747 Reacties

21 dagen geleden

Hebben jullie ook veel struggles? Hier morgen 2 weken geleden bevallen. Van tepelkloven naar (beginnende) borstontstekingen met dit keer een goede waarbij ik koorts heb/grieperig ben. En snel overproductie bij 1 borst... Hoop dat deze ongein snel over is allemaal 🤞🏻

21 dagen geleden

Help? Dochter is 6 weken en ze maakt steeds langere nachten. Mag ze al doorslapen? Ze laat er al 8 uur tussen 's nachts. Ik vind de slaap natuurlijk heerlijk maar ik maak me ook een beetje zorgen! En mn borsten doen pijn haha.

21 dagen geleden

Reactie op anoniem666

Hebben jullie ook veel struggles? Hier morgen 2 weken geleden bevallen. V ...
Het klinkt alsof je baby niet goed aanhapt. Daardoor kunnen kloven ontstaan. Ik heb zelf ook een beginnende borstontsteking gehad. Koelen én ibuprofen slikken heeft mij weer met een dag van het probleem verholpen. Ik had de tip van de kraamzorg gekregen om appelstroop in zakjes in te vriezen. Kun je zo in je bh stoppen. Werkt enorm goed! Hopelijk heb je er wat aan. En anders lactatiekundige mee laten kijken?

21 dagen geleden

Reactie op heleentje1992

Help? Dochter is 6 weken en ze maakt steeds langere nachten. Mag ze al door ...
Hier 2 weken en t consultatiebureau zei dat ik haar gewoon mag laten slapen dus neem aan dat t vanaf 6weken helemaal mag. Die van mij komt alleen nog elke 3uur. Ohhh ik droom nu al van 6uur aan een gesloten slaap heerlijk!!

21 dagen geleden

Reactie op Lola28

Het klinkt alsof je baby niet goed aanhapt. Daardoor kunnen kloven ontstaan ...
Klopt eerst hapte hij niet goed aan inderdaad. Maar ik kolf al volledig sinds 1,5 week nu. Sinds een aantal dagen een nieuwe kolf en denk dat daar een borstontsteking is gaan opzetten omdat hoogstwaarschijnlijk de nieuwe kolf niet goed is voor mijn borsten. Ik overweeg om te stoppen omdat ik zo minder kan genieten van ons zoontje en me daarom schuldig voel. Was inderdaad alleen benieuwd of andere vrouwen ook om de haverklap ergens tegenaan lopen en ook dit gevoel hebben

21 dagen geleden

Dit is al de 4e dag op rij dat mijn zoon in de ochtend non stop om de borst vraagt. Hij drinkt ze ook echt tot soepel. Links, dan rechts, dan weer links etc. Er zit letterlijk geen pauze tussen. Ik voel en hoor dat hij ook echt drinkt en slikt. Er zit ook melk in het tepelhoedje. Verder op de dag zit er wel vaak meer tijd tussen. Maar in de ochtenden (van 8 tot 12) kan ik op deze manier niks beginnen. Hij is 2,5 week oud nu. Hebben jullie dit ook? En hoe gaan jullie ermee om?

21 dagen geleden

Reactie op babynummertwee

Hier 2 weken en t consultatiebureau zei dat ik haar gewoon mag laten slapen ...
Thanks! Slaap is inderdaad fijn ;) hoewel ik wel van elk klein geluidje wakker wordt. Ik dacht ook, mss even het consultatie bureau bellen om te vragen. Rationeel gezien denk ik ook dat het prima is, maar gevoelsmatig ga je dan toch zorgen maken hè?

21 dagen geleden

Reactie op heleentje1992

Thanks! Slaap is inderdaad fijn ;) hoewel ik wel van elk klein geluidje wak ...
Ja snap ik! Als jouw gevoel zegt dat je tussendoor nog even moet voeden gewoon lekker even aanleggen als je toch wakker bent maar inprincipe hoeft het dus niet

21 dagen geleden

Reactie op MiniMaatje

Dit is al de 4e dag op rij dat mijn zoon in de ochtend non stop om de borst ...
Iemand?

21 dagen geleden

Reactie op MiniMaatje

Klinkt als clusteren. Wij ervaren dit in de avond tussen 17-21 grofweg. Dan geef ik er eigenlijk altijd aan toe. Maar snap dat het s ochtends wat lastiger is…

20 dagen geleden

Reactie op MiniMaatje

Iemand?
Vanochtend een lactatiekundige langs gehad. Zij zei dat clusteren vaak niet de behoefte is om te drinken maar zuigbehoefte of de behoefte van nabijheid van papa/mama en dat ik ook best mag proberen om een pink of speen e geven of even te wiegen. Je hebt dan snel genoeg door of het echt honger is of iets anders.

20 dagen geleden

Reactie op Suzan86

Vanochtend een lactatiekundige langs gehad. Zij zei dat clusteren vaak niet ...
Ja dat probeerde ik vanmorgen, maar hij spuugde de speen wel meteen uit en begon dan om zich heen te slaan (ook huid op huid bijvoorbeeld)

20 dagen geleden

Mijn productie is wat achteruit gegaan. Ik kolf 1 keer per dag en zie dan dus hoeveel er per borst uit komt. Links kolf ik 50ml en rechts bijna 100ml. In totaal dus bijna 150ml. Is dit een normale hoeveelheid bij een kindje van bijna 3 weken of is het te weinig? Vooral de productie van links is achteruit gegaan, dit was juist eerst de borst waar meer uit kwam

20 dagen geleden

Reactie op MiniMaatje

Dit herken ik heel erg. Mijn zoontje (bijna 4 weken) heeft dit veelal in de ochtend. En dan is het ook echt honger. Hij valt dan ook moeilijk in slaap. Vaak slaapt hij in de middag een lange ruk. En zo rond etenstijd kan hij ook weer vaker om de borst vragen. Best vermoeiend als hij zoveel wilt drinken 😅

20 dagen geleden

Reactie op Bowie1997

Mijn productie is wat achteruit gegaan. Ik kolf 1 keer per dag en zie dan d ...
Ik heb echt exact hetzelfde! Links was ook eerst meer en nu is dat omgedraaid. Mijn zoontje drinkt nog altijd even veel maar ik moet nu soms beide borsten in 1 voeding aanbieden in plaats van om en om. Misschien drinkt hij nu gewoon meer waardoor er minder uit komt? Of kolf jij alleen maar? Ik kolf 1x per dag 1 borst. En daarmee viel mij dus hetzelfde op. Ook exact dezelfde hoeveelheden en mijn zoontje is ook bijna 3 weken 🙈

20 dagen geleden

Reactie op MiniMaatje

Ik heb echt exact hetzelfde! Links was ook eerst meer en nu is dat omgedraa ...
Mijn dochtertje drinkt vanaf het begin uit beide borsten tijdens een voeding. Ik kolf 1x per dag, zodat mijn vriend ook tussendoor een flesje kan geven en ik even wat anders kan doen. Toevallig dat het zo hetzelfde is bij ons!

20 dagen geleden

Ik hoor vaak dat wanneer je borstvoeding geeft je meer moet eten of vaker trek hebt in iets. Echter gaat mijn eetlust steeds verder achteruit en heb ik dit niet ervaren… ik eet op een dag 2 broodjes en een bordje avondeten. Daar blijft het ook bij. Kan dit kwaad voor mijn borstvoeding?

20 dagen geleden

Reactie op Laura4321

Ik hoor vaak dat wanneer je borstvoeding geeft je meer moet eten of vaker t ...
Dat zeiden ze wel tegen mij. Vooral zuivel als melk en volle kwark zijn goed voor de borstvoeding (jeugdarts en kraamzorg) ik kan er ook niet tegenop eten. Kreeg het advies om kleine beetjes te eten om alsnog wel genoeg kcal binnen te krijgen

20 dagen geleden

Reactie op Bowie1997

Mijn productie is wat achteruit gegaan. Ik kolf 1 keer per dag en zie dan d ...
150 ml vind ik veel! Mijn dochter van 6 weken drinkt ongeveer 120 ml per voeding als ik haar een flesje geeft. En dat kolf ik dan dus ook ongeveer.

20 dagen geleden

Reactie op Laura4321

Ik hoor vaak dat wanneer je borstvoeding geeft je meer moet eten of vaker t ...
Ja genoeg eten is heel belangrijk voor de productie! En veel water drinken ook! Dus als eten moeilijk is, focus op minimaal 2l water per dag!