747 Reacties
23 dagen geleden
Reactie op Bowie1997
Sorry voor mijn lange verhaal, maar wil even mijn onzekerheid en verhaal kw ...
Sinds week 2 gebruiken wij het love2dream slaapzakje. Ingebakerd maar met de armpjes omhoog, waardoor de kleine op haar vuistje kan sabbelen en dan weet ik hoelaat het is haha. Ze meldt zich netjes iedere 3 a 4 uur om een voeding en als het te lang duurt dan laat ze zich goed horen.
23 dagen geleden
Reactie op Bowie1997
Ik denk dat als ze echt honger heeft ze wel van zich laat horen, een hongerige baby stopt niet met vragen als er niet gereageerd wordt als ze haar handjes naar dr mond probeert te brengen. Dan is stap 2 altijd huilen en dan word je gewoon wakker. Als dit de nachtrust van jou en je baby positief beïnvloed dan zou ik gewoon lekker inbakeren!
23 dagen geleden
Vraagje!
Ik deed eerst elke keer 2 borsten voeden. Ik merk alleen steeds vaker dat mijn dochter de 2e borst niet meer neemt. Soms wel soms niet zegmaar. Hoe gaan jullie hier mee om? Ik denk nu maar oké dan zal ze vast genoeg hebben gehad aan 1 borst. Ik ben alleen bang dat dit niet goed is voor m'n productie. Ik bied dan de volgende voeding natuurlijk wel de andere borst aan.
Nouja goed toch lekker onzeker hier 🫣
23 dagen geleden
Reactie op Bowie1997
Mijn zoon is heel bescheiden qua signaals, hij sabbelt vaak en wordt dan steeds onrustiger. Huilen doet ie pas als het écht lang duurt. Sinds dit weekend ook bezig met inbakeren. Fantastisch! Hij is tijdens het slapen veel rustiger, hij maakte zichzelf vaak wakker door zijn handjes in zijn gezicht. Ik hoor en zie genoeg signalen 's nachts. Eerst wat gesmak, dit wordt steeds enthousiaster en áls ik niet snel genoeg reageer hoor ik hem mopperen. Vertrouw op je eigen gevoel! Je reageer onbewust (ook in je slaap) sneller op de signalen dan je denkt.
23 dagen geleden
Reactie op babynummertwee
Vraagje!
Ik deed eerst elke keer 2 borsten voeden. Ik merk alleen steeds va ...
Ik ben totaal geen kenner - want dit is m’n eerste kindje - maar ik heb tot een paar dagen geleden 1 borst per keer gegeven (ongeveer 3,5 week) en heb geen last gehad van te weinig productie. Nu geef ik twee borsten indien die na eentje nog honger heeft, maar dit is niet altijd het geval.
Ik zou er op vertrouwen dat je kindje er wel voor zorgt dat ie voldoende binnen krijgt ☺️
22 dagen geleden
Reactie op tompouce
Hi dames,
Ik geef borstvoeding en wil dit graag kunnen doen als we van hui ...
Gewoon doen! Het is echt een mentale drempel waar je even overheen moet. Als je het lastig vind kan je het eerst op bankje op een rustige plek doen, daarna bij een koffietentje oid. Je kan een grote hydrofiel bijvoorbeeld over je schouder leggen zodat er iets minder zichtbaar is. Kies ook voor gemakkelijke kleding. Een shirt dat omhoog kan en een topje + bh die naar beneden kunnen vind ik zelf het makkelijkst.
22 dagen geleden
Iemand tips tegen pijn aan de tepels? Mijn baby komt de afgelopen 3 dagen zo vaak dat m’n tepels het niet meer zo leuk vinden 🥲 Ik smeer me rot met Lanoline en dat verzacht al iets, maar ze hebben geen tijd om bij te komen omdat m’n dochtertje zo vaak komt. Als ze nu aanhapt schieten bij mij echt de tranen in m’n ogen van de pijn, en daarna is het over.
22 dagen geleden
Reactie op babynummertwee
Vraagje!
Ik deed eerst elke keer 2 borsten voeden. Ik merk alleen steeds va ...
Ik geef per keer maar 1 borst, heb voldoende productie hiervoor en mn borsten zijn het ondertussen gewend. Deed dit bij mijn eerste en nu weer bij de tweede zo. Vind het juist enorm prettig en scheelt een hoop werk/tijd :)
22 dagen geleden
Reactie op lvo1821
Iemand tips tegen pijn aan de tepels? Mijn baby komt de afgelopen 3 dagen z ...
Ik heb precies hetzelfde. zodra ze aanhapt moet ik echt op mijn tanden bijten. Erna gaat het beter. Ook als ik bijvoorbeeld ga douchen en me erna afdroog is het zo gevoelig als ik per ongeluk langs de tepels kom🥲heb geen kloven ofzo en zij hapt goed aan.
Ik lees overal dat dit normaal is en dat je tepels eraan moeten wennen en een soort “eeltlaag” moeten krijgen haha. Dus ik vrees gewoon nog even doorbijten, het wordt beter!
Ik merk nu na 3 weken wel dat de pijn minder wordt. En ik denk steeds maar bij het aanhappen; pijn is tijdelijk, voordelen van borstvoeding zijn langdurig😂
22 dagen geleden
Reactie op lvo1821
M’n kraamhulp zei ‘ verleg je focus op je tenen. Wiebel daar mee ‘ dan ligt iig even de focus niet op je pijne tepels.
En bij mij hebben Silverettes geholpen om de pijn wat te verzachten tussen de voedingen door.
Ben nu 4 weken borstvoeding aan t geven en heb veel minder last dan in t begin
22 dagen geleden
Reactie op lvo1821
Hier hetzelfde! Inmiddels is ons zoontje 2 weken oud en het wordt een heel klein beetje minder.. mijn kraamzorg adviseerde de laatste kraamdag om toch tijdelijk een tepelhoedje te proberen, om mijn tepels wat rust te gunnen. Dit deed ik dan alleen aan de pijnlijke kant, en niet bij elke voeding. Nu inmiddels gebruik ik t nog alleen bij enkele voedingen, dan alleen tijdens de 1e keer aanhappen. Dan is de ergste druk er van af. Als hij dan loslaat, leg ik daarna aan zonder hoedje en is de pijn stukken minder! Ook helpt t mij enorm om tijdens het aanhappen de ergste pijn weg te puffen en op mijn ademhaling te leggen (ook tip van mijn kraamzorg)
22 dagen geleden
Reactie op Shellxo
Hebben jullie ook gehad dat je griep had en daardoor je productie flink ter ...
Enkele dagen nadat ik beter was kwam mijn productie weer terug. Ik zou vaker aanleggen. Mijn dochter en ik hebben eens tegelijk de buikgriep gehad en toen moest ik powerkolven omdat ze zelf amper dronk.