747 Reacties

茅茅n maand geleden

Hebben jullie ook dat 1 borst meer melk lijkt te maken dan de andere?
Bij mij produceert rechts ongeveer het dubbele van links. Vorige keer ook het geval. Zelfs als mijn dochter snachts 6 uur achter elkaar slaapt blijft links op een bepaald maximum hangen terwijl rechts dan toch ineens meer opslagcapaciteit heeft.

茅茅n maand geleden

Reactie op newmommy馃槏

Dat valt eigenlijk wel te verwachten en vooral als je fulltime kolft. Om th ...
Ik heb fulltime gekolfd en werd pas ongesteld toen ik volledig was gestopt na 8 maanden! Dus dat hoeft zeker niet.

茅茅n maand geleden

Reactie op janetlv

Controleer haar op spruw en bij je zelf ook dat kan het zijn
Goeie, had ik nog niet aan gedacht. Er lijken geen tekenen van spruw te zijn maar ik hou het in de gaten.

茅茅n maand geleden

Reactie op Debjelovesdoggies

Mijn kraamverzorgster heeft mij erop geattendeerd dat er rond de 6 weken re ...
Ja dat zei mn schoonmoeder ook idd! Maar het gekke is dat ze niet vaker komt ofzo dus het leek me sterk. Op een gegeven moment is ze dus ook wel weer rustig, zonder dat ze extra voeding krijgt. Maar misschien is het toch een regeldag... Dat zou mooi zijn want dan doet ze vast snel weer normaal.

茅茅n maand geleden

Reactie op newmommy馃槏

Naast dat ik trots ben op mijn lichaam dat ik mijn kindje kan voeden met eigen melk, vind ik het soms ook echt wel even zwaar merk ik. Borstvoeding geven vergt zo veel van je tijd en op sommige momenten ook echt veel geduld. Daarnaast heeft de kleine meid sinds gisteren nu na elke voeding ineens een huilbui. Ik denk krampjes, maar weet het niet zeker. Soms lijkt het ook een soort frustratie ofzo, ze zoekt dan nog naar tepel maar als ze hem dan in haar mond neemt spuugt ze hem snel weer uit. Borstvoeding vind ik het mooiste wat er is, maar pfff ik vind het stiekem toch ook wel echt zwaar

茅茅n maand geleden

Heel gek, wilde gewoon iets nieuws plaatsen en niet op een reactie reageren馃槄 Mijn bericht is dus niet als reactie op het bericht van newmommy bedoeld

茅茅n maand geleden

Reactie op Bowie1997

Naast dat ik trots ben op mijn lichaam dat ik mijn kindje kan voeden met ei ...
Heel herkenbaar! Het is ook zwaar, zeker zo de eerste weken! Ik probeer dan maar vast te houden aan het idee dat het na een aantal weken beter zou moeten gaan. Ene moment geniet ik er ontzettend van, en het andere moment valt het me zo tegen (pijn)

茅茅n maand geleden

Ondertussen de kleine meid al 10 dagen aan de borst. Ze doet het super! Ik voed vanaf het begin op verzoek wat betekend dat ik in de nacht niet wakker maak. Ze slaapt het eerste stuk van de nacht 5/6 uur en daarna nog een keer 4 uur. Daarna is het elke keer 3 uur of iets eerder. 1 keer in de middag een lange ruk van 4 uur. Ze komt goed aan en mijn productie is top. In de nacht en in de ochtend kolf ik (handkolf) de niet gedronken borst af omdat ik dan ontplof en ze dus aan 1 borst genoeg heeft. Dat komt neer op 100 ml per nacht/ochtend. Dit is ons 3e kindje en 3e keer borstvoeding geven. Helaas bij de 1e maar 9 weken kunnen doen. De 2e 4 maanden omdat ik ging werken. Ben benieuwd hoe lang het nu gaat worden. Hebben jullie ook dat ze in de nacht minder lang drinken? Meestal 15 minuten en weer slapen. Leuk om alles hier te lezen

茅茅n maand geleden

Mijn zoontje van 3 weken (vandaag) drinkt laatste 2/3 dagen minder. Voorheen dronk hij 15 minuten per borst, nu nog maar met geluk 10 min per borst. Ik maak me zorgen, is dit normaal? Ik moet vaker gaan kolven omdat mn borsten nog redelijk vol zitten en ben bang voor weer een ontsteking馃様. Help a mama out

茅茅n maand geleden

Reactie op Bowie1997

Naast dat ik trots ben op mijn lichaam dat ik mijn kindje kan voeden met ei ...
Omijngod herkenbaar, dat doet de mijne nu ook 2/3 dagen achterelkaar. Geen idee waarom??

茅茅n maand geleden

Reactie op newmommy馃槏

Volgens de verloskundige komt borstvoeding en kolven op hetzelfde neer, elke 3 uur wordt er als het ware melk uit mijn borsten gehaald. Waarom zou het live voeden volgens jou een andere invloed hebben op de menstruatie? (Oprechte vraag, geen aanval haha). Ik begreep dat door regelmatig te voeden of kolven je prolactine hoog blijft waardoor een eisprong uit zou blijven.

茅茅n maand geleden

Oh wow dit is echt een groot verschil inderdaad. Ik heb ook het idee dat li ...
Ik doe altijd tegelijkertijd kolven. Ik heb meerdere keren dagen gehad dat ik rechts vaker heb gekolfd in de hoop dat wat meer op te schroeven, maar het verschil blijft zo groot

茅茅n maand geleden

Reactie op unknown2024

Volgens de verloskundige komt borstvoeding en kolven op hetzelfde neer, elk ...
Exact weet ik het ook niet. Ik weet enkel dat het een vereiste is dat een baby rechtstreeks uit de borst moet drinken. Het is natuurlijk een hormoonverhaal en mijn logica is dat een kolf en een baby niet dezelfde hoeveelheid prolactine stimuleert. Overigens voldoen er weinig moeders aan alle eisen om door de borstvoeding de kans op een menstruatie te verkleinen (uitsluiten doet het niet) na de eerste weken. Het is verder natuurlijk ook persoonsafhankelijk hoe het zit met het hormoonniveau.

茅茅n maand geleden

Reactie op mels58

Omijngod herkenbaar, dat doet de mijne nu ook 2/3 dagen achterelkaar. Geen ...
Hier hetzelfde. 馃様

25 dagen geleden

Reactie op melissa401

Even een vraag voor de andere mama's die voeden op verzoek. Hoe gaan jullie ...
Ik voed gewoon waar de visite bij is. Bij mijn vorige ook gedaan, dus familie enzo kijkt er niet gek bij op. Deden ze bij de eerste ook niet hoor, kind moet toch gewoon eten? In mijn eigen huis ga ik me niet bedekken om mijn eigen kind te voeden, ben ik ergens anders, ligt het aan de situatie/plek/mensen.

25 dagen geleden

Reactie op rosak

Ondertussen de kleine meid al 10 dagen aan de borst. Ze doet het super! Ik ...
De ene keer is het 10 min en soms tegen 30 - 1u lang馃槰

25 dagen geleden

Wie gebruikt er van die lekschalen? Doe je dat dan heel de dag om of enkel tijdens borstvoeding?

25 dagen geleden

Mijn dochter lijk de afgelopen avonden onverzadigbaar te zijn. Ze kan dan ruim 1,5 uur van borst naar borst wisselen en daarna alsnog als een bezetene in paniek naar een tepel zoeken en huilen als ze niet aangelegd wordt. Heeft iemand hier ook zo鈥檔 ervaring mee?

25 dagen geleden

Iemand tips? Mn melkproductie loopt echt mega terug nu ik al 4 dagen buikgriep heb en niks binnen houd. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mn kindje nog wel genoeg binnen krijgt?

25 dagen geleden

Reactie op willietibbie

Mijn dochter lijk de afgelopen avonden onverzadigbaar te zijn. Ze kan dan r ...
Misschien last van regeldagen? Meestal zijn die rond dag 10, 3weken en 6 weken geloof ik