747 Reacties

22 dagen geleden

Mijn dochter kan zo ontzettend gefrustreerd zijn aan de borst, alsof er niet genoeg melk uit komt terwijl mijn productie volgens mij gewoon nog steeds goed is (ze groeide tot nu toe 300 gram per week, maandag weer een weegmoment dus ben heel benieuwd). Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

22 dagen geleden

Reactie op BabyMB

Hydrogelpads van bijvoorbeeld de medela werken ook heel goed voor pijnlijke ...
Oh ben ik blij dat je dit zegt! Ik had ze afgelopen donderdag besteld voor m’n stuwing, zouden volgende dag binnenkomen. Komen vandaag pas binnen en wilde ze al terugsturen! Komen ze toch nog van pas!

22 dagen geleden

Reactie op minounou

Hier hetzelfde! Inmiddels is ons zoontje 2 weken oud en het wordt een heel ...
Kan ik ook nog proberen! Ben blij te lezen dat het in ieder geval ‘normaal’ is! Dankjewel voor je reactie!

22 dagen geleden

Moet je na een melkbadje je baby afspoelen?

22 dagen geleden

Reactie op newmommy😍

Moet je na een melkbadje je baby afspoelen?
Nee dat hoeft niet. De melk is juist heel goed voor de huid

22 dagen geleden

Bij pijnlijke tepels kreeg ik nog de tip om de hydrogel pads niet te lang achter elkaar te dragen. Dan wordt de huid te week. Zo ook met continu smeren, dan hou je ze ook te zacht en trekt de baby er is wat velletjes af bij het zuigen. Ze aan de lucht te laten drogen met een beetje borstvoeding er op helpt ook bij het genezen.

22 dagen geleden

Reactie op willietibbie

Mijn dochter kan zo ontzettend gefrustreerd zijn aan de borst, alsof er nie ...
Ik zit met hetzelfde, hier een ontzettend boos jongetje. Ik weet niet zo goed wat het is... hij schreeuwt alles bij elkaar en hapt dan weer aan, neemt een paar teugen en laat weer los om opnieuw te gaan schreeuwen.

22 dagen geleden

Reactie op FWx

Ik zit met hetzelfde, hier een ontzettend boos jongetje. Ik weet niet zo go ...
Ja gek is dat hè? Ik vraag me zo af wat het kan zijn!

22 dagen geleden

Reactie op willietibbie

Mijn dochter kan zo ontzettend gefrustreerd zijn aan de borst, alsof er nie ...
Even goed kijken wanneer de frustratie toeslaat. Soms zijn ze bijvoorbeeld nogal lui aangelegd en als de tsr er niet gelijk is of als de toestroom wat is vermindert dan raken ze gefrustreerd (let in dat geval ook op met de fles geven dat ze niet gelijk de melk krijgen als ze de speen in de mond hebben en dat je echt een P speen gebruikt). Het kan ook andersom zijn dat ze lekker rustig aan het drinken zijn en last hebben van de tsr.

22 dagen geleden

Reactie op newmommy😍

Even goed kijken wanneer de frustratie toeslaat. Soms zijn ze bijvoorbeeld ...
Ja het is op sommige dagen helemaal niet aanwezig, andere dagen in de ochtend en dan weer eens in de avond. Er is dus nog niet echt een pijl op te trekken, maar ik ga er even goed op letten om te kijken of ik er een verband in kan gaan zien! Thanks

22 dagen geleden

Hier soms echt een beetje zoekende met borstvoeding.. Bij ons komt de kleine vaak om de 2,5 uur, soms om de 3 en met uitzondering langer dan 3 uur. Herkennen jullie dit en is dit normaal? Het breekt soms echt een beetje op in de nacht om de 2,5 uur.. 😅

22 dagen geleden

Reactie op Bloem99

Hier soms echt een beetje zoekende met borstvoeding.. Bij ons komt de klein ...
Die van mij komt al een paar dagen af en toe om de 1,5 uur 🥲 Kraamhulp en verloskundige zeiden dat ze dan een groeispurtje maken, en dat het geen kwaad kan.

22 dagen geleden

Hier is de kleine morgen 3 weken oud en heeft echt heel veel last van krampjes wat gebruiken jullie tegen de krampjes. Of eten jullie zelf iets wat kan helpen?

22 dagen geleden

Reactie op Bloem99

Hier soms echt een beetje zoekende met borstvoeding.. Bij ons komt de klein ...
Alles tussen de 2 en 3,5 uur is heel netjes. In de nacht is het fijn als ze doorslapen (dat is een uurtje of 5,5), maar genoeg baby’s die dat niet doen. Mijn eerste kwam elke 3 uur in de nacht de eerste tijd (werd steeds iets beter) en mijn tweede die slaapt het liefst klokjerond wat de eerste nog nooit heeft gedaan 🙈 (ik ben daar dus juist weer zoekende in nu dat voor de borstvoeding alles behalve ideaal is). Mijn ervaring is dat alles per dag ineens anders kan zijn en je op de opbreekdagen moet denken het wordt beter en op de goede dagen er gewoon van moet genieten zolang het kan. Ga vooral op tijd naar bed. Het is echt vast nog heel fijn en gezellig na het avondeten, maar ga gewoon naar bed de eerstvolgende voeding.

22 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties! Hier drinkt ze vaak 20/25 min aan een kant en voordat ik haar dan verschoond heb en ze uitgebuikt is, zijn we alweer een halfuur/3 kwartier verder.. daarna komt ze alweer na 1,5 uur! Lastig om mijn slaap te kunnen pakken! 🙊

22 dagen geleden

Reactie op Bloem99

Bedankt voor jullie reacties! Hier drinkt ze vaak 20/25 min aan een kant en ...
Hetzelfde hier! En dan soms zit er wel meer tijd tussen. Ik probeer nu gewoon in de middag en in de avond ook een uurtje slaap te pakken..

22 dagen geleden

Hoi! Ik heb vanuit de kraamzorg de push gekregen om kv bij te voeden via de fles gezien onze dochter afviel. Inmiddels is ze 6dagen en waar ze voorheen nog prima aanlegde is dat nu veranderd in complete weigering. Ik schijn vlakke tepels te hebben die nét niet ver genoeg haar mondje in komen om de zuigreflex te activeren, al heeft ze de eerste twee/drie dagen dat wel gedaan. Inmiddels flinke stuwing, handkolven werkt bij de ene borst wel goed en de ander niet. We hebben ook fingerfeeding gedaan maar met 60ml duurt dat behoorlijk lang dus het advies was flesje. Nu wilt ze de borst niet meer, heel veel frustratie bij onze dame. Productie loopt natuurlijk terug want er wordt niet meer aan gezogen, kracht van aanhappen is niet meer als eerst. Het voelt machteloos dat we haar borstvoeding willen geven maar de frustratie bij haar zo hoog is dat zelfs pogingen tot pink in mond vervangen door tepel niet meer werkt. Achteraf gezien had ik het graag anders willen aanpakken maar vraag mij nu vooral af of jullie misschien tips hebben of advies, want ik weet het even niet meer en kraamtranen helpen niet mee 🥲

22 dagen geleden

Reactie op Miesepies

Hoi! Ik heb vanuit de kraamzorg de push gekregen om kv bij te voeden via de ...
Geen directe ervaring maar misschien een tepelhoedje?

22 dagen geleden

Hi! Mijn dochtertje kwam 3 dagen lang vaak al om de anderhalf uur. Nu is dit sinds vandaag gelukkig weer ongeveer om de 3 uur, maar ze ligt nu zo’n drie kwartier te drinken. Is dat prima zo lang?

22 dagen geleden

Reactie op lvo1821

Hi! Mijn dochtertje kwam 3 dagen lang vaak al om de anderhalf uur. Nu is di ...
Als ze effectief drinkt. Lekker laten drinken. Maar als ze overgaat op sabbelen dan zou ik haar afkoppelen en eventueel een speentje geven voor de zuigbehoeften. Van sabbelen gaan namelijk je tepels kapot