605 Reacties

één maand geleden

Hier ook vlakke tepels, maar het hoedje kon hij ook niet van genieten. Met bijvoeding weer wat aangekomen en nu lukt het aanleggen weer zonder hoedje! Bijvoeding ook gehalveerd. Hoop dat we zo verder kunnen 🥰

één maand geleden

Ik heb het geprobeerd maar ik ben van uit het ziekenhuis met open tepels thuis gekomen en heb super veel pijn gehad met het aanleggen. Ik ben over gestapt op het kolven en dit bevalt me heel erg goed

één maand geleden

Ik beval volgende week maar de tepelhoedjes zitten al in mijn vluchttas hoor. De vorige keer 3 maanden mee gevoed, daarna nog 14 maanden zonder. Heb het liever vast mee 🥰

één maand geleden

Reactie op AU3🤍

Hier ook vlakke tepels, maar het hoedje kon hij ook niet van genieten. Met ...
Wat fijn zeg dat het zonder al lukt en dat de bijvoeding gehalveerd is. Hoe is het aanleggen uiteindelijk wel gelukt? Hier wel aan het oefenen daarmee in de hoop dat dat toekomstig ook gaat lukken. De bijvoeding is ondertussen wel gestopt.

één maand geleden

Reactie op NoorderIicht

Ik beval volgende week maar de tepelhoedjes zitten al in mijn vluchttas hoo ...
Vond je voeden met tepelhoedje buiten de deur geen gedoe? Het lijkt mij zo’n gehannes namelijk. Hoe heb je het voor elkaar gekregen om uiteindelijk zonder te kunnen voeden?

één maand geleden

Reactie op Happymealtje

Vond je voeden met tepelhoedje buiten de deur geen gedoe? Het lijkt mij zo’ ...
Oh ik vond het verschrikkelijk en super frustrerend in het openbaar. Na drie maanden probeerde ik het een keertje zonder, rustig op bed en dat ging goed. Daarna nog een paar keer geoefend en tepelhoedjes mee voor de zekerheid maar mijn zoontje had het ineens niet meer nodig. Niet echt speciaal iets voor gedaan, verder.

één maand geleden

Reactie op Happymealtje

Wat fijn zeg dat het zonder al lukt en dat de bijvoeding gehalveerd is. Hoe ...
Ik heb veel lopen ‘hamburgeren’ dus geleerd hoe ik precies in mijn tepels moet knijpen zodat hij goed kan aanhappen! Duurt soms wel even hoor

één maand geleden

Hier ook stuwing. Wauw.. mijn borsten en tepels 😭😭 ik gebruik trouwens de hydrogel pads voor verlichting van de tepels, maar het zijn prijzige dingen die je maar zo kort kan dragen. Gisternacht had ik even een mental breakdown omdat het aanleggen niet goed ging en ook pijnlijk was. Ineens ging het overdag zoveel beter en ja soms is het nog eventjes pijnlijk en zit haar onderlip niet goed, dus na dat aanpassen gaat het al veel beter. Ik heb zelf altijd al gevoelige tepels gehad, dus dit is echt een heel proces. Ik heb nu gelukkig niet hoeven bij te voeden wat ik bij mijn eerste kindje wel moest doen. De kleine meid is nu ook al weer wat aangekomen, dus hoop dat ze over 2 dagen op haar geboortegewicht zit. Kan je niet zo’n latch assist ding gebruiken voor vlakke tepels of werkt dat niet?

één maand geleden

Reactie op Jadyb

Hier ook stuwing. Wauw.. mijn borsten en tepels 😭😭 ik gebruik trouwens de ...
Goed idee! Dat kan ik ook nog even proberen. Meestal voed ik nu eerst met tepelhoedje en dan ook nog even oefenen zonder. Na het voeden met hoedje is mijn tepel wel langere tijd uitgetrokken. Die hydrogel pads, zijn dat die dingen die je 24 uur kan gebruiken? Mijn kraamverzorgster heeft er twee achtergelaten maar heb ze nog niet geprobeerd. Heeft het verlichting? Ik gebruik nu witte kool en koelpads voor verlichting.

één maand geleden

Gisteren viel de stuwing nog mee, inmiddels zit ik bijna tegen het plafond wanneer de kleine aanhapt…😅. Helpt ook niet dat ik inmiddels 1 borst per keer geef omdat de productie erg goed is waardoor de stuwing nog erger is. Nog even erdoorheen bijten en dan is deze fase voorbij maar liever vandaag dan morgen

één maand geleden

Reactie op Happymealtje

Goed idee! Dat kan ik ook nog even proberen. Meestal voed ik nu eerst met t ...
Ik hoop dat het werkt! Die hydrogel pads kunnen inderdaad 24 uur gebruikt worden. Het is verlichtend, maar ook als je tepelkloven hebt, herstelt het best snel. Nu met de stuwing gebruik ik ook koelpads en gelukkig helpt dat ook.

één maand geleden

Reactie op Rikey

Gisteren viel de stuwing nog mee, inmiddels zit ik bijna tegen het plafond ...
Dit heb ik dus ook. Ik geef ook 1 borst per keer omdat ik overproductie heb. Mijn borsten zijn bijna non stop aan het lekken, echt vreselijk 😭. Ik hoop nu vooral dat de stuwing überhaupt weg gaat gezien mijn overproductie en dat de productie iets geremd wordt door het blokvoeden en het koelen..

één maand geleden

Hier ook borstvoeding bij de tweede! Bij de eerste heb ik fulltime gekolfd omdat ze gewoon niet begreep hoe ze moest aanhappen. Deze meid dronk binnen 5 min aan beide borsten, zo trots! Eerste week deden mn tepels zo vreselijk zeer! Tot aan bloedens toe. Nu 10 dagen onderweg en het gaat fantastisch. Wat mij hielp: - tepelhoedjes tegen de ergste pijn (gebruik ik nu nog max 2x per dag als het weer gevoelig wordt) - zilverkapjes (geniale dingen!) - purelan lanoline crème - heilwol Inmiddels heb ik ook lekschalen aangeschaft zodat ik de melk kan opvangen uit de borst die lekt.

één maand geleden

Reactie op heleentje1992

Hier ook borstvoeding bij de tweede! Bij de eerste heb ik fulltime gekolfd ...
Wauw wat fijn en mooi zeg! En goed om te lezen dat het na 10 dagen veel minder pijn doet! Ik hoop dat dat bij mij ook zo gaat zijn haha. Het doet met tepelhoedjes namelijk ook echt wel heel veel pijn🥲

één maand geleden

Reactie op Happymealtje

Wauw wat fijn en mooi zeg! En goed om te lezen dat het na 10 dagen veel min ...
Ja ik geloofde ook eerst niet dat het beter zou worden. Huilend van de pijn zitten voeden. En wat zag ik er tegenop als de drie uur weer bijna voorbij waren. Maar die zilverkapjes zijn echt zo fijn, mn tepels herstelden daardoor echt mega snel. Ik heb ze voor 30 eu op Amazon gekocht, dat vond ik het wel waard haha.

één maand geleden

Reactie op heleentje1992

Ja ik geloofde ook eerst niet dat het beter zou worden. Huilend van de pijn ...
Ik ben reviews gaan lezen over de zilverkapjes en ik ben om. Alleen zie ik zoveel verschillende soorten dat ik niet weet welke ik moet halen 🤣 welke heb jij bij Amazon gehaald? Is jouwe dan ook helemaal van zilver of bevat de jouwe ook koper?

één maand geleden

Reactie op Jadyb

Ik ben reviews gaan lezen over de zilverkapjes en ik ben om. Alleen zie ik ...
Ik heb deze: https://www.amazon.nl/Koala-Babycare-tepelbekers-trilaminaat-borstvoeding/dp/B07ND58735/ref=mp_s_a_1_1?dib=eyJ2IjoiMSJ9.3hQQ3UlN2uKehn_SW9_6Iq2Iyya-KUQC-YhXAGdFwAt9Zg-kJV2_uLVQFeUUvvhBbubJmJn_k6huLbPQOgDpLjDA7PKmIWbn7jv6Xq8XhbOtBgspzfIQXAbO5Vs9ibvZtM2Hzx2hQK2ye4k48L0-lVcw_sS79w3W3Tcvm1RaczwJ0lIBt14W5VhhgUP_GXYvSdmoIiFbTbAlgcBsHG3Ogw.twkWC2-9tR1l6GphCr7P9Vc2imyC0kAufkXXBnGnUuc&dib_tag=se&qid=1728037787&refinements=p_89%3AKoala+Babycare&s=baby-products&sr=1-1 Ik doe ze 1 keer per dag goed schoonmaken en verder heb ik ze gewoon heel de tijd in. Het houdt je tepel vochtig waardoor wondjes etc veel sneller genezen. Een druppeltje melk en/of een beetje lanoline zalf na het voeden, en meer heb je niet nodig. Echt top!

één maand geleden

Reactie op heleentje1992

Ik heb deze: https://www.amazon.nl/Koala-Babycare-tepelbekers-trilaminaat- ...
Is het erg zichtbaar, die zilverkapjes?

één maand geleden

Reactie op NoorderIicht

Is het erg zichtbaar, die zilverkapjes?
Nee, ze zijn erg dun. Maar ik heb ze in mn voedingsbh en dan nog zoogcompres ivm lekken.

één maand geleden

Reactie op heleentje1992

Nee, ze zijn erg dun. Maar ik heb ze in mn voedingsbh en dan nog zoogcompre ...
Ik heb ze ook gekocht. Vorige keer veel pijn gehad de eerste maanden, ook spruw. Als me dat nou eens bespaard kan blijven...