17 Reacties

6 dagen geleden

Ze kunnen er krampjes op krijgen ik zelf geef borstvoeding in combinatie met kunstvoeding geit omdat die dichterbij de moedermelk staat Dus als je het zou willen proberen zou ik voor de geiten melk gaan Maar omdat het om 1.flesje gaat zou je een dagje na elke voeding kunnen kolven die paar keer 30 cc zou genoeg zijn voor dat enen flesje Kijk wat voor jou goed voelt

6 dagen geleden

Wij geven af en toe ook 1 flesje KV in combinatie met daarnaast volledige borstvoeding, hier geen problemen met krampjes, gaat helemaal prima!

6 dagen geleden

Reactie op JuliamomofJonah

Wij geven af en toe ook 1 flesje KV in combinatie met daarnaast volledige b ...
Wat fijn! Welke KV geef je?

6 dagen geleden

Reactie op lisssiee

Ze kunnen er krampjes op krijgen ik zelf geef borstvoeding in combinatie me ...
Aha! Goeie tip van de geitenmelk. Heb nu van die zakjes nutrilon in huis en ga eens kijken of er ook geitenmelk zakjes zijn. Kolven blijf ik doen maar voor 1 zo’n flesje ben ik de hele dag bezig en lukt vaak niet als ik alleen ben. Dus dan zou de KV vooral zijn als ik dus een paar uur weg ben en dat afgekolfde niet genoeg is.

6 dagen geleden

Hier ook aanvulling met kv omdat m’n productie niet genoeg is. Krijgt 2-3 flesjes kv per dag van 60-90. Geen krampen!

6 dagen geleden

Hier doen we het ook. Ik geef Hero en echt geen enkel probleem

6 dagen geleden

Fijn om jullie reacties te lezen & te zien dat het prima gaat! Als dit voor ons ook goed werkt kan ik het toch af en toe even wat vaker uit handen geven aan papa wat ik soms echt nodig heb en hij erg graag wilt! 🙏🏼 Bedankt dames

6 dagen geleden

Hier combineren wij bv overdag met kv nutrilon omneo 2 schepjes en 1 schepje nutrilon duobalans op 90ml en vul aan met (verwarmde) bv tot 120ml en in de nacht volledig kv.

5 dagen geleden

Ik heb even mee gelezen maar zou je dit zomaar kunnen inzetten of moet er eerst overlegd worden met CB?

5 dagen geleden

Reactie op MNxxx

Ik heb even mee gelezen maar zou je dit zomaar kunnen inzetten of moet er e ...
Dit kun je gewoon zelf inzetten en hoef je echt niet te overleggen. Tenzij je dit zelf natuurlijk fijn vindt. Maar daarnaast blijft t ook jou kindje en moet je doen wat goed voelt en echt niet altijd de adviezen van het cb 1 op 1 opvolgen (Er zitten soms namelijk ook hele slechte adviezen tussen)

5 dagen geleden

Mijn zoontje is morgen 4 weken oud en mijn lactatiekundige gaf aan dat ik pas vanaf 6 weken een voorraad op mag bouwen omdat dan vraag en aanbod op elkaar zijn afgestemd. Als ik dit zo lees, zou ik best eerder kunnen beginnen of begrijp ik dat verkeerd?

5 dagen geleden

Reactie op MiniMaatje

Mijn zoontje is morgen 4 weken oud en mijn lactatiekundige gaf aan dat ik p ...
Ik snap je.. als ik je een tip mag geven (die ik van de Lactatiekundige kreeg) zou ik na de eerste ochtend voeding nog even 10 minuten kolven, er zit dan de meeste melk in je borsten. Ik kolf standaard even vóór de eerste ochtend voeding en daarna. Ik probeer ook tussendoor te kolven maar er komt en weinig uit dus al dat afwas werk voor 30 cc en m’n dochter heeft reflux dus na de voeding zit ik best een tijdje met haar bij me.. Heb gister voor het eerst 1 flesje KV geprobeerd, ging er goed in en geen krampjes of andere gekke ongemakken!

5 dagen geleden

Maar als je dan dat ene flesje hebt gegeven. Dan kolf je op dat moment toch weer een volledige voeding. Want je moet als er een fles gegeven word ook kolven. Je hoeft dus geen hele voorraden aan te leggen. Als je gewoon voor dat ene moment een voeding hebt. Kolf je dan ook weet en heb je voor t volgende moment ook weet een voeding. Of zie ik het verkeerd. Ik zou voor als je aan t werk gaan zorgen dat je voor 1 dag aan voeding op voorraad hebt je kolf die dag namelijk weer de voedingen voor de volgende dag dus meer heb je niet nodig aan voorraad

5 dagen geleden

Reactie op babynummertwee

Maar als je dan dat ene flesje hebt gegeven. Dan kolf je op dat moment toch ...
Jaa ik snap wat je bedoelt! Als ik zo’n hele voeding kolf haalt zij niet meer genoeg uit mn borsten daarna. Dus stel zij krijgt 1 KV en ik kolf dan een hele voeding, dan kan ik wat langer van huis en geeft mijn vriend haar dus die KV en kan ze 4 u later nog die BV drinken en kan ik zo een uur of 7 weg. Het gaat puur even om een middagje voor mezelf 🙈 Het kolven na alle voedingen voor steeds die 30 cc per keer kost me zo veel tijd en energie..

5 dagen geleden

Reactie op Nover

Dit kun je gewoon zelf inzetten en hoef je echt niet te overleggen. Tenzij ...
Snap ik! Ga morgen wel ff bellen. Zie wel wat ze zeggen en anders kan ik altijd zelf de keus nog maken. Wat raden jullie aan? Zie hier de geitenmelk voorbij komen. Is dat dan een goede optie? Kan ik dat dan ook met elkaar mixen? Ik kolf af en toe en dan kolf ik soms 60, soms 80cc. Terwijl hij in de fles toch al wel op 120cc mag zitten. Vraag me af of hij überhaupt zoveel uit de borst haalt maargoed..