745 Reacties

één maand geleden

Reactie op newmommy😍

Medela borstvoedingszakjes. Die kan je plat invriezen. Ik had altijd wel 1 ...
Per hoeveel ml vries Jr nu dan in de zakjes in? Ohh ik vind het maar een struggle hahaha. Las ook dat iemand het aan zijn peuter geeft. Ondanks dat mijn peuter het wel zou willen voelt t toch gek

één maand geleden

Reactie op babynummertwee

Per hoeveel ml vries Jr nu dan in de zakjes in? Ohh ik vind het maar een st ...
Ik doe nu tussen de 100 en 150 ml. Dat is tot 6 maand maximaal 1 voeding voor een baby van gemiddeld gewicht. Ik heb daar nu al aardig wat van liggen en kolf nu minder vaak dus ga nu over naar gecombineerde voedingen van een paar dagen tot ik een zakje bijna vol heb (blijf onder het maximum van het zakje nu de melk uitzet) Als ik ga werken heb ik immers toch al snel 3 voedingen nodig op een dag dus kan dan een groot zakje gebruiken aangevuld met een kleiner zakje of ijsblokje. Dus heb zakjes voor een enkele voeding, maar ook voor een dag weg.

één maand geleden

Reactie op Happymealtje

Hier echt precies hetzelfde weer. Nog niet zo erg als de vorige keer maar h ...
Hoe ga je dat rustige afbouwen aanpakken? 🙏

één maand geleden

Reactie op Vieve155

Hoe ga je dat rustige afbouwen aanpakken? 🙏
Steeds iets meer tijd tussen het aanleggen/kolven houden. Als mijn dochter te snel komt dan krijgt ze een flesje afgekolfde melk ipv dat ik haar aanleg. Ik leg haar alleen nog aan of kolf zodra mijn borsten te vol worden. Uiteindelijk ga ik ook steeds iets minder lang kolven. Vorige keer heb ik in drie weken afgebouwd. Ik volg vooral mijn gevoel hierin en geen vaste schema’s.

één maand geleden

Reactie op Aruna22

Hoelang drinken jullie kindjes aan de borst? Ons zoontje is nu 1 week oud e ...
Hier het zelfde. Het fluctueert zo erg, gelukkig was het gewicht ook zo weer terug naar het oude. Maar hierdoor twijfel ik ook zo erg

één maand geleden

Reactie op Michele2810

Hier het zelfde. Het fluctueert zo erg, gelukkig was het gewicht ook zo wee ...
Hier ook heel wisselend. Maar ik denk maar zo ze neemt wel wat ze nodig heeft en anders meldt ze zich wel weer hoor. Maak me er niet te druk om

één maand geleden

Hi! Voor degenen met de Evite borstkolf; hoe reinigen jullie deze? Gewoon in een heet sopje of echt uitkoken? En was je dan alle onderdelen, ook de motor (met display)?

één maand geleden

Reactie op starry94

Hi! Voor degenen met de Evite borstkolf; hoe reinigen jullie deze? Gewoon ...
Motor niet doen en de rest met goed heet water en een sopje schoonmaken. Deze kolven mag je echt niet uit koken

één maand geleden

Reactie op janetlv

Motor niet doen en de rest met goed heet water en een sopje schoonmaken. De ...
Thanks🙏🏻🙏🏻 dus alleen 1, 3, 4 en 6 wassen?

één maand geleden

Reactie op starry94

Ja

één maand geleden

Reactie op starry94

Yes! Ik spoel eerst al melkresten weg met koud water en daarna was ik die onderdelen met warm water en een sopje. En daarna alles goed afspoelen :)

één maand geleden

Reactie op Shellxo

Meiden hoe oud is jullie kindje en qua gewicht en hoeveel afgekolfde melk g ...
5 weken oud, woog met 4 weken 3835 gram, drinkt 1 flesje gekolfde melk per dag van 90-100 ml. Paar keer 110ml gedronken, maar soms ook minder. Ik kolfde eerst 1,5-2x zoveel op het moment dat hij die fles dronk, dus heb een prima voorraadje in de vriezer, nu stop ik als ik ongeveer 100ml heb. Onze boy moet een klein beetje geremd worden, want anders komt het er weer uit (ook als hij te lang aan de borst drinkt).

één maand geleden

Reactie op Shellxo

Meiden hoe oud is jullie kindje en qua gewicht en hoeveel afgekolfde melk g ...
Mijn dochter is 4,3 kg en 1 maand oud. Wij bieden meestal 100 cc afgekolfde melk aan. Ze drinkt dan vaak zo’n 90 cc op.

één maand geleden

Reactie op janetlv

Ik heb het geprobeerd maar ik ben van uit het ziekenhuis met open tepels th ...
Hi, gaat je melk productie niet achteruit door alleen te kolven ? Ik ben zelf ook bezig met alleen kolven

één maand geleden

Reactie op emr_d

Hi, gaat je melk productie niet achteruit door alleen te kolven ? Ik ben ze ...
Nee is niet achter uit gegaan alleen maar voor uit. Maar ik ga stoppen met kolven omdat ik alleen maar open tepels heb en voel me niet meer comfortabel er bij

één maand geleden

Even een vraag voor de andere mama's die voeden op verzoek. Hoe gaan jullie om met het organiseren van bezoek en de voedingen? Ik spreek nu altijd op de gok iets af en dan kijken wanneer hij daadwerkelijk komt. Ik ben benieuwd naar hoe anderen dit doen

één maand geleden

Reactie op melissa401

Even een vraag voor de andere mama's die voeden op verzoek. Hoe gaan jullie ...
Bij mijn eerste kindje liep ik hier ook tegenaan tot de lactatiekundige iets zei wat echt zo logisch is maar ik nooit zelf had bedacht haha. Voeden op verzoek werkt 2 kanten op en kan dus ook op jouw verzoek. Ik leg dus aan voordat het bezoek komt. Misschien hebben ze nog geen trek in een volledige voeding maar is het maagje toch weer even gevuld.

één maand geleden

Reactie op melissa401

Ik kolf 1x per dag 15 minuten. Dat zet ik in de koelkast tot dat ik de volgende dag weer een flesje heb gekolft. Als ik dit flesje niet heb gebruikt dan doe ik het in een zakje in de vriezer. Zo heb ik altijd een flesje achter de hand voor als er visite is.

één maand geleden

Reactie op melissa401

Ik voed waar bezoek bij is. Indien ik me er niet prettig bij voel zonder ik me wat af, bijv even aan tafel zitten terwijl de rest op de bank zit. Zo kan ik wel mee doen aan het gesprek. Of dat ik het aanleggen even apart doe en daarna als alles weer bedekt is met baby in armen (die dus aan het drinken is) naar de bank loop en ga zitten. Ik benoem het ook expliciet: ik zonder me even af voor voeden/aanleggen en ben zo terug. Reageert iedereen heel normaal op

één maand geleden

Reactie op melissa401

Ik voed ook gewoon als er visite is. Heb ik met de vorige 2 ook altijd gedaan. Als hij honger heeft leg ik hem aan. Maakt mij niet zoveel uit wie er is of waar ik ben.