaas ook niet heel soepel en na veel pijn heb ik besloten om te stoppen. Aan de productie ligt het niet maar mijn dochter hapt gewoon niet goed aan en dat resulteert in een heleboel kloven en pijn. Ik merkte aan mezelf dat ik ervan ging stressen en dat dat ook weer voor onrust zorgde en echt invloed had op haar en op de voeding. Het moet voor jou prettig blijven voelen!
Bij mijn zoontje liep het ook niet soepel en ben ik veel te lang door gegaan met fulltime kolven en proberen, ik ben er zelf mentaal bijna aan onderdoor gegaan. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik nu sneller de knoop door heb gehakt en ben gaan afbouwen.
Een gelukkige mama is een gelukkige baby en groot worden ze uiteindelijk, ook met kunstvoeding. Als je hulp kunt krijgen via het ziekenhuis zou ik dat zeker aanpakken, maar bewaak je eigen grenzen, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn. Succes😘