642 Reacties

één maand geleden

Reactie op Happymealtje

Reken je dan die vier uur vanaf de eerste keer aanleggen of pas vanaf dat h ...
Ik reken vanaf de eerste keer aanleggen.

één maand geleden

Reactie op HD2992

Pampertje tussendoor verschonen of handjes of voetjes even stimuleren.
Ohh dit werkt bij mij gewoon niet 🥲

één maand geleden

Zijn er meer die het af en toe gewoon niet leuk vinden? Soms heb ik gewoon echt geen zin in weer een baby tegen me aangeplakt, ik vind het best intens hoeveel tijd en energie de borstvoeding kost. Alsof ik bijna niks anders op een dag kan doen. Terwijl ik ook heel dankbaar ben voor hoe goed het gaat hoor.

één maand geleden

Reactie op heleentje1992

Zijn er meer die het af en toe gewoon niet leuk vinden? Soms heb ik gewoon ...
Jup herkenbaar. Ik weet echter uit ervaring dat dit echt enorm veel beter wordt. Ik stel me er nu gewoon op in dat ik ook verder niks hoef te doen en ik er zometeen juist heel veel tijdswinst door creëer (tov kv)

één maand geleden

Reactie op heleentje1992

Toevallig was dit vandaag mijn gedachte. Ik was blij toen mn partner thuis was, toen heb ik dr eerst aan hem gegeven en ben ik op mn gemak gaan koken.

één maand geleden

Reactie op heleentje1992

Herkenbaar! Je hebt net negen maanden je kindje gedragen en hoewel het heel fijn is om borstvoeding te kunnen geven zal ik ook blij zijn als mijn lichaam weer van mijzelf is zeg maar. Ik vind het ook echt lang duren en zeker met een peuter zou ik straks niet weten hoe ik dit moet gaan doen als ik weer alleen ben?

één maand geleden

Reactie op Happymealtje

Herkenbaar! Je hebt net negen maanden je kindje gedragen en hoewel het heel ...
Ja dit zijn echt precies mijn gedachten. Plus dat ik het ook lastig vind dat mijn eigen tijd en ritme compleet is verdwenen voor het ritme van de baby. Ik hoop echt dat newmommy gelijk heeft en dat het allemaal wennen is maar uiteindelijk wel echt beter wordt.

één maand geleden

Hier dag 6 en mijn productie wil maar niet op gang komen. Amper stuwing gehad ook. Gistermiddag/avond iedere 2 uur gevoed en vandaag ook zo veel mogelijk, maar ik krijg niet het idee dat het veel beter wordt. Kind is vaak ontevreden na 2 borsten: vooral in de avond is het krijsen. Gisteravond eerst 2 uur nonstop gevoed en daarna nog een flesje aangeboden (helaas met een verkeerde speen dus dat ging niet helemaal lekker) waar hij 15cc uit dronk en vervolgens als een blok in slaap viel. Ik voed met tepelhoedjes ivm kloven. Die zijn nu gelukkig weg, maar ik heb hele zachte tepels waardoor gewoon aanhappen lastig is. Vanavond huilend zitten nakolven, ik had zo gehoopt dat het niet nodig zou zijn. Ik zie veel kolven echt helemaal niet zitten, heb het bij mijn oudste een paar maanden fulltime volgehouden (ik kreeg bij haar ook meteen kloven maar heb nooit tepelhoedjes gebruikt toen) maar was toen doodongelukkig. Het kolven deed nu ook meer pijn dan het voeden trouwens, bah. Dus nee, ik vind het even echt niet leuk. Voel me compleet leeggezogen.

één maand geleden

Reactie op Poezebol

Hier dag 6 en mijn productie wil maar niet op gang komen. Amper stuwing geh ...
Vraag hulp van een goede lactatiekundige om mee te kijken! Die hebben er zoveel verstand van en vast heel veel tips waar je wat aan hebt!

één maand geleden

Reactie op heleentje1992

De eerste weken zijn echt het pittigste! Je moet er nog aan wennen, hebt net het kindje 9 maanden gedragen en nu zitten ze weer om de ca. 2 a 3 uur aan je te hangen. Ik vervloek die kansloze tepels van mijn man dan ook regelmatig. Bij mijn eerste heb ik in de eerste weken bijna dagelijks gedacht waarom lukt het bij mij ik wil dit helemaal niet. Wat mij hielp was om 1 voeding per dag flesvoeding te geven. Dat was bij ons die van 3/ 4 uur 's middags. Dat gaf me echt een hoop rust. Dit heb ik gedaan na 2 weken borstvoeding, toen besloot ik te stoppen omdat ik het niet meer trok maar merkte dat dit mij genoeg ruimte gaf om door te gaan. Uiteindelijk 4,5 maand (dan bijna) volledig borstvoeding gegeven en tot 7 maanden ochtend, avond en nacht. Kolven ging bij mij helaas minder goed dus bij werken moest ik afbouwen en wilde de andere voedingen langer doen maar ze kreeg tandjes en beet elke keer😵‍💫. Zodra de kleine geboren is ga ik aan mijn 2e borstvoedingsavontuur beginnen. Je mag me ook altijd een berichtje sturen als je gewoon even wilt spuien want snap je volledig!!

één maand geleden

Ik vind het ook echt ‘s nachts lastig om te zien of ze nou genoeg heeft gehad? De ene keer drinkt ze 30 minuten en nu valt ze na 10 minuten al in slaap en is ook echt niet wakker te krijgen? Ik heb echt zoveel onzekerheid erbij of ze wel genoeg en lang genoeg drinkt.. heel lastig om los te laten! Herkennen jullie dit? Mijn zoontje kreeg altijd afgekolfde melk dus dan wist je gewoon wat er naar binnen ging.

één maand geleden

Zijn hier mama’s die eerder spruw hebben gehad op hun tepels en dat de productie een stuk minder is dan dat je normaal? Wat hebben je gedaan om de productie weer op gang te krijgen. Ik probeer nu om de 2,5 uur tot 3 uur te gaan kolven om het weer om hoog te brengen

één maand geleden

Reactie op Happymealtje

Ik vind het ook echt ‘s nachts lastig om te zien of ze nou genoeg heeft geh ...
Zolang ze aankomt gaat het goed toch? Ik weeg haar / kraamhulp weegt haar elke twee dagen. Elke dag komt ze nu aan, na haar dip van de eerste dagen, maar dat is normaal 😊

één maand geleden

Reactie op pizzazip

Zolang ze aankomt gaat het goed toch? Ik weeg haar / kraamhulp weegt haar e ...
Jaa klopt, maar ze blijft al enkele dagen op haar geboortegewicht hangen. Wij wegen ook iedere twee dagen.

één maand geleden

Reactie op pizzazip

Zolang ze aankomt gaat het goed toch? Ik weeg haar / kraamhulp weegt haar e ...
Hoe wegen jullie dr? Ik ben vanochtend alleen op de weegschaal gaan staan en daarna met haar samen. Hopelijk klopt het een beetje want dan is ze nu boven dr geboortegewicht!

één maand geleden

Toen Nathan nog in het ziekenhuis lag 8 weken geleden had ik een productie van heb ik jou daar.. nu mag ik blij zijn als ik 40ml links kolf en 20 rechts. Is niet eens genoeg voor 1 voeding als ik hem een keer de fles wil geven. Hij mag namelijk 80ml hebben nu en hoop dus dat hij zelf uit de borst wel meer haalt.. 😔 m'n vriezer voorraad gaat er in ieder geval al aan.. en dat vind ik zo jammer..

één maand geleden

Reactie op MNxxx

Toen Nathan nog in het ziekenhuis lag 8 weken geleden had ik een productie ...
Hoe vaak kolf je? Gebruik je de tsr stand nog een keer op het eind van je kolfsessie? Pas je lichte borstcompressie toe? Uit de borst kan hij in ieder geval altijd meer halen dan dat jij kolft als hij goed aanligt.

één maand geleden

Vinden jullie het soms ook zo’n eenzaam gebeuren? Ik ben woensdag bevallen middels keizersnede en zit nog even aan mijn bed vast. Mijn man is vooral bezig voor onze oudste te zorgen dus veel voedingen overdag doe ik alleen. Het loopt gelukkig allemaal goed, maar vind het wel wat saai/alleen op deze manier 😅

één maand geleden

Reactie op newmommy😍

Hoe vaak kolf je? Gebruik je de tsr stand nog een keer op het eind van je k ...
Ik moest eerst googlen wat tsr stand was maar ja dat doe ik nu wel maar dan daarna komen er nog maar een paar druppels 😅 Ik kolf zo'n 3 a 4 x per dag.

één maand geleden

Reactie op Westlandse92

Hoe wegen jullie dr? Ik ben vanochtend alleen op de weegschaal gaan staan e ...
Mijn zoontje was prematuur en zijn gewicht moest dagelijks gemonitord worden toen hij thuis kwam. Vandaar dat we toen een babyweegschaal aangeschaft hadden. Toen heel fijn maar nu moet ik mij echt inhouden om niet iedere dag te wegen 😅