4 Reacties
21 dagen geleden
Ja de hik hoort erbij helaas. Ik hou haar meestal rechtop tegen mijn borst aan dan is het na 5 minuutjes vaak wel weg. Verder met het drinken ja dat wisselt hier ook qua tijd hoe lang is gewoon even kijken wat voor jullie werkt ook. Zolang ze goed groeit en alles niet te druk om maken
21 dagen geleden
Ik vond het langs laten komen van een lactatiekundige heel waardevol! Gaf goeie tips waar ik op kan letten en keek ook naar de drink techniek van mijn baby. De drinktijd is bij mij het tegenovergestelde ; 5 minuten en dan was ze al klaar, daar maakte ik me wel zorgen om. In de eerste week dronk ze gemiddeld 10 minuten per borst, in week 2 was ze dus na 5 minuten 1 borst al klaar. Vroeg me af of ze wel voldoende binnen kreeg in die korte tijd. Vandaar dat ik lactatiekundige liet komen, wellicht dat dat voor jou ook zou kunnen helpen. Vaak vergoed verzekering een heel groot deel of volledig consult.
De hik herken ik wel heel erg, mijn kleintje heeft het ook meerdere keren per dag, en is echt heel sneu, maar niet echt wat aan te doen. Wat nog wel eens voor wat meer comfort wil zorgen bij mijn baby is haar rechtop houden en dan zo lang mogelijk maken, dus zorgen dat haar beentjes ontspannen langs je kunnen hangen en haar borstkas “open”, zodat er veel ruimte is.
21 dagen geleden
Reactie op Kaytje96
Ik vond het langs laten komen van een lactatiekundige heel waardevol! Gaf g ...
Ik heb dit dus ook met de kleine. Hij eet elke dag minder. Mag ik weten wat jullie geadviseerd is? Kregen jullie tips over hoe wakker te houden/maken (naast verschonen)? En kreeg jullie baby wel genoeg binnen toen ze minder begon te drinken?
21 dagen geleden
Reactie op Irissxx
Ik heb dit dus ook met de kleine. Hij eet elke dag minder. Mag ik weten wat ...
Wakker houden kreeg ik de tip om t wat oncomfortabeler te maken; dekentje af, sokken uit en muts af & kouden handen. En verder tijdens t drinken stimuleren als de pauzes lang duren of wegdutten; even aaien over de wang of nek, kietelen onder t voetje, dat soort dingen.
Qua advies kreeg ik verder om de luiers in de gaten te houden; is de urine helder dan krijgen ze genoeg vocht binnen, ook al is de drink tijd misschien kort. Wordt t wat meer oker net zoals bij ons dan komt er te weinig vocht binnen.
Ja onze kleine krijgt gelukkig genoeg binnen, goeie plasluiers en ze komt goed aan.